TheLifeOfLinda

Alla inlägg under oktober 2014

Av Linda - 14 oktober 2014 14:19

Häromdagen läste jag ett inlägg på Facebook där en skrev att hon inte tänkt köpa docka till sin son, så kände hon när hon var gravid och fram till nu. Sonen är ca 1 år. Nu är hon gravid och då är det klart att han ska få en docka som en egen bebis, bearbetning typ inför komma skall. Jättebra tänkt! Absolut! Men om hon inte blivit gravid? Hade han inte fått någon docka då? Jag ska inte dömma henne för vi alla tänker olika om allt. MEN jag tänker skriva om vad jag tycker.

Jag tror många tyvärr lever kvar i bubblan killar leker med bilar etc och tjejer med dockor etc. Men är det alltid så? Mitt svar är nej! Jag arbetar som förskollärare och ser flera killar som leker i hemvrån likadant tjejer som kör bil etc. Visst mestadels leker kanske killarna med bilar, men de leker även med dockor.
Jag ska vara ärlig. Jag köpte mest typiska "killsaker" till V, men så var vi hos hans mormor och morfar och han visade intresse för dockan mormor hade. Samt att han kört dockvagnen etc några gånger på öppna förskolan. Jag sa till min pappa att jag ska nog köpa en docka till V för han verkar tycka det är intressant. Dagen efter var vi inne i stan och V fick sin första docka, en killdocka ;). En baddocka var det och han tyckte det var roligt. Han hade den när han badade och han höll i den etc etc. Efter ett tag svalnade intresset. Men för mig var det en självklarhet att han skulle få en docka. Det han visar intresse för vill jag kunna erbjuda honom, i den mån det går då såklart. I helgen var vi hos mormor och morfar igen och denna gången fick han med sig min gamla docksäng hem. Nu står den på hans rum. Han var väldigt stolt och ville sova i den själv. Gick ju inte såklart, då blev det en bil en stund istället, för sitta i den kunde han. Så länge han vill får den stå där inne. Tröttnar han, ja då får sängen flytta ut en period för att ge plats åt något annat. Men varför skulle man inte kunna köpa docka till sin son? Varför har en del den synen? Bara för att man gör det får inte sonen automatiskt, långt hår och klänning på sig eller? Eller varför skulle man inte kunna köpa bilar mm till sin dotter? Blir hon automatisk kille då?
Men visst självklart köpa man tuffa "killsaker". Jag köper massor, MEN är heller inte rädd för att köpa något som inte klassas som typiska "killsaker" ifall han visar intresse för det.

Carpe Diem!

Av Linda - 12 oktober 2014 21:33

Ja firande, loppis, jul, ost, bil, skip-bo, leta i gömmor.. Så kan vi sammanfatta denna helgen.
I torsdags fyllde V 1,5 år och självklart ville jag uppmärksamma det. Inte i presenter och sådant, utan med en lätt tårta. Jag gjorde en cupcaketårta som vi sedan tog med upp till mormor och morfar. Där vi firade lite på fredagskvällen. Myspys. Nu har tårtan vandrat vidare till farmor och farfar. Hoppas den smakar för dem oxå.

I lördags var vi iväg på loppis. "Rääätt möe skit" som vi säger på Slätta. Men vi var heller inte där i tid ska väl tilläggas. Sådana fan av loppis är vi inte så vi köar för att komma in. Men det är ju alltid roligt att gå att titta. Ibland gör man fina fynd. Denna gången tyvärr inga. Jo jag vann ju en fin tändsticksask.

Vi har även tittat på en ny bil. Men det sket sig nog dessvärre med den. Väldigt synd. I just love it! Men skam den som ger sig, bara att leta vidare! Vet ni någon som har en bil på lager? Inte gått för långt, automat? Kombi? Samma årsmodell eller nyare än den vi har, vit, skinnklädsel, lite sportvariant, snygga lampor etc etc.? Hojta till! lite skämt bakom denna "annons" ;)

Idag gick jag och mamma igenom gamla gömmor hemma. Hittade min gamla docksäng som R så snällt gjorde till mig när jag var liten. Nu får V den utav mig. Jag hoppas att den kommer gå vidare även till hans barn senare. Vore roligt om den gick vidare inom vår familj. Han fick även en utav alla mina dockor. Så nu har han två att leka med. Och jag min son får dockor! Vet att visa inte har lika tankar där. Exempelvis ett inlägg jag såg och kommenterade på fb häromdan. Kunde ju bara inte vara tyst. Men det kan vi ta i ett enskilt inlägg. Kanske kan bli en go diskussion?

Oj vilket långt inlägg det blev och hoppigt. Jag sätter nu punkt och återgår till fotbollen.

Carpe Diem!

.

Av Linda - 2 oktober 2014 21:53

Var ju det här med att uppdatera oxå.
Vad har hänt sedan senast då?

Förra torsdagen hade jag PomdeLux-visning här hemma. För er som ej spanat in detta märke, gör det. Just love it! Såklart blev det ju en del shoppat. Man kan ju bara inte låta bli. Det var oerhört trevligt att träffa alla mammorna igen. Blir inte så ofta längre då de flesta börjat jobba/studera igen. Men alltid roligt att styra upp något så man får tillfälle att ses! Får väl se när det blir nästa gång.
Och nu till er som inte vet vad PompdeLux är eller vet men inte spanat in deras kollektion...så pjuff iväg och gör det nu!

Nu sängen så jag orkar ÖF imorgon.

Carpe Diem

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards