TheLifeOfLinda

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 31 augusti 2011 13:44

Satt och tittade på olika klipp på youtube nyss. Började med att lyssna på olika låtar, så valde jag en låt och klickade sedan vidare från den. Och hamnade bland mindre roliga videoklipp. Såg ett klipp där ett par föräldrar berättade om sin dotters självmord. Hur de hittade henne död på sitt rum! Så hemskt, går inte förstå hur de kände just vid den stund! Tänk att hitta ens dyrbaraste skatt död...? Nä jag kan inte ens föreställa mig! Alltså vad denna mobbning kan ställa till med saker. Fanns även ett klipp på en kille som tog livet av sig efter flera års mobbning..hallå flera år!! Det ska inte få hålla på så länge. Mobbning ska inte finns överhuvudtaget! Nolltolerans!! Hur kan människor missa att se sådant?? Är mobbarna så himla smarta att de bara utsätter offret när det inte syns? Tror på det sista absolut, men tror även att en del inte vågar göra något..har jag fel? Ingen som vågar ingripa..vet att det förekommer, men är rädda för att göra något för att själva bli utsatta! En del kanske tom tänker att: nee men det är nog inte så farligt. Det går över snart. Jaa, kan vara så..men bättre att ingripa en gång för mycket än en gång för lite! Det ska aldrig behöva gå så långt att någon tar sitt liv pga mobbning! Så gör något! Skolorna har precis startat efter sommarlovet och tyvärr börjar även helvetet för många elever, deras dagliga terror. Håll ögon och öron öppna..nu är det nolltolerans som gäller!

Något som kan göra en annan människas dag kan vara något så enkelt som ordet hej, eller ett leende. Ett leende smittar av sig. Le mer, kan hända att det enda som behövs är att bli sedd och ett leende säger allt...ett leende ser andra människor! Jag ber Er att ta med dessa ord och lagra dem i Ert minne och plocka fram dem ifall Ni hamnar i ett läge där någon utsätts för mobbning!

Och ifall det är någon som läser inlägget som är en mobbare..SLUTA! Är det värt att utsätta någon annan för denna terror?? NEJ!

Sen vet jag även att man kanske inte vill erkänna att man är en mobbare. Man kanske tänker att: Aa men så hemskt är det ju inte. Det är ju bara några pikar, en blick emellanåt eller några ord. MEN STOPP DÄR! För någon annan kanske det inte bara är pikar, blickar eller några ord..för dem är det ett helvete! Tänk på det!


Carpe Diem!

Av Linda - 30 augusti 2011 11:38

I morses när jag låg och tittade på MTV visade de den här filmvideon, Avril Lavigne. Med en gång hoppade jag tillbaka till högstadie/början av gymnasiet då jag lyssnade på henne jämt! Har faktiskt inte lyssnat på henne sedan dess, men ändå kunde jag sjunga med i låten. Det är precis som med Spice Girls deras låtar sitter fortfarande fast i huvudet också, hemskt tycker jag! Hursom jag var ju bara tvungen att rota bland mina cd-skivor för jag visste att jag skulle ha kvar en skiva med henne! Efter en stunds letande hittade jag den och tänkte att jag skulle lyssna igenom hela skivan! Öppnade fodralet och blev nästan ursinnig. Hur kan jag ha ett fodral UTAN en skiva i?? Idag tycker jag inte att hon är särskild bra så det var inte det, utan mer att jag blev besviken när jag hade tänkt lyssna på skivan. Men men. Det roliga var att direkt efter Avril spelades Linkin Park, In the end. Också en låt jag lyssnade på då. Och precis bredvis Avrilskivan låg Linkin Parkskivan med en skiva i! Så nu spelas det Linkin Park för fulla muggar! Egentligen vet jag inte vad jag tycker om dem. Anledningen till att jag började lyssna på dem från första början var pga en kille. Löjligt va? Extremt löjligt enligt mig själv, i början tyckte jag inte ens de var bra men fortsatte ändå lyssna. Vilket gjorde allt ännu löjligare. Men en dag tyckte jag faktiskt de var bra! Och jag lyssnade väldigt ofta på dem. Kanske inte till min mammas förtjusning, då det spelades ganska högt i stereon på den tiden. Än värre var nog under min Eminemtid! Han tyckte hon inte om alls! OM jag minns rätt tror jag hon tom. tvingade mig att stänga av en gång, eller åtminstone sa till mig ordentligt. Men några bra låtar har han ju faktiskt gjort, eller? Oj vad jag svamlar..men där har ni lite musikhistoria ;)





In the end kunde jag tom. på gitarr :S



Å den här kommer jag ihåg att jag spelade en hel del, men så gammal är den väl inte??



Denna gillade inte min söta lilla mamma! O nu kom jag på att jag har en skiva med honom någonstans också. Haha A. kommer inte få det lät nu. Tur han inte är hemma ikväll ;P

Ja ja, det var lite av det jag lyssnade på..sen hade jag mer "normal" musiksmak också ;)


Carpe diem!






Av Linda - 30 augusti 2011 09:33

Inget jobb idag heller! Nacken var inte alls bättre igår, nästan värre. Jag fick iaf prata med en sjuksköteska igår, men hon visste inte heller vad det kunde vara riktigt..men eftersom jag inte hade feber så tyckte hon inte att jag behövde söka, utan avvakta. Hm, undra just hur det hänger ihop? Jaja, men röra på mig samtidigt som jag tar det lugnt ska vara bra. Får hoppas på att det blir bättre snart! Frågan är bara vad man ska göra hela dagen? Rastlös? Inte alls ;) Nu har jag legat en timme, med morgonmys till MTV så nu måste jag resa på mig iaf. Även om jag är sjukskriven kan jag inte sova bort dagen...Hade velat haft min älskling här, hunden alltså! Lite sällskap är aldrig fel. Men men..Nä, dags att ta sig upp! Ha en bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 29 augusti 2011 15:05

Guud vad fort tiden går! 4 månader har redan gått, eller lite mer. Helt sjukt, vart har den tiden tagit vägen? Det är väl så: tiden går fort när man har roligt! Sen har det ju varit semestertiden också och då har det ju varit full fart hela tiden; Falkenberg, Göteborg, Falköping, Smögen, Skåne, Uddevalla och en flytt mitt uppe i allt. Jaa kanske inte så konstigt att tiden gått fort, men det är ju så det ska vara nära man har semester. Ibland skulle jag velat stanna tiden och hållt kvar den lite extra länge, som tex. trippen upp till Smögen eller husbilssemestern till Uddevalla. Denna sommaren har verkligen varit bra..sol & bad i mängder! Och man har fått tillbringa den tillsammans med massa goa människor! Vilken lycka :) Allt är en enda lycka!


Carpe Diem!

Av Linda - 29 augusti 2011 10:36

Åter en helg som varit fullspäckad! Det blev en tripp hem till mina föräldrar, åkte direkt efter jobbet i fredags. Och väl framme hos dem blev det grillmys. L. och F. var också där, medan föräldrarna var på fotboll. Kul att barnen hellre ville grilla med oss! Och A. hade det tufft. En L. som drog i honom och skulle spela fotboll och en F. som lärt dig säga hans namn (eller snarare ropa), så han hade fullt upp! Blev grill, fotboll, kubb och fredagsmys framför tv:n.

På lördagen åkte pappa och A. till Mantorp och jag och mamma in till stan för att gå på modevisning. Kul när det händer saker i stan! Träffade även på E. Hon åker ju till England 1 september så var extra roligt att träffa henne i lördags. Stackarn var lite nervös, men kan jag verligen förstå. Inte varje dag man åker till England i ett år! Men hon kommer klara det galant! På eftermiddagen hann jag också med en tripp ut till Valtorp. Hade pratat med M. ("B") under dagen som sa att han skulle spela fotboll. Haha och det kunde man ju bara inte missa! Nu gick det ju riktigt bra, men något gott skratt fick man sig allt!

Efter det var det bara gasen i botten hem för att äta och fixa till sig! Matestivalen som stod näst på schemat. Jag och L. skulle dra dit för att möta upp lite annat folk. Vi började med lite tjat och dricka hos henne för att sedan avsluta kvällen på Boggan! En väldigt roligt kväll..riktigt lyckad. (Trots min onda nacke) Bästa var när jag skrämde henne när vi stannade vi en rastplats för att pissa. Ja guuud vad jag skrattade och gud vad rädd hon var! Jag reser mig upp vänder mig mot glaset och utbrister: "L. det står någon bakom dig!" L. hoppar upp och vänder sig om. (här förstod jag och började skratta) L. säger iaf: "Dom är ju två!" Sen insåg även hon att det var våra spegelbilder, men det var redan försent..Hon hade redan blivit skrämd till tusen! Ja jösses! Vår chaufför skakade bara på huvudet, kanske inte så konstigt ;) Hursom, det var iaf en lyckad kväll!

På söndagen kom mina svärföräldrar och det blev en tur till maskinträffen. Som var mycket bättre än vad jag hade trott. Och A. fick gräva med grävmaskin så han var nog mer än nöjd. Och det åktes trakor med vagn. Ja man kände sig som en riktig bonnatös! Tyvärr hade jag ju mer ont i nacken den dagen, så fick vara väldigt försiktig. Hade tänkt gå ut i skogen och plocka svamp, men det satte andra stopp för. Men nu inser jag att det var nog rätt klokt. Idag är det värre än värst, och är därför inte på jobbet. Så här sitter jag med en nacke som är helt urfunktion och arg som ett bi för att jag inte kan jobba! Dessutom är jag väldigt rastlös! Men men nu ska jag ta en tripp ner till Apoteket för att ladda på med massa bra saker för nacken. Kanske man kan få tiden att gå lite iaf.

Ha en bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 23 augusti 2011 21:26

Igår gjorde jag något väldigt roligt! Jag var med K. och L. ute i stallet. Tanken var att jag skulle följa med och titta. Så jag leta fram mina hästkläder m.m och drog på mig dem. Tog inte med mig säkerhetsväst eller hjälm (hjälmen är iofs borta) eftersom jag inte skulle rida. Men väl där, slutade det med att jag red! L. har fortfarande ont i ryggen så fick ta hans lektion! Har inte ridit sen jag red N. sist, med andra ord 1 ½ år sedan. Vilken känsla det var att sitta i sadeln igen! Underbart! Har heller aldrig ridit lektion så var faktiskt lite nervös för vad hon skulle säga, men det gick oerhört bra! Tur det, hade känts sådär om man hade ridit fel i 15 år. ;P Har ju inte jätte mycket vana av islandshästar, sist jag red en var för 10 år sedan. Men töltat hade jag ju iaf innan så jag visste ju lite. Fick en underbart go häst! Kanske inte den lättaste att ha, lite svår i traven, men vilken galopp!! Att galoppera är något av det bästa! (Tölta är heller inte fel ;)) Nu red vi inte ut, men tänk er: galopperandes på en stor äng! Det är en riktigt frihetskänsla säger jag bara! Det gav mig iaf mersmak och jag skulle absolut kunna tänka mig att åka dit igen (lr ngn annanstans) och få rida islandhäst, eftersom jag ridit "vanlig" häst så mycket innan. Ja, börja med ridning igen vill jag iaf! farligt farligt det här..lite därför jag tvekade till att rida från början, eftersom jag visste att jag skulle få ett sådant extremt sug av att börja igen! Hur som helst även om jag har lite ont i rumpan och känner av ljumskarna, var det guld igår och VÄLDIGT behövligt! Känner att jag börjar känna mig mer fit-for-fight igen eller jag skulle vilja påstå att jag är det helt! Härligt!


Nu mina kära läsare ska jag fortsätta mysa till "Kärlek i New York" som går på TV1000 DRAMA. A. är iväg och spelar innebandy = perfekt tillfälle för egen-tid och tjejfilm. Ni får ha en fortsatt bra kväll!


Carpe Diem!

Av Linda - 21 augusti 2011 22:06

Oj oj oj, trött trött trött! Vilken helg! Varit fullt upp HELA tiden. O överraskningen i fredags då? Jopp, min käre lille Plutt tog med mig in till stan. Först gick vi genom Kulturkalaset, stannade där och tittade lite och jag var mycket nöjd med det, men blev ingen lång stund. Sen skulle vi vidare...och han tog mig till en indisk restaurang!


På lördagen var det upp tidigt för att åka till Gällstad. Min svärfar hade fått ryggskott stackar'n så blev ingen husbil för dem denna helgen, vilket gjorde att  K. åkte med oss också. En mycket trevlig tripp måste jag säga och en hel del shopping och rätt mycket. Blev 2 stickade tröjor (likadana fast i olika färg så går det när man inte kan bestämma sig ;)), hoodtröja (25:-!!!), mysdress till L. och J. för 20:- delen, helt sjukt pris ju!, Hello Kitty-tunika till F., en vindoverall (Craft, 199:-), 2 par skor. Bästa köpet på dan var ett par skor jag köpte. Hade kostat 999:- innan, men jag köpte dem för 99:-, då kan man inte bara låta bli.


På vägen hem stannade vi vid Nelly.com (Åhaga). De hade en rejäl sommarrea. Blev en klänning, badtrosor till F., 6 salmingkalsonger/trosor..allt för 358:-. Otroliga priser! En rolig affär och bra. Kanske inte lika bra om man är kille dock.


17.45 kom jag innanför dörren och 18.00 skulle vi vara hos L. på grillkväll. Men eftersom inbjudan kom mitt på dagen när vi redan var iväg så var inte exakt 18 att räkna med. Men efter dusch, plattning av hår, sminkning och handling begav vi oss till honom strax efter 19! Nytt rekord tror jag ;) Åt gott och socialade en del hemma hos L. och runt 12 drog vi oss in mot stan. Jag för att möta upp C. och N. som redan befann sig på Trädgår'n. Och L. och T. för att dra sig till Lounge. Var en riktigt lyckad kväll måste jag säga och kul att få komma ut på krogen! Glädjen varade ungefär till Heden, där bilen stod, några snorungar hade roat sig med att vandalisera några bilar på parkeringen! Ååå, man blir så trött ibland..vad är meningen med att ge sig på andras bilar? Nu ska vi vara glada över att det inte var värre än vad det var, men det gör att man ändå blir förbannad. Eller nej mest trött.


Idag har vi varit ute hos Moster och hälsat på. Fikat på en herrgård och tagit ett dopp i Aspen. Årets sista dopp? Kan nog kanske vara så tyvärr. Det har varit en fin dag iaf, även om man varit lite sleten efter gårdagen. Och med det vill jag säga god natt för nu måste jag sova! Natti!


Carpe Diem!

Av Linda - 19 augusti 2011 16:12

Då var det helg igen! Härligt, känner verkligen att jag behöver den nu. Denna veckan har det blivit 3.5 h övertid och det känns. Sen när det är nytt ställe så känns det nästan som det dubbla eftersom det är så mycket nytt! Och sen är jag inte riktigt fit-for-fight än, men känns bättre än igår. Och ikväll ska min älskling överraska mig...och jag är lika nyfiken som ett barn på julafton, men jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara. Både jag och min kollega försökte klura ut det idag men kom inte fram till något. Det är väl bara att vänta och se! :) (...men ändå stannade jag till nu och började fundera igen.) Imorgon vet jag iaf vad vi ska göra! Då blir det en tripp till Gällstad (Lager 157). Det är nämligen Gällstad dagarna ("Kärringa-rallyt") där nere = en del läckra erbjudande! Var ju inte längesen vi var där, men där nere kan man alltid hitta något. Jag hoppas verkligen de där jeansen jag provade sist finns i min storlek denna gången, eller att de jag provade då passar nu. Kan ju hända, vikten har ju inte ökat direkt ;P Nä så mycket ska jag nog inte ha tappat under 3 veckor bara, så vi får hoppas på det första istället.

Vad resten av helgen har att erbjuda återstår att se. C. pratade om ngn utgång på lördagen, får väl se om jag orkar! Annars blir det nog lite plock med allt här hemma. Baka lite på söndagen kanske. Och jag vet redan vad jag ska baka, lätt men gott. Och jag skriver inte vad det är eftersom jag vet att min lille sambo klickar in på den här bloggen emellanåt! Möjligtvis att ni får reda på det efteråt sen.


Nä, nu ska jag vila lite innan det är dags för överraskningen :D


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards