TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Linda - 20 november 2008 23:03

...tänder ett ljus!



Av Linda - 20 november 2008 21:03

Bakade en smarrig kladdkaka tidigare ikväll. Bakade efter Janes recept.

www.ica.se Vilket även är en bra sida om man vill hitta goda recept. :)


Ingredienser till 6 portioner

3 dl socker

2 ½ dl vetemjöl

3 msk kakao

1 msk vaniljsocker

125 g smält smör eller margarin

3 ägg


Gör så här:

Vispa ägg och socker poröst i en skål.

Vispa i mjöl, kakao och vaniljsocker i äggsmeten.

Smält smöret/margarinet och blanda i det i degen.

Häll smeten i en smord form med löstagbar kant, ca 24 cm

i diametern. Sätt ugnen på 150 grader och grädda i mitten

av ugnen i ca. 30-35 minuter.

Smaskigt gott!



Av Linda - 20 november 2008 18:21

Blev lite tid till att sitta och plugga sen iaf. Dom åkte vid fyra. Hann inte komma så långt i boken, tyvärr. Inte så långt jag velat iaf. Men men. Suck. Tyckte jag den andra var svår. Ja då vet jag inte vad denna boken är. Nu sitter jag med en synonymbok framför mig för att kunna slå upp orden. Hmm. Bra lärobok, är det inte meningen att man ska förstå det man läser? Enligt vår lärare, på förra seminariet, så skulle vi inte kunna förstå dessa två böcker. Det känns ju väldigt bra, not. Om vi förstod dem så var det något som var fel. Ja ja. Skönt då behöver man inte känna panik om man inte förstår så mycket då, heheh :P


Btw igår när jag satt och tittade runt på internet hittade jag en trevlig sida. Ovanligt? Det är en sida med de flesta svenska klädkedjorna, och länkar till deras hemsidor.


www.klaeder.nu/klaedkedjor.html


Spana in den vet jag. Tyvärr hann jag inte titta så mycket igår. Men Ni kanske hittar något intressant.


Carpe Diem!



Av Linda - 20 november 2008 14:54

Suck. Hade precis satt mig ned i soffan för att börja läsa den där äckligt sega boken som vi ska ha littsem på nästa vecka, då mina hyresvärdar kommer och börjar greja i trädgården. Kör med en sådan där lövspruta och nu vet jag inte vad dom gör. Gaah varför just idag?! När jag för en gångs skull hade motivation och koncentration till att plugga! Så typiskt! Har lust att bara ställa mig i dörren och skrika! Hahah. Har Ni hört? Jag är förbannad för att jag inte får plugga. Ofta det händer. :) Får vänta tills fyra då de förhoppningsvis slutar jobba. Hinner jag läsa två timmar iaf. Bättre än inget. Ska sitta imorgon med, men om de ska hålla på och greja imorgon också så vet i sjutton alltså. Då drar jag antingen till biblioteket eller ut till pappa och mamma. Men hamnar jag hos dem, hamnar jag säkert nere på gymmet också, och kommer säkert passa på att sola lite med. Nä det är inte sant. När jag trodde att de maskiner som dånade mest stod utanför, så kommer den en än värre! Blir väl till att städa klart så länge. Så jag gör någon nytta.

Hoppas Ni är på bättre humör än vad jag är just nu!


Carpe Diem!

Av Linda - 20 november 2008 13:44


Dagens bör ses: Bröllopsform. Kl. 20.00, Tv4.

Svenskt livsstilsprogram från 2008.

Eva Rusz och före detta brottaren Martin Lidberg hjälper gifta par att hitta tillbaka till varandra och till sin tidigare kroppsform.


Någon som brukar titta på detta program? Vad tycker Ni?


Carpe Diem!

Av Linda - 20 november 2008 10:27

Var det någon som såg kvällsöppet igår? Kl. 22.40, Tv4? Jag råkade få på den kanalen och fastande. De diskuterade manlig fåfänga och skönhetsoperationer. "Ledarna" för tidningen Dorian hade gjort operationer. De hade länge funderat på att göra det. Sen när de såg att det var sådant läsarna intresserade sig för, bestämde de sig för att göra ingreppen och berätta hur det verkligen går till. Ta upp fördelar respektive nackdelar med dessa ingrepp o.s.v Det blev en het diskussion om detta. En del var för och en del var självklart emot. Jag själv är nog för, men samtidigt emot. Emot på det sätt att jag inte tycker man ska göra det för görandes skull. Men för för de som verkligen mår dåligt över hur de ser ut. Jag respekterar verkligen att vi alla har olika åsikter om saker och ting. Alla är vi olika, och tur är väl det. Men jag vill ändå framföra mina åsikter i detta ämne.

Är det så att, vi kan till exempelvis ta tjej som exempel, en tjej blivit mobbad över sitt utseende. För små bröst, liten/stor rumpa etc. och fortfarande mår psykiskt dåligt över det, och hon gör ett ingrepp. So what liksom? Får det henne att må bättre så kul för henne. Kan man lösa ett problem som man mår dåligt över då gör man väl det eller? Då har man gjort det för sin egen skull. Jag själv skulle inte kunna tänka mig något ingrepp, inte som det ser ut nu iaf. Jag är nöjd med min kropp, men vem vet hur jag ser ut om 10 år. Varför bry sig om vad andra gör med sin kropp? Låt dem hålla på! Det påverkar väl inte någon annans kropp ändå?

Tack för mig!


Kommentera gärna!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards