TheLifeOfLinda

Alla inlägg under januari 2011

Av Linda - 31 januari 2011 19:33

Ojoj så trött man har varit idag..seg efter en mycket trevlig helg! Fick besök i fredags som varit här hela helgen. Och det har varit full rulle, som det ska vara :) Middag ute, middag hos föräldrarna och pappa o A. var väldigt snälla och grejade med min bil i lördags. Tack för hjälpen! :) Ni var för söta ;P Efter några timmar hos dom, var det dags att åka hem och fixa sig inför kvällen...födelsedagsfest, som slutade i Skövde, på Bogrens. Helt okej! Söndagen var till en början sådär. Lite bakis så där, men gick över ganska fort faktiskt! :) När A. hade åkt hem var det massa söndagsmys som gällde. ;) Gottit! Åt rester från festen och såg på film..riktigt mysigt. Inte ofta det händer. Men idag har jag som sagt varit rätt sleten, blev rätt sent igår också, somnade nog vid halv 12 :S Tur man bara jobbade till halv 1 idag! Så idag har jag inte gjort många knop, åkte från jobbet och la mig direkt i tandläkarstolen, AJ. Sen vidare hem och sov en stund och nu börjar man känna sig som människa igen. Men soffan är rätt skön så blir till att ligga kvar..ingen träning idag alltså. Jag får ta igen det en annan dag och köra extra hårt = dubbelpass. :)


Nu får det bli tv:n en stund. Hoppas Ni haft en lika bra och mysig helg som jag har haft det!


Carpe Diem!

Av Linda - 26 januari 2011 22:30

Nu har jag precis kommit hem från ishallen. Vart och tittat Falköping-Tibro..och ingen vinst. Men var faktiskt riktigt skoj att titta på, hade det inte varit så förbannat kallt hade det säkert varit ännu roligare. MEN jag skulle absolut kunna se någon mer hockeymatch. När jag såg alla vurpor och tacklingar skrattade jag lite och tänkte (tydligen högt) att hockey är lite som balett. Helt sjukt hur en del lyckades alltså. Såg riktigt stiligt ut emellanåt. ;P


Har även hunnit med städning, tvättning och lite aerobics idag..wiiihooo. Imorgon hinner jag tyvärr inte med någon träning. Men det tar vi igen nästa vecka :D


Nu gott folk ska isbiten (jag) krypa ner i min varma och goa säng. Natti på Er!


Carpe Diem!

Av Linda - 25 januari 2011 19:56

Då har man fyllt år igen, åh vad härligt att vara 24 igen ;P Dom retade mig på jobbet igår när jag tog fram en stol att sitta på till samlingen. Men huuua vem vill sitta på det svinkalla golvet? Jag hade iaf en bra dag, jobbade hela dagen och hade en underbar dag där. Fick många goa kramar av barnen och teckningar! :) Dom är så söta! På eftermiddagen åkte till jag Tibro för att fira lite med en kompis, tårta och tjöt. Var rikigt trevligt måste jag säga. Inte allt för ofta vi ses..och med tanke på att vår kompisrelation varit lite sådär det senaste så var det skönt att kunna skratta ihop igen! :) Läste något i söndags som alla hört innan, men så bra det är: Ingen är så rik att hon har råd att förlora en vän. Det är så sant! Men samtidigt så fel...får en person en att må dåligt så självklart ska man säga adjö, men då är nog personen i fråga iofs ingen vän? Så då har man ju inte förlorat något heller..förstår ni hur jag tänker? Så, haha, nu när jag tänker efter stämmer det ju verkligen! Sammanfattning av dagen: Mycket nöjd! :)


Idag efter jobbet kom mamma upp en sväng, blev lite fika och Pa's för att handla. Och en liten uppläxning till mig...Men det är lugnt. I survive!

Nu har jag precis avslutat en timmes träning, aerobics. Känner mig riktigt nöjd, här ska vi komma i form igen. Ska även köra lite Yoga ibland. :)


Imorgon sätter det fart. Sen har jag fullt upp till söndag. Me like, och bara 3 dagar kvar nu..sen gör vi stan osäker ;P Todelidodo..blir grymt.


Nu får det bli duschen. Ha en fortsatt bra kväll!


Carpe Diem!

Av Linda - 23 januari 2011 21:04

  


Den här tavlan fick jag av min bror och hans familj i födelsedagspresent. Och den passade riktigt bra i lägenheten. Så nöjd! Han var även snäll och fixade så den kom på plats med en gång..snacka om bra service, tack mina käre bror! Sa till hans sambo att jag inte behöver någon karl utan jag kunde ju hyra in honom när jag behövde hjälp med något sånt. :P Förlåt! Jag skojade bara lite, tro mig jag behöver en karl ;P Haha..hade en kompis här i förra veckan som skrattade lite åt mig när jag skulle ha i en spik i väggen. Nu är det inte så att jag är blåst och inte vet hur man gör, för det vet jag. Men inte lätt när man har naglar i vägen kan jag säga, så var nog det som såg roligt ut. Ja ja..


  


Han var även snäll och satte upp den här, som E. var så snäll och köpte åt mig. Tack till Er båda, blev sjukt bra ju!


Carpe Diem!

Av Linda - 23 januari 2011 11:01

Det blev en hemmakväll igår sen ändå..Härligt! Rätt skönt att bara vara, vet inte när jag hade det en lördag sist. Så ni förstår säkert att det var behövligt.

Men hade en liten down under kvällen, under hela dagen var jag rätt nedstämd faktiskt, men en stund på kvällen var jag verkligen negativ till det mesta. Ledsen över min kompis D. Han hörde av sig, och jag hade ju raderat numret..opps :S Efter det blev jag ännu mer irriterad, och såg inte ens framemot nästa helg :S MEN det har absolut ändrats sig nu..för nu längtar jag! :) 5 dagar kvar, sen kör vi! :D Kommer bli en mysig, rolig och flummig helg! ;D I vanliga fall skulle nog veckan bli seg, som alltid när man längtar efter något, men den här kommer NOG gå fort. Jobb hela dagen imorgon, tisdag oplanerad, onsdag består av städ och tvätt, torsdag blir det Tupperwareparty och fredag då händer det! Sen är det full rulle..så helgen kommer gå sjukt fort, vilket är både roligt och tråkigt :P Men men..Lördagen kommer bli kanon! Nu ska jag fortsätta med det jag gjorde innan; slappa på soffan.


Carpe Diem!

Av Linda - 22 januari 2011 19:15

Idag blev det en liten tripp till Lidköping över dagen, fina Lidköping. ÅÅ vad man längtar till sommaren nu! Är så himla fint där då, och badet! Bara 5 månader kvar! :) På vägen hem stannade vi i Skara. Käkade på Coop..och nu vet jag varför jag inte äter på såna ställen! Jävla skitställe säger jag bara! Aldrig mer..maten var okej,när man väl fick den..men alldeles för lite personal me tanke på att det var full på stället. En i kassan, en som tog beställningarna och fixade maten och vad den tredje gjorde vet jag inte. Skulle väl bara locka till sig besökare och se söt ut eller något! En del tycker nog att jag är hård nu..MEN jag vet att det är förbannat tufft att jobba på restaurang det ska ni veta! Och jag brukar ha förståelse för dom, men inte idag. Idag var det lite väl faktiskt. Nog om det. Hann inte mer än hem så stod E. innaför dörren. Hon hade panik! Släppte ut håret, jag tittade och fnissade lite (skratta rätt gött ;)). Hon såg ut som en morot. :P Lovade iaf att hjälpa henne. Först såg det ut att bli som innan, såg skumt ut. Jag asgarvade iaf o E. visste inte om hon skulle skratta eller gråta. Men till slut hörde jag lite skratt. :) Kan ju bero på att jag skrattade lite med. Men när vi väl var klara så blev det faktiskt riktigt bra. Hon var nöjd iaf. Och det känns ju oerhört skönt, så man inte gjort det värre. (Hon ser inte ut som en morot längre!)

Nu är hon iväg på middag, men efter det blir det nog ev. en tripp till staden 3 mil bort. Spana läget lite..woho ;)  Så jag ska nog ta och fixa mitt hår och sminka om mig. Ser ut som ett spöke just nu, och vill ju inte skrämma ihjäl hela stan. Men men, ha en fortsatt bra lördag!


Carpe Diem!

Av Linda - 21 januari 2011 16:38

Så då var det helg igen då! Och har inte mycket inplanerat direkt, lite kalas ikväll..annars inget. Lite skönt faktiskt. Har ju varit 2 helger i rad nu då det varit mycket: fotboll, fotboll och fotboll, utgång och kalas. Denna helgen blir NOG lugn, med tanke på att nästa helg kommer bli full..Haha på alla sätt och vis ;) Skämt! Men det ska bli riktigt roligt faktiskt! Egentligen har jag inte alls tid att sitta här, men var tvungen att vilseleda mina tankar lite. Fortfarande strul med den där kompisen, och jag har raderat numret :S Bra eller dåligt? Det vet jag inte..:S Men bara så trött, ledsen m.m just nu. Men nog om det, var ju INTE därför jag satte mig här. Ikväll kommer det bli kalas, min gosiga familj som kommer. :) Bra avslut på veckan och kanon bra start av helgen :) Men innan det måste jag hinna ner till kemtvätten och hämta tvätten..uuuaaa. Vill inte ut! Men men..kanske lika bra att göra det nu med en gång. Haha förlåt för att rätt vimsigt inlägg. Men vet ni? Jag bjuder på det ;)


Carpe Diem!

Av Linda - 20 januari 2011 19:41

Just nu håller jag på med ett av alla måsten; städar. Så musik på, mysbyxor, tofs och ett så glatt humör man kan ha. Tack gode gud för musik, vad hade man annars gjort? Musik är livet! Måste ha musik när man städar..även när man vilar, gärna när man lagar mat eller bakar, kör bil, festar :P, motionerar ja ni ser. Vad skulle man göra utan musik? Antagligen samma saker, men 1000 gånger tråkigare! Är man ledsen lyssnar man på musik, är man arg lyssnar man på musik, är man glad...ja då lyssnar man på musik. Så tack alla lyckligt lottade människor som kan sjunga ;) Just nu spelas....



Dags att fortsätta med den sista städningen nu..Au revoir!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards