TheLifeOfLinda

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda - 29 februari 2012 15:55

Japp, stämmer bra det. Eller snart har jag en deg i ugnen iaf. Så det är inte som ni tror..står fortfarande på jäsning. Andra dagen i rad som jag är i farten. Igår bakade jag iofs bara muffins och lagade en god middag till min sambo: Klyftpotatis och ungstekta morötter (morötterna till mig) och fläskfilé i god vitlökssås. Hackad gurka och hackad rödllök, blandat till A. Och jag fick Kidneybönor och hackad rödlök blandat. Riktigt god måltid var det! Idag är det brödbak som gäller. Mm, ska bli spännande och se hur det blir..ingen aning om hur det smakar! Har även hunnit städa, medan degen var på sin första jäsning. Här är vi effektiva, och om en timme ska jag bort till svärföräldrarna för att umgås med hela familjen..mys värre!


Oo jag, måste jag berätta. Idag var jag inne på Netto lite snabbt efter jobbet, ligger precis vid jobbet. Plockade till mig det jag skulle ha, gick till kassan, plockade upp mina varor och tittade inte så mycket runt omkring, hörde hur någon harklade sig, tittade upp och där stod ju M. En kompis från Falköping. Nu har hon iofs bott i Göteborg några år och jag visste att det var i det området. Var lite roligt att se henne, inte sett henne på flera år. Blev att vi pratade lite innan jag åkte hem och började stöka. Det var dagens roliga händelse..än så länge!


Nu ska jag fortsätta med bakningen!


Carpe Diem!

Av Linda - 26 februari 2012 10:59

Igår var en fullspäckad dag! Eller hela helgen hittills har varit det. I fredags efter jobbet, åkte jag och älskling bort till Linné för att gå på restaurang. Så mysigt! Och ett mycket bra ställe. Väldigt litet, men mysigt som sagt. Da Vinci..åt en pastarätt med räkor, jätteräkor, kräftor och musslor. Har inte ätit musslor innan, men vågade mig på att smaka. Det smakar inte alls mycket faktiskt. Som S. sa igår, smakar lite hav. Det var inte äckligt, men det var heller inte att. "Åå nu ska jag välja något med musslor på för det är jag sssååå sugen på". Men skulle det ingå i någon rätt skulle jag inte välja bort rätten pga musslorna, så kan jag beskriva det. Fick två väldigt goda såser till och dippade man dessutom i dem smakade det ännu godare. Maten var ganska stark, men otroligt god.

Efter det åkte vi hem till mamma och pappa där även V., P. och lillknubbis var. Myste en del med L. och fick även mata honom för första gången! Illa sugen man är nu på sin egna lilla knodd!


Igår vart jag en sväng till 421 för att leta efter en festoutfit inför kvällen, men hittade inget direkt. Dessutom har jag ju en hel del hemma egentligen. Jag hittade en gammal kort svart tight klänning i garderoben som jag tog, röda naglar och rött läppstift till. Det var tema röd på festen nämligen. Medan jag gjorde mig i ordning, hittade jag en annan outfit jag vart nöjd med också, mer sommar/vår/ outfit, både för fest och vardags. Svart tight, hög kjol, över den hade jag en vid turkos "t-shirt" som jag knöt en knut på vid midjan och en lättare variant av kavaj till. Riktigt snyggt faktiskt. Ser snyggare ut än det låter lovar jag!

Efter 421 åkte jag iväg på ett event hos min massör. Väldigt trevlig tillställning! Lite mingel och lite shoppat och även en behandling bokad. Direkt efter det till mamma och pappa för lättare lunch, sen hem och duscha/välja käder/fixa naglarna. Sen tillbaka för att grilla med nästan hela familjen. Året första riktiga grillning! Mumma säger jag bara. Njöt av maten och sen var det bara att styla sig och byta om. Fina V. var snäll och körde mig sen.


Festen var mycket trevlig! Lite plockmat, mingel, drinkar m.m Och senare började de som kunde att dansa salsa. Typ alla utom jag, S. och hennes pojkvän. (Kul att S. kom, en från Falköping, var det någon mer än E. som jag kände) Men i slutet av kvällen hade även jag provat på salsa, lärt mig två olika danssteg, the basics som de sa. Riktigt kul måste jag säga. Ska nog prova någon mer gång! Blev ingen sen kväll för min del då jag var trött efter dagen, vart hemma redan strax innan 2. Tack E. för en mycket trevlig kväll!


Idag är A. iväg..mek med bilen som de bygger. Skönt kan jag med gått samvete bara göra ingenting en liiiten stund till. Tittat lite på bilar på blocket. Fel dag att titta, nu har det varit fint väder 2 dagar..= sugen på en cab. Hittade en, men fel bil. Hittade en perfekt, men för många mil. Sen ska vi ju inte ha någon cab heller, men vore roligt!


Nä, nu svamlar jag.

Ha en bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 22 februari 2012 14:49

För 3 ½ vecka sedan var min familj här nere och hälsa på. På lördagen blev det lite shopping på Torget och på söndagen träffade jag C. en sväng och gick inne på Nordstan. Efter det har jag varit på skidresa en vecka och jag har jobbat långa dagar den andra veckan och jag har även varit i Falköping på besök. Så ja, dessa kläder har snällt fått ligga kvar i sina påsar fram till idag faktiskt. Jag ber om ursäkt för att de är lite skrynkliga, men kanske inte så konstigt. Haha en påse hade jag tom glömt att jag hade shoppat, illa. men vad glad man blir när man upptäcker det!



Blus från Only, 179:- Snygg till ett par jeans och pumps till. Min första tanke var sommaren/våren till mina vita shorts. Bra köp en lätt blus att matcha med.


 


"Lack"leggins från Gina Tricot, 99:- Det var dessa jag glömt att jag köpt. Glad när jag såg dem, bilden ger tyvärr inte rättvis bild. Matcha dem ihop med en vanlig enkel tight topp och pumps..Jag har även en vit skjorta (slappmodellen) som jag tänkte ha till. Skor till det tänkte jag antingen pumps eller kängor. Kanske även ett svart bälte över skjortan också. Ja det går att matcha och trixa en del.


 


Lila jeans från Gina Tricot, 199:- Jag var först inne på att köpa ett par chockrosa, men den tanken hade alla andra i stan också. Slut överallt i stan...Men sen kom jag faktiskt på att lila är bra mycket snyggare än de rosa, men den tanken hade även andra också kommit på. Men det fanns ett par kvar inne på Kompassen. Så lila blev det. Dem, svart, vit topp till..pumps eller kängor, stövletter..så har du en enkel och snygg outfit. Med den outfiten hänger det mycket på skorna. Tar du pumps blir det liiite mer så du kan ha det till fest, kängor till..då upplever jag att det blir lite med vardaglig, gå-på-stan-outfit. Jag har en svart skjorta/blus som jag bla kommer ha till, lite smycken och antingen pumps eller stövletter..framåt vår/sommaren blir det "ballerinaskor" och lite uppvikta byxor.


   


Ring från Gina tricot, 99:- ? Kunde inte motstå denna ring, älskar'n. Och ringar, armband och halsband kan göra otroligt mycket för en outfit. En vardagsoutfit kan genast bli en festoutfit med rätt smycken till.



Av Linda - 21 februari 2012 13:15

Hua, har fått någon slags sjuka. Igår när jag kom till jobbet, fick jag gå hem igen efter någon timme. Mådde riktigt illa, hua. Väl hemma låg jag i sängen helt utslagen, så fort jag reste mig upp mådde jag mer illa. Med andra ord blev jag liggandes i sängen hela dagen. Enda gångerna jag klev upp var när jag behövde besöka toaletten. Detta resulterade i att jag vaknade gaaaanska tidigt idag, 7. Tänkte kolla lite på datorn, men nähe det gick inte. Försökte kolla på tv:n, men nä den hade också gått i strejk. Då vart jag ganska irriterad, vara hemma och vara sjuk utan dator och utan tv. Okej datorn kan jag klara mig utan, men tv:n? Nä då blir det ganska segt faktiskt. Tur för tv:n började den fungera en stund senare, men bredbandet har legat nere från igår eftermiddag till ganska exakt nu. Där emellan har jag hunnit få ett antal utbrott faktiskt. Skulle ringa kundservice..något tillfälligt driftstopp. Mer än så fick jag inte. Inte när de trodde de kunde vara klart eller något. Nu blev det ju klart nu, men kunde ju hållt på längre. Iofs skulle det blivit ett längre stopp hade man säkert kunna dra av från betalningen sen. Varför betala när man inte får något? Right? Men men, i detta fallet hann det inte gå så långt. Rörde sig "bara" om ett dygn. Men man blir ändå lite frustrerad, vill ju ha saker som fungerar. Ja ni förstår. Men jag tror att deras problem med nätet hängde på min prinsessa, T. För när hon kom hit, började nätet fungera igen. Hehe, måste vara så!


Nä, förlåt nu ska jag sluta gnälla..men när man är sjuk har man faktiskt lite rätt till att få gnälla. Som sagt nu är det slut med det för denna gången. Eller nej, en sak till. Innan vi drog iväg på vår semester hittade vi en bil vi båda verkligen ville ha. En audi Q7. Har Ni sett den? Så jäkla fräck, snygg och allt. Och till ett jävligt bra pris 188,000:- Visst sjukt mycket pengar, men för den bilen var det bra pris..då den dessutom fanns i England, men vad det lät som skulle det inte vara några problem för oss att få hit den, och säljaren skulle betala transporten hit. Mailade med honom några dagar och sa att vi var väldigt intresserade, men var tvugna att räkna på det. När vi mailade honom någon dag senare fick vi inget svar. Bilen är antagligen såld till någon annan, vilket känns jäkligt tråkigt. Vi lär inte hitta en sådan bra bil till det priset igen..tyvärr. Förhoppningsvis hittar vi en annan grym bil. Så, nu har jag gnällt färdigt!


Ha en bra dag!

Carpe Diem!


Av Linda - 15 februari 2012 17:15

Här kommer lite bilder från fjällen..inte kort på oss, mest natur. Men så otroligt fint där uppe. Inte bästa kvaliten på bilderna kanske, tog med min iPhone.


                 

Av Linda - 15 februari 2012 15:19

Back in town, eller det har jag varit sedan kl. 15,00 i söndags. Förra veckan spenderades ju uppe i fjällen tillsammans med min alldeles egna goding, mina 2 prinsessor och mina goa svärföräldrar. Och jag kom hem hel, någorlunda iaf. Har endast ett knä som jag skulle kunna lägga in en klagan på. Vädret var kanon. Dock var det gaaanska blåsigt på fredagen då vi besökte Lindvallen, men tyvärr gav inte vädret någon rättvis bild av backarna. Sen var även Mix Megapol där just den dagen, vilket gjorde att det var en del folk på vissa ställen. Pga blåsten var backarna lite väl isiga och hårda, men jag tror att om vädret hade varit annorlund hade det varit topp. Backarna var otroligt fina, breda och goa. Lördagen var lite sådär också. Vi gick upp och åkte några morgonåk, men tyvärr var det lite väl dimmigt. Uppe på toppen såg man ingenting. Så blev en tripp till Sälfjällstorget och lite lättare lunch hemma i stugan innan vi gav oss iväg till Hundfjället en sväng och åkte lite eftermiddagsåk. En dag hade vi med korv till backen. Satte oss i en hydda och grillade, var ubermysigt! Stugan var kanoners också, varm och mysig. Badrummet var renoverat och blev klart veckan innan vi kom dit. Basta gjorde vi varje dag, afterski i stugan hade vi också. Jag och A. försökte oss även på att åka snowracer nedför gatan..gick sådär kan jag ju säga, lite för svag lutning. Hundarna trivdes kanon där uppe också. Hunden A. älskade lössnön som fanns där uppe. Hon rullade sig i den massor. T. gillade snön och att gå på vägarna, men att gå i djupare snö var ingen hit. Vilket jag kan förstå eftersom hon sjönk ner in under den typ. Ja hon är för mysig vår lilla T.Hon kom upp till mig och gosade ner sig flera gånger, sssåå mysigt när hon kom på morgonen och väckte en. Eller låg på magen/bröstet när jag läste i boken.

Ja, som Ni hör hade vi en toppen vecka och just nu håller jag på med resterna efter den...tvättar. Inte riktigt lika roligt, men sådant som måste. Det är dags för mig att springa till tvättmaskinen igen..Ååå vad skönt det ska bli när vi har vår egna tvättmaskin!! Slippa allt spring upp och ner.


Ha en bra eftermiddag!


Carpe Diem!

Av Linda - 6 februari 2012 16:06

Då var det dags! Imorgon bär det av upp till fjällen för att glida runt på skidor/snowboard. Vad tiden har gått fort! och vad jag/vi har längtat, men nu är det alltså dags! Mina svärföräldrar och mina två prinsessor är redan där uppe och har förberett folket på att vi kommer och gör stället osäkert. Det roliga är att min moster och mina kusiner är där uppe också. Får väl hoppas vi kan få ihop en dag där vi kan ta en fika ihop i backen. Men ska ärligt säga att lite nervös är jag, sist jag var där uppe slutade ju med, eller ja började med, att jag ramlade och bröt sönder mig. Eller nervös kanske jag inte är, men Ni förstår nog vad jag menar. Har med mig snowboarden upp och jag hoppas att jag ska våga mig på att åka igen, åkte ju en gång förra året, men så fort jag skulle göra vänster sväng slängde jag mig. Rädslan av att göra en repris, och med min vanliga tur så. Nä skämt. Något åk ska jag väl allt ta på brädan!


Just nu håller jag på att packa, eller ja nu bloggar jag men har en paus (sur). Letade efter mina skidstrumpor förut. Riktigt jobbigt när man ska ha saker och man inte hittar dem. Speciellt när man vet att man sett dem. Jag vände iaf upp och ner på vår walk in closet. Tömde tom. tvättkorgen men hittade dem inte. Letade säkert 20 min, utan att överdriva! Gick därifrån..irriterad naturligtvis. Skickade ett sms till A. och frågade om han sett dem. "De är i garderoben". Då blev jag än mer irriterad, förklarade att jag vänt upp och ner på stället och att de inte är där. Men sen gick jag in för att titta en sista gång. Röd i ansiktet och det rök ur öronen av ilska. Öppnade dörren, för att bli än mer irriterad, där mitt framför ögonen låg fanskapen. Hade flyttat på dem sist och lagt dem i vår höga skohylla. Tog dem och packade ner dem, sur för att jag inte tittade där först. Jag menar strumpor - skor..klart de skulle ligga där, eller?

Nu har jag kört fast igen. Vet inte riktigt vad jag ska ha med mig. Något snyggt ska jag ha med mig iaf vi åker och äter någonstans. Problemet är inte att jag inte har något att ha på mig, utan snarare..Nu ska jag bara ha med en snygg uppsättning, vad av alla kläder ska jag välja att ha med mig då? Dagens i-landsproblem jag vet. Men man vet ju inte vart man ska. Och självklart vill man ju inte vara för nedklädd, samt inte för uppklädd heller och inte heller ha med för mycket packning. Ja ja..får pyssla med något annat så hittar jag säkert något senare.


Tror jag ska baka lite under tiden..lite muffins och andra kakor som vi kan ha i backen! För i fjällen äter jag kakor, bullar och dricker tom nyponsoppa. Bullar äter jag vanligtvis, men det andra händer ytterst sällan att jag äter/dricker, men i backen är allt gott och allt går ner.


Ha det gott!


Carpe Diem!

Av Linda - 1 februari 2012 17:45

Just i denna stund står det en kladdkaka i min ugn. Igår efter middagen klagade A. på att det inte fanns någon efterrätt så idag ska han alltså få en hel kladdkaka själv. (Nåde honom om han inte trycker i sig hela) Nä, riktigt så är det inte. Idag slutade jag 14 och han får jobba länge idag. Efter 12 h arbete tycker jag att han kan vara värd det. Ska även suprisa honom med hans favoriträtt! Detta trots hans otacksamhet i måndags. Jag jobbade 8-8 i måndags och ändå när jag kom hem ställde jag mig och gjorde scones till honom som en suprise när han kom hem från träningen. Han blev glad, men sen när jag stod i duschen..då kom han in och vred om temp. på vattnet så det blev iskallt. = illtjut från mig! Men ingen ger sig på mig ostraffat. Efter det ville han bli omplåstrad på vaden efter en spark på träningen. Kompress och tejp fram, mer tejp än nödvändigt kanske. Avslutade med: Ju mer tejp du har ju ondare gör det när du ska ta bort det. Mohahaha..Men trots det är jag snäll och fixar hans favoriträtt och efterrätt. Och ger han sig på mig igen. Ja då jävlar, hehe.


I helgen kommer mina föräldrar hit! Ska bli mys.. De ska även ha med sakerna jag och K. beställde på Avera partyt. Så här ska "vicksas". Men framförallt ska de ha med mina skidor och snowboard! Nu ska vi se om jag kommer ihåg hur man åker bara. Skidor har jag inte åkt sen 2003, bortsett en dag 2005 i Fkp's backen, men det kan ju knappast räknas. Snowboard har jag inte åkt sen min vurpa 2004, bortsett en dag i Fkp's backen förra året..men det räknas absolut inte. Var livrädd att jag skulle skada mig igen så klarade bara svänga åt ett håll. Det hållet jag ramlade omkull på vågade jag inte göra..vilket resulterade i att jag satt ner mer. Men vem vet, kanske gör ett nytt försök uppe i fjällen!

Vad vi ska hitta på i helgen än vet jag inte. Får väl se vad de vill göra, tanken var att åka till något barnvänligt ställe, men L. har fått vattenkoppor så de ska inte med. Men men, finns ju en del att göra i den här stan = vi kommer nog på något.


Nu ska jag återgå till kladdkakan! Ha en bra kväll!

Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards