TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 12 november 2008

Av Linda - 12 november 2008 23:04

Hittade ett citat i min kalender när jag bläddrade i den precis.


Jag kan inte ge något recept på framgång, men däremot

ett på misslyckande:

försök att vara alla till lags.

(H B Swope)


Kände igen mig i det citatet. Tyvärr har jag nog tänkt ganska mycket på att försöka vara alla till lags. Tror många av Er känner igen Er i detta citat, eller har jag fel? Har lärt mig det nu att man inte kan tänka så. Jag tror det är det som har gjort att jag befinner mig där jag är nu. Att jag hamnat i denna skit. Vill poängtera att mina vänner har inget med den skit att göra, utan det är bara jag. Man känner sådan press att klara allt. Vara den alla tror man är. Det jobbiga är ju att alla uppfattar en olika. Förstår Ni hur jag menar? Hur fan ska man då lyckas vara alla till lags? = Det är omöjligt! Jag har lärt mig att man ska sätta sin hälsa i första hand (kanske låter egoistiskt?) och sådan här tanke skadar så otroligt mycket. Lev dit liv. Detta betyder inte att du inte ska ställa upp för dina kompisar, för det tycker jag inte riktigt hör hit på något sätt. Det tycker jag är en självklarhet. Men man får tänka på vad man vill lägga sitt krut på. För till slut tar krutet slut och vad händer då?

Av Linda - 12 november 2008 21:03

Vilken myskväll jag har haft, och har fortfarande. Bebis kom hit vid 17 och vi har lekt hela kvällen. Vi tittade på Pippi förut. Gud, han var helt "inne" i filmen. Så roligt att se. Nu är han med J. och leker. Han är så söt så. :)


Har missat Dagens bör ses idag. Men skulle ha varit Oskyldigt dömd som går nu på Tv4. Sjukt bra serie. Någon mer som följer den?


Tråkigt att så många läser bloggen, men zero som lämnar något avtryck efter sig. Skärpning, heheh ;P


Over And Out.



Av Linda - 12 november 2008 16:00


Eftersom jag hann klart med skrivningen så belönade jag mig själv med att titta runt på olika klädsajter, men inte efter "vanliga" kläder, utan idag tittade jag på underkläder. Hittade massa snyggt och jag är så sugen på att köpa något utav det, men vet inte vad. Vilket är snyggast?


Bild 1 + 2: 288.75 kr. Kommer från www.asos.com

Bild 3: 218 kr. Kommer från www.hm.se

Bild 4: D&G, 849 kr. Kommer från www.nelly.com



Av Linda - 12 november 2008 15:39


Nu har jag skrivit klart mitt framträdande och har läst upp det för J. Härligt! Hoppas jag klarar det lika bra imorgon. Kan behöva all lycka i världen. För första gången på länge är jag nervös. Varför? Brukar inte vara det annars..hmmm. Undra  om det skulle funka?


Over And Out.

Av Linda - 12 november 2008 14:22

Nu är jag så trött på detta vädret! Kan inte ens gå ned till Ica utan hela jag ska bli förstörd. Kläderna är dyblöta och håret blöt så nu har det lockat upp sig så jag ser ut som en ledsen överkrullig pudel. Suck. Hade jag haft smink på mig så skulle jag väl sett ut som en clown också. Sluta regna, ge mig snö isf!


Btw Ni är dåliga på att kommentera! Har fortfarande inte fått några tips på hur man kan göra pluggandet lättare OCH roligare..Hallå? Lever Sverige? Eller har alla gått i idé redan?


Over And Out.

Av Linda - 12 november 2008 12:00

Hahah tog mig sovmorgon idag också. Tanken var att jag skulle upp tidigt, så jag skulle ha pluggat färdigt tills...hmm NU. Men behövde sömnen. Dags för plugg nu. På tal om det, är det någon som har bra tips på hur man ska plugga?? Kom igen svara nu. Behöver hjälp här.


Over And Out.

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards