TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Linda - 19 november 2008 22:06

Suck på mig själv. Hur smart får man vara?! Efter jag bakat scones och ätit dem, åkte J. till gymmet och tränade och jag lade mig på soffan för att titta på tv. Mm så lång bra. Vid halv åtta började jag kolla på Halv åtta hos mig och då kom den där himla reklamen! Ja just det, och den hatar Vi! Jag tänkte att jag skulle passa på att blunda lite, för inte skulle jag hinna somna innan programmet började igen, men ha var precis det som hände. Smart! Kunde jag väl räknat ut med arslet egentligen! Sen var det ju kört. Vaknade knappt när J. kom hem, utan vaknade för ca en halvtimme sedan. Bra gjort Linda, mm riktigt bra gjort. Vad har du tänkt hitta på nu då i natt när alla andra ska sova? För inte kommer du sova iaf! Suck!

Ja ja, nog om det. När jag vaknade frös jag som attan. Konstigt i denna lägeneheten? Nej inte särskilt. Började gå runt i alla rum och tända ljus, mys. Så nu ligger jag i soffan med tusen ljus tända och tittar på fotboll och dessutom olyckligt vetande om att hela min natt är förstörd! Men lycklig över att veta att jag är "ledig" en vecka från skolan nu!


Carpe Diem!

Av Linda - 19 november 2008 18:50


Bakade scones till kvällsmat idag, Idas scones. Mumma vad gott det var! Var väldigt längesedan jag bakade det sist. Hmm, flera år sedan. Hahah vet Ni jag kan inte ens minnas när det var sist. Det betyder att det var på tiden med andra ord. :P


Undra om jag får dela med mig av Idas recept? Jo tror jag nog. :) Delar även med mig av hennes blogg. www.chictbyida.blogg.se



4 ½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

½ tsk salt

50 g margarin

2 dl mjölk eller filmjölk (Ida brukar ta lättfil och jag tog vanlig mjölk.)


Blanda vetemjölet, bakpulvret och saltet. Tillsätt sedan margarin och mjölk. (Dela margarinet lite och blanda och mosa det med de torra ingredienserana innan Ni tillsätter mjölken.) Arbeta sedan ihop alla ingredienser till en deg och dela degen i två delar. Lägg de runda degklumparna på en plåt med bakplåtspapper och nagga dem med en gaffel. Jag tog även en kniv och "tryckte" till ett kryss på brödet (se bilden nedan).

Sätt ugnen på 250 grader och grädda i mitten av ugnen i ca 10 min.

Hoppas att det smakar!


Carpe Diem!



Av Linda - 19 november 2008 16:21


Vill bara tipsa Er om en så bra foundation från Isa Dora. Ni ser den på bild nedan. Blir ett så naturligt resultat och inte det här lagret som det kanske lätt blir med andra. Jag diggar det skarpt! Någon mer som använder den?

Av Linda - 19 november 2008 10:45


Dagens bör ses: Oskyldigt dömd. Kl.21.00, Tv4.

Svenskt kriminaldrama.

Elena Lilova från Bulgarien kommer till Sverige under falska förespeglingar.

Istället för liv i lyx blev hon tvingad till prostitution vilket slutade med att hon blev dömd för mord.



Jag kommer iofs vara bänkad framför tv:n från 19.30

  • Halv ått hos mig
  • Bonde söker fru
  • Oskyldigt dömd

Carpe Diem!

Av Linda - 19 november 2008 10:29

Sitter nere i Jönköping nu. Har pluggat med en klasskompis och vi är klara! har skickat in arbetet till läraren och allt! Känns så himla gött! Nu är det bara redovisningen i eftermiddag kvar nu också. Får väl hoppas att man klarar den.

Vad gör Ni då?


Carpe Diem!


Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards