TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Linda - 17 november 2008 20:49

Mmm det var riktigt gott. Tack Lo. för tipset!


Pizzadeg:

Pizza kit från affären (jag tog hönökaka eftersom pizza kitet var slut på Ica.)


Ingredienser:

Ketchup

Kycklingfilé (1-2 st)

Banan (1-2 st)

Salt

Svartpeppar

Curry

Riven ost


Stek kycklingfilén i små tärningar salta och peppra med svartpepparn efter behag. Lägg ut pajdegen på bakplåtspapper. "Smöra" sedan ut ketchup över hela degen. Lägg på kycklingen och skär ned banan i "pengar" och lägg på. Sen på med curry och riven ost. In i ugnen på 200 grader i ca. 20-30 min.


Tillbehör:

Grönsakssallad



(Ursäkta den dåliga bilden, men kamerabatteriet var stendött så fick bli mobilen istället.)


Av Linda - 17 november 2008 18:28

Vilken föreläsning jag varit på idag. Hon är verkligen inspirerande L.S Iofs hade jag hört en del av det innan, men vad gör det. Hon får det att så låta spännande iaf. Fick en uppgift av henne med. Det ska verkligen bli intressant att komma ut och se hur det verkligen är! :)


Nu kom J. hem = dags att fixa mat till oss. Idag blir det något lätt. Fick tips av Lo. idag. Ska testa det. Är det gott så lägger jag in receptet här, för Er som vill testa.


Carpe Diem!

Av Linda - 17 november 2008 13:03


Dagens bör ses: Fotbollsgalan. Kl.20.00, Tv4.

Programledare: Adam Alsing och Jessica Almenäs.


Tänkte dela med mig av vem som vunnit guldbollen tidigare. Tar bara under 2000-talet, annars blir listan alldeles för lång.


2007 Zlatan Ibrahimovic - inter

2006 Fredrik Ljungberg - Arsenal FC

2005 Zlatan Ibrahimovic - Juventus

2004  Henrik Larsson - CF Barcelona

2003 Olof Mellberg - Ason Villa FC

2002 Fredrik Ljungberg - Arsenal FC

2001 Patrik Andersson - CF Barcelona

2000 Magnus Hedman - Coventry City FC


Hittade listan på www.google.com när jag sökte på guldbollen.


Av Linda - 17 november 2008 12:58

Sitter nere i Jönköping, har precis skrivit klart ett arbete nu. Vad duktiga vi är Lo. Eller vad säger Du? :P

Nu är det bara slappa som gäller tills föreläsningen börjar 14.00 Kan jag behöva, är riktigt trött idag. Hade inte telefonen ringt i morses så hade jag förmodligen fortfarande sovit. Det roliga är att jag låg och lyssnade och hörde telefonen, men hade ingen tanke på att svara förän det slutat ringa. Smart där Linda!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards