TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 13 november 2008

Av Linda - 13 november 2008 22:04

Jag kom på det nu, Ni har ju inte sett hur tavlan blev. Ni vet den jag skulle göra av det där tyget jag köpte förra torsdagen. Remember? Jag var ju bara tvungen att ta ett kort så jag kunde visa Er. Dock har den inte kommit upp på väggen än, men den ska sitta på den väggen över byrån där. Vad tycker Ni? Blev den snygg eller?



Av Linda - 13 november 2008 19:21

Idag blev det tacopaj/köttfärspaj till middag med en härlig sallad till. Så gott så gott. :) Det är ju så himla lätt att göra också!


Pajdej

3 dl vetemjöl

100 g margarin

ca 2 msk vatten

arbeta ihop degen till en klump.

Tryck sedan ut den i en form.


Pajen:

400 g köttfärs

1 påse med tacomix

1 dl vatten

½ burk med majs

½ - 1 burk creme fraiche Chili & Paprika

(Lite vitlökspulver - om man vill ha det lite starkare)

Riven ost. (själv hade jag ingen riven ost hemma, så fick bli skivad billingeost)


Bryn färsen, sedan i med tacomixen och spä ut det med 1 dl vatten. Låt koka tills vattnet försvunnit. Häll sedan i majsen och rör om lite. Efter det häller Du i creme fraichen och rör om. Låt det stå kvar på plattan med låg värme. Efter någon minut häller Du över färsen i formen och lägger riven ost över. In i ugnen på 200 grader.


Over And Out.


Av Linda - 13 november 2008 14:06


Dagens bör ses: Du är vad du äter. Kl. 20.00 Tv3.

Svenskt livsstilsprogram.


Höök är även helt klart värt att ses, Kl. 21.00 SVT1.

Av Linda - 13 november 2008 14:00

Sitter nere i Jönköping nu. Mitt föredrag gick hur bra som helst! Så skönt att ha det gjort. Nu har jag helg! Ska snart samla ihop mina saker och dra en snabbis till Hemmakväll och köpa lite "helg-godis". Sen blir det tåget hem till Falköping. Wiiieee!

Vad står på schemat i helgen då?


Fredag:

  • På kvällen Oden Cup med en tjejkompis, J. :)

Lördag:

  • Morgon/Förmiddag Oden Cup
  • Middag nere i Jönköping med släkten.
  • Kvällen/Natten Oden Cup.

Söndag:

  • Oden Cup?

Som vanligt är min fredag fri. Får väl se vad som händer. Funderar på att dra ut till pappa och träna knät på gymmet och sola lite. :)

Nu ska jag leta efter Dagens bör ses.


Over And Out.

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards