TheLifeOfLinda

Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 28 januari 2013 16:15

Idag ska vi hämta vår barnvagn! Nu närmare vi oss verkligen dagen då våra liv kommer ändras helt...och som vi längtar efter detta! Visst det är några veckor kvar (Går in i v. 31 idag). Vi skulle hämtat den i mars egentligen, men den hade kommit redan nu och de hade väldigt trångt på lagret så de undrade om vi kunde hämta den redan nu. Absolut kan vi det. Nu kan vi även prova den fina skötväskan jag fick av A när jag fyllde år. Har jag sagt det? Att jag har världens underbaraste sambo? Jag hade sett en Gucci skötväska jag verkligen gillade och som verkade väldigt bra. DEN fick jag av honom i födelsedagspresent! Om jag blev glad! Självklart gillade A den också och INTE bara jag! Finns säkert något som tyckte det var onödigt, kan hända. Men gillar man den så gör man det. Ska iaf bli spännande att få se vagnen, skötväskan och allt nu idag. Saknas bara Bebis i också, men i v. 40 "smäller" det förhoppningsvis!


Annars rullar allt på som vanligt. Köket är färdigt, förutom vattnet. Men än så länge överlever vi. På tisdag nästa vecka arbetar jag min sista dag innan jag går hem på ledighet. Samma vecka åker jag, mamma och pappa till Ullared. Då blir det till att passa på att köpa på sig massa bebissaker. A är ju i Österrike, den gresen, men han sa att han absolut klarade sig utan en tripp till Ullared och att jag kunde få ta det som en nöjestripp. Annars har vi inte jätte mycket mer inplanerat innan vår älskling kommer till oss. Vi ska förbereda rummet, men det blir ett projekt vi startar i mars. Ett väldigt skojigt projekt. I början blir det kombinerat barnrum/gästrum, eftersom Bebis kommer sova inne hos oss första tiden. Hens grejer, kläder etc kommer däremot stå inne i barnrummet, där vi även kommer ha en "vanlig" säng ståendes för nattgäster tills den dagen Bebis flyttar in.


Helgen som var har gått i ett + en förkylning. I fredags tog jag ut lite komp så fick sluta tidigare, vilket var ofantligt skönt. Låg dock mest och vilade, kände av hals och näsa. På kvällen åkte vi in till en mysig indisk restaurang där vi firade att jag fyllt år dagen innan. Lika god mat och bemötande som vanligt. Bra avslut på veckan och en bra start på helgen.

På lördagen kom en kompis från Falköping ned till oss. En av dem som A ska åka med till Österrike. De åkte in till stan för att leta snowboardsgrejer inför trippen och jag gick kvar hemma och plockade upp i vårat fina kök. På eftermiddagen kom även min svärmor och hjälpte till, städade mm inför kalaset som vi skulle ha på söndagen.

Igår som sagt hade vi kalas. Min familj + A's familj. Trevligt att träffa dem alla, och fick många fina och uppskattade presenter från dem! Tack! Och lilla F är ju bara för söter. Vi var barnvakt åt henne och hennes storebror en stund innan kalaset och hon var bara A's tös. Han fick inte ens duscha i fred, utan att hon skulle stå med inne i badrummet och prata med honom. Och hon pratar i ett nu. Helt underbart att höra! Fasters älsklingar <3


Nu kom sambon hem, och det är dags för oss att äta rester från kalaset = smörgåstårta! Ni får ha en fortsatt bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 25 januari 2013 14:12

I måndags gick vi in i V. 30 <3

Av Linda - 20 januari 2013 10:01

Blev aldrig någon tripp till Frölunda torg, lika bra det iofs. Jag sprang in på Lindex på Backa plan när vi ändå hade ett ärende på Hornbach, så jag fixade en present + (såklart) mer saker till vår Skatt. Bara 2 ½ månad kvar sen har vi vår älskling hos oss.


Igår grejade A och hans pappa i köket hela dagen, medan jag gick runt och plockade och städade lite. Förhoppningsvis kan jag börja ställa in saker i skåpen snart. Vilket snyggt kök vi får. Det tar tid, men det blir också ett kök därefter!

På kvällen åkte vi iväg till en av kusinerna här i Gbg för att ha en överraskningsfest för A's morbror och överraskad blev han. Det var en väldigt trevlig kväll måste jag säga! Mycket folk, gammalt och nytt folk och massa skratt.

Idag är det dags för kalas nr 2. Lille L. ska ha 1 årskalas i eftermiddag, så redan nu är A igång med byggandet här hemma för att hinna få lite gjort innan vi ska iväg. Själv har jag lite morgonmys i sängen ännu, men ser nu att det är hög tid att gå upp. Kl. är redan 10!


I veckan blir det jobb, jobb och jobb. Samt greja här hemma! Till helgen blir det firande här och då måste vi vara så gott som klara. Men så duktig som A är tror jag att vi kan klara det. Men det kliar bra gött i mina fingrar...vill börja med barnrummet NU, men det får vänta lite. Först ska en resa till Österrike avverkas och ev ett race, sen kan jag få börja med rummet!


Nu börjar A väsnas här så jag hör knappt vad jag tänker. Tror jag tar och sätter punkt här. Ni får ha en bra dag allihopa!


Carpe Diem!

Av Linda - 16 januari 2013 19:00

Igår sade ett barn på jobbet till mig: min mamma är så rolig för hon säger att vi/hon bara ska gå till affären och köpa mjölk, men hon köper ändå massor med annat också. Idag blev jag så full i skratt. Jag skulle åka till Maxi vid 421 för att bara handla "mjölk" (yoghurt och bröd). Hem kom jag även med sängkläder, inredning till toaletten, något trevligt att läsa mm och någon 1000-lapp mindre på kontot! När jag kom till parkeringen kom jag att tänka på vad barnet hade sagt dagen innan och jag skrattade lite för mig själv. Så kan det gå när Hemtex, Jysk m.fl ligger i samma område. Typiskt oss kvinnor? I helgen ska jag åka till Frölunda torg för att köpa en present bara. Finns ju betydligt fler affärer där så jag undrar hur mycket jag kommer köpa där, utöver den där presenten?


Carpe Diem

Av Linda - 10 januari 2013 14:33

Hu magsjuka kom på besök till oss mer start tisdagseftermiddagen och igår på morgonen för mig. Inte okej! Gravid och magsjuka är ingen bra kombo. Visst jag har haft värre magsjuka än den jag drabbades av nu, men denna matthet jag kände/känner har jag inte haft innan. Kanske inte är så konstigt. Denna lilla näring jag har ska ju delas på två. Bebis tar det hen behöver i första hand och sen jag. Idag känner jag för riktig mat, men har ett problem: hur ska jag få min mat? Vi har inget färdigt kök ännu och jag får inte vistas bland folk förrän imorgon! Japp jag kör på 48 timmars regeln som man ska. Blir så trött på de som ignorerar den regeln! Finns av en anledning liksom. Inte vill man att någon annan ska smittas och inte vill man få det igen! För ja, man kan få tillbaka den en gång till även om många inte tror det. Oj nu spårade jag. Mat var det, ska försöka få tag det på något vis. Bara pizza som har hemkörning? Men pizza vågar jag inte äta. Blir för mycket nu.

Ja ja ni får ha en bra dag!

Carpe Diem

Av Linda - 10 januari 2013 08:41

I måndags gick vi in i V. 28 och det är nu 87 dagar kvar till BF! Åå vår lilla älskling <3

Av Linda - 4 januari 2013 10:13

Tomten kom även med julklappar till Bebis. Fick väldigt fina/söta saker! Den vita onepiecen fick hen av farmor. Så super gullig tycker jag!2 fina gosedjur. Apan fick hen av farmor och fåret av sin kusin. Perfekt. En i sängen och en i vagnen så riskerar man inte att glömma någon nalle. Hen ska även få sin pappas nalle han hade när han var liten och jag ska även leta fram min första nalle. Kul när man kan spara grejer så!Bodyn och byxorna fick hen av oss faktiskt. Älskar det setet, ubersött!Påslakan setet fick hen av sin mormor! Också väldigt fint! Bebis kommer sova som en Prins/Prinsessa i detta! Nu längtar vi massor tills vår skatt kommer till oss!!Carpe Diem
Av Linda - 3 januari 2013 22:45

Idag var jag iväg och köpte mina fina förvaringsboxar till vår walk-in-closet, äntligen! De kommer bli väldigt snygga där inne! En spegel också. Vi har redan varit och tittat ut en. Jag skulle vilja ha en pall där inne, gärna med fårskinn. Tips på vart jag kan köpa en? Såg en kub/ puff på Rusta, men vet Inte vad jag tycker om den riktigt. Som sagt, tips mottages gärna! Carpe Diem

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards