TheLifeOfLinda

Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 28 januari 2010 21:48

Japp, nu sitter jag på nattåget upp till Umeå. Har precis lämnat Avesta Krylbo..sicket jävla ställe. Såg inte så mycket iofs. Är helt svart ute, men jag hörde några argsinta hundar som var på perrongen :S

Såg precis En sommar med Göran tillsammans med grannen här på tåget. Ja, vad ska jag säga..den var helt okej. :) Nu är det dags för film nr 2, innan det är dags för att mysa ner sej och sova..lr ja, försöka iaf. Jag lär nog inte få många timmars sömn i natt, men är ju  mer än 8 ½ h kvar tills jag är framme, så några timmar ska jag väl få iaf.

Oj vad jag babblar massa skit. :P

Ni får ha det bra där ute!

Carpe Diem!


Av Linda - 27 januari 2010 21:35

Jaa det kan man lugnt säga. Vaknade 1 ½ h senare än vad jag hade tänkt mig. Hann inte med allt innan jag skulle dra iväg till jobbet :(. Fick jobba över idag, och på väg hem var jag så glad över att min bil var lagad. Ja och hur länge varade den lyckan tror ni? Hann inte mer än in till stan innan den började jävlas med mig. Var inne på Pa's för att handla lite snabbt, sprang ut till bilen. Då startade inte biljäveln! Återigen (precis som förra gången) drog jag en lång jävla ramsa! Ringde min bror som inte svarade. Antog att han jobbade. Ringde istället P. Nähe då var han sjuk :( Passade på att ringa till Jenny och klaga, och drog även då en liten ramsa om hur mycket jag hatade min Djävul. Till slut ringde min bror upp mig! Wiiiieee!! Han trodde det var startmotorn. Shit tänkte jag, det låter dyrt! Haha, men när vi tittade under huven så var det bara en kabel som hade hoppat loss! Sicken tur. Strax efter 18 var jag hemma. Och stressad som fan var jag! Jag skulle hinna fixa mat, packa (åker ju till Umeå imorgon), duscha, fixa med tvätt etc. Nu är jag nästan klar! Undrar om jag har med mej tillräckligt med kläder..? Ja ja, nu tar jag resten imorgon, för nu tänker jag inte resa mej från soffan på några timmar :)


Carpe Diem!


Av Linda - 26 januari 2010 13:50

Men känner mej lite bättre idag, har ingen feber iaf. :) Halsen och huvudet är skit fortfarande. Men så länge jag inte har feber så kommer jag gå till jobbet imorgon. :) Blir så himla rastlös när jag är hemma hela dagarna! Så nu håller vi tummarna på att inte febern kommer tillbaka! :)


Farligt att vara sjuk med. :S Så som man tröstshoppar :P Så det är nog bäst för min ekonomi ifall jag springer iväg till jobbet imorgon :P


Ha en bra dag, dags att sova middag för min del :)


Carpe Diem!

Av Linda - 24 januari 2010 20:48

Jösses vilken helg. Här har det firats kan jag lova! :)


I fredags tog jag examen från Högskolan för lärande och kommunikation nere i Jönköping. Känns så otroligt skönt, men samtidigt är det lite tråkigt också. Ni förstår säkert hur jag menar. Den dagen började med att sitta inne på FACE i Jönköping och mysa med Angelika och drömma sig bort bland allt smink :) Sen var det mingel på skolan..så mysigt :) Vid 15 var det dags för ceremonin i Pingstkyrkan!! :) Och där precis där jag kom in satt mina underbara föräldrar och bästaste Emilia! Så glad att du var med gumman! :) Efter det var det gasen i bott, till U-hamn där champagne skulle inhandlas :D Hemma så skålade vi innan alla gästerna kom..tihi. Kvällen var kanon, och jag har verkligen en sån underbar familj, massa kärlek till dom! En viktig dag, med de viktigaste personerna i mitt liv (saknades några kompisar, men det löste vi med stor fest på lördan igen).


Igår var det examen/födelsedagsfest (fyller ju 25 år idag) som stod på schemat. Vid 18 kom mina girls och goa Martin, och det bjöds på smörgåstårta och efter maten sjöng dom för mig och vi skålade med champagne. :) Ni är så jävla underbara! :) Vid 20 ramlade det in lite fler goa människor :) Och ännu mer alkohol kom fram. Strax efter 24 drog vi vidare ner till Terrassen..och vi hade riktigt sköj! Tack alla ni för att Ni gjorde kvällen perfekt! <3 Vid 2 snubbla vi ut från Terrassen. Ganska bokstavligen för min del, för gudars var full jag var. Farligt när andra bjuder i baren hela kvällen, men tack! :) Blev en tripp till Valentino innan jag, O. och P. (S) drog oss hemåt. Sicken galen kväll det blev! :D


Idag har jag väl inte mått allt för bra, men eftersom jag hade så jäkla sköj igår så har det varit lite lättare :) Mamma och pappa kom in med lite mat till mej och vi umgicks någon timme. Var inte allt för social, och enligt mamma syndes det tydligt att jag var bakis :S Och jag som verkligen försökte..men men.

Nu är det Falk som gäller. Hoppas Ni haft en bra helg!


Och återigen; TACK!! :D


Carpe Diem!


Av Linda - 21 januari 2010 19:10

Har gått med ett leende på läpparna nästan hela dan på jobbet..underbara barn, arbetskamrater, och imorgon tar jag examen. Kan man vara annat än glad då? Kändes som en riktigt bra dag...slutade 16 och hade en del saker jag hade tänkt jag skulle hinna med; städa, "möte" vid 17.30, plugga och förbereda en del inför imogon. Men har inte hunnit ett skit av detta! Lr jo lyckades hinna ta mig till "mötet". Allt på grund av den där jävla biljäveln! På väg hem från jobbe tyckte jag att den lät lite mer än vad den gjort innan, tänkte även på det när jag åkte mellan jobben vid lunch. Men reflekterade inte så mycket över det då..iaf på vägen hem..På vägen mellanTrollhättan och Falköping, hände något. När jag hade kommit upp i hastighet så hörde jag bara en jävla smäll och bilen börja låta som en traktor fast 10 gånger värre...och det lät precis som hela underredet på bilen släpades efter bilen. Rädd som jag blev, svängde jag in på första bästa infartsväg. Säger en lång ful ramsa. En ramsa som absolut inte skulle lämpa sig på mitt jobb. När jag hade lugnat mig insåg jag att en av alla mina kusiner inte bor så långt därifrån. Ringer henne, men hon jobbade tyvärr. Men fick tillåtelse att köra ner bilen och ställa den på deras gård. (Tack L.)Lite småtjurig ringer jag min pappa och frågar vad det är för jävla bil jag har? Och sa att han fick komma till L. och hämta mig, för inte fan skulle jag sätta mig i min bil igen, nej då! Efter det ringer jag min bror..som ger mej rådet att köra lugnt in till stan och ställa bilen uppe hos honom. Han försökte även fråga mej vad som var fel på bilen. Men hallå? Jag som tjej ska väl inte kunna sånt...? Jag sa att den lät förjävligt och var en skitbil. Och frågade honom om bilen skulle sprängas om jag körde in den till stan..hursomhelst 16.50 rullar jag in på parkeringen hos brorsan (35 km/h fick jag köra i för att inte bli döv). Brorsan sätter sig i bilen och gasar lite och lägger sen upp värsta asgarvet.."Vilken racerbil du skaffat dig syrran!" (jag mumlade ngt ohörbart) Men började väl skratta till slut...lite! Så nu står bilen där upp och tjurar och jag sitter här och är ännu mer tjurig! Tydligen är det avgasröret som gått av..? enligt alla andra, jag kan som sagt inte ett skit om bilar. Vet vart man gasar, bromsar, växlar och styr, och det räcker för mej..Hoppas bara att bilen blir fixad snart..måste ju ha den nästa vecka :S


Så vad händer härnäst nu då?? Skulle inte förvåna mej om jag snubblar och ramlar omkull upp på scenen imorgon..får väl isf se det lite positivt jag bidrar med ett gott skratt åt alla andra som är på ceremonin :P

Av Linda - 20 januari 2010 11:47


Wish me luck!

Klockan 13 går vår c-uppsats upp till opponering :S

Av Linda - 17 januari 2010 19:16

Ja, jag säger då det. Jäklar vilken fest det blev igår!! :) La Liga satt uppe hos I. och myste. Och som vanligt fixade I. till mitt hår! Tack hjärtat! :) Sen var det fullt ös vill jag lova. Haha vilka idéer vi fick för oss...och vad vi skrattade! En kväll som var riktigt lyckad! Efter några timmars förfestande drog vi vidare ner till Terrassen..och jag måste säga att jag blev ganska chockad; det var ju för sjutton folk där..och faktiskt en hel del :) Vi dansade loss ordentligt och flummade runt :) Vid 2 skrek magen efter mat! Var bara att gå ut i kylan igen för att traska bort till Eldorado..Jag brukar inte äta nattamat, men i natt var jag bara tvungen! Och gud vad gott det var! :) Hem? ja gud..hem kom vi till slut. Efter att först ha åkt taxi och stått ute och pratat med en liten filur ;P Men det var trevligt..Väl hemma frös jag som fan :( Blev pyamas, vilket jag inte brukar sova i annars..men hade nog frusit ihjäl annars, för gud vad kall jag var :( Men vilken underbar kväll! :)



Av Linda - 14 januari 2010 20:45


If you need a place were you can run,

If you need a shoulder to cry on,

I'll always be your friend.

If you have broken dreams,

just lay them all on me

I'll be the one who understands.


I'll always be here for you!!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards