TheLifeOfLinda

Alla inlägg under februari 2013

Av Linda - 25 februari 2013 10:25

Nu går vi in i vecka 35 :)


Av Linda - 22 februari 2013 14:34

Jag sitter just nu och tittar på Familjen Kardashian, där de är iväg på ett ultraljud för att ta reda på barnets kön. Jag minns så väl när jag och A var iväg på RUL och vi fick se vår skatt. Vilken upplevelse det var, vilken känsla. Där inne ligger verkligen vårt barn! När jag låg där kände jag en sådan enorm glädje, kärlek och fick tårar i ögonen. Det är nog då man verkligen inser att man ska ha ett barn tillsammans. Det blir nog mer påtagligt för pappan då iaf. Som mamma känner man ju det lilla livet inom sig. För pappan så kan han inte känna och fram till ganska långt in i graviditeten inte ens se att det är Bebis där inne. Men efter RUL så var det som att allt satte igång med illfart. Magen växte, sparkarna blev ännu mer synliga och nu kan magen se ut som en berg&dalbana emellanåt, och man kan känna de olika kroppsdelarna. Och det är heller inte många veckor kvar tills vår skatt kommer ut till oss! Och jag har sagt det förut; vi längtar! Men för varje dag som går blir bara längtan större och större..trodde först inte det gick, men det gör det! Vi ses snart Guldklimpen!


Carpe Diem!

Av Linda - 22 februari 2013 12:36

Jag satt och tittade på bilder jag har på min facebook precis. Lite roligt det där. Innan jag blev gravid var jag inte helt nöjd med min kropp. Eller strax innan, sommaren, var jag lite mer nöjd, men inte hundra. Men nu när jag ser bilder undrar jag; hur fan tänkte jag? Men det beror väl på att jag har den här stora bulan på magen nu. Spännande att se om jag kommer tillbaka i samma form som innan sen efter gravidititen.


Carpe Diem!

Av Linda - 22 februari 2013 10:32

Natten till igår sov jag inte många timmar. Hade ont i magen och i ländryggen redan på dagen/kvällen på onsdagen och sen höll det på under natten. Vid 7 lyckades jag somna och sova hela 2 ½ h i sträck, annars vakna jag eller låg vaken större delen av natten. Med andra ord blev det en väldigt lugn dag igår. Låg och tittade på tv i sängen och sov. Runt 14 gick jag upp och plockade lite och vid 16 kom en kollega och hämtade upp mig. Det var dags för Kick-off med jobbet. Och jag säger då det; vilken kväll!

Vi började med mingel; chips, ostbricka, vin (saft för min del), chips mm på ett ställe, där vi även lekte en liten lek, samt gjorde lite nytta. Strax innan 19 rörde vi oss nedåt Scandic för att äta en god middag. Och där började showen. servitören/bartendern riktade in sig på G och jag hade turen som satt vid hennes bord. Att inte jag och M trillade av stolen av skratt under kvällen är ju ett rent under. Redan när G skulle beställa sitt glas med vin började det. Hon var tvungen att visa leg. (Ska tilläggas att hon är i 60 årsåldern.) När maten kom, fick hon maten sist vid vårat bord och hennes bordsgranne som är vegan lurade han också. Han ställde fram en tallrik och sa: Och här är din mat. L kollade väldigt skeptiskt på tallriken där det låg kött och diverse saker hon inte åt. "Men nä, det här kan inte stämma" jag då som sitter mittemot ser ju servitören hela tiden och ser hur han även håller en annan tallrik, vilket inte L såg. Så jag fattade ju att något var på lur. Bara att försöka hålla sig för skratt. "Nä jag skämtade. Här är din mat. Denna är till någon annan" Sen bröt skratten ut. Han lyckades verkligen lura henne, och hennes min sen. Haha. Vi åt vår mat som var super! Efter en stund var det dags för efterrätten. Vi satt vid tre bord och han började servera vid vårat bord. Hoppade över G och började servera nästa bord och även det tredje bordet. Då började vi fundera på om han glömt av lilla G men då frågade han; "Har alla fått nu" Nej svarade G och räckte upp handen lite. Tillbaka kom han och gick mot G, men ställde ned L's efterrätt eftersom hon var tvungen att ha en speciell. Då bröt skrattet ut igen när vi såg G's min. Efter en lite stunds smygandes bakom baren kom han fram bakom kulisserna och jag hörde ett sprakande ljud, vände mig om och fick se hur han hade satt värsta "kalassprakarraketen" i G's efterrätt som han väldigt elegant kom och serverade. Alla i rummet vände sig om och började asgarva. Inte ens resten av vårat sällskap förstod vad de handlade om. De hade ju missat själva "förspelet". Men vad vi skrattade. Om ett gott skratt förlänger livet, lär vi leva i en all evighet! (Säkert inte roligt när man hör det så här, men väl där. Haha, skrattar bara jag tänker på det).

Det var en ritkigt lyckad kväll!


När jag kom hem möttes jag av min prinsessa i dörren..hunden. Yes hundvakt och hon blev så glad när hon såg mig. Idag har vi en riktig mysardag tillsammans och i eftermiddag ska vi åka till landet där vi ska fortsätta mysa.


Carpe Diem!

Av Linda - 19 februari 2013 11:15

Puh, hemma igen. Har varit iväg hos barnmorskan, skulle vara där kl 10. Gav mig iväg för att hinna i tid, men vad händer? Ingen spårvagn dök upp. Och ingen info fick man heller. Efter att ha väntat i 15 min ringde jag min svärfar som var så snäll och hämtade upp mig och körde dit mig, tack! Väl där gick allt bra. Alla prover såg bra ut, magen hade växt som den skulle, Bebis hjärta lät som det skulle och Bebis hade lagt sig med huvudet nedåt. Känns skönt att veta att allt går så bra!

När det var dags att gå därifrån gick fortfarande inga spårvagnar. Tittade bussar, men enda som gick då var en som gick en väldans omväg. Lockade inte direkt. Så jag beslutade mig för att gå hem. Inte jättelångt, 3 km, men som höggravid känns det som minst det dubbla! 30 min tog det mig, hade det aldrig tagit för mig annars. Det gick bra, men den sista kilometern började jag få ont i rygg och tryckte i magen, men det var väldigt skönt att gå. Fast nu ligger jag nedbäddad i sängen igen pga värken och för att jag är som en isbit. Jag var inte riktigt klädd för en promenad då jag räknat med spårvagnen, men så kan det vara. Det får bli lite tv och sömn, sen hoppas jag var fit for fight igen.


Carpe Diem!

Av Linda - 18 februari 2013 12:33

Idag går vi in i V. 34 och har 48 dagar kvar till BF!

Av Linda - 18 februari 2013 10:59

Då var det ny vecka igen, med nya möjligheter! Även om jag är ledig hela veckorna går fortfarande helgerna oerhört snabbt. Vad kommer hända i veckan då?


Idag ska jag plocka upp det sista i köket. A och svärfar gjorde färdigt toppskåpen + hörnskåpet igår, så ska ställa in de sista sakerna. Sen ska jag flytta lite saker i köket. Kommit fram till att det är bättre att ha vissa saker på ett annat ställe etc. Ska även ta mig ned till centrum en sväng tänkte jag. Annars vet jag inte riktigt vad som händer mer. Kanske bära ned lite saker till förrådet.

Tisdag; tid hos barnmorskan. Ska äntligen få lyssna på Guldklimpen igen! Ska ev även träffa en kompis på eftermiddagen

Onsdag; en slappar-dag med läsning. Och på kvällen ska vi ut och äta på restaurang med ett annat par.

Torsdag: Städar-dag, samt Kick-off med jobbet på eftermiddagen/kvällen.

Fredag-Söndag; Åker vi till Fkp för att fira F som fyller år imorgon.


Ja vi ska nog allt få den här veckan till att gå också!


Carpe Diem!

Av Linda - 16 februari 2013 11:33

Igår var jag, svärmor, lille L och T uppe vid Gunnebo slott och promenerade, fikade och matade fåglarna. Det är så otroligt vackert att gå där uppe med vattnet, slottet och snön och isen på sjön. En riktigt härlig promenad var det!


Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards