TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Linda - 23 november 2008 21:55

Jag vet, jag har skrivit att jag inte tycker om Sanningens ögonblick, men ändå sitter jag och tittar på det nu. Första halvan höll jag på att bli galen. En brud som bara sitter och flinar och skrattar, medan mannen är skit nervös. Men nu skrattar jag så jag håller på att dö. Är en ung kille i 25 årsåldern som är med. Han fick frågan om han blivit betäckt av en hund någon gång. Han svarade ja. Sen när han berättade hur det gått till så började jag skratta så jag ramlade ur soffan. Var inte så allvarligt. Eller var ingen "ordenlig" betäckning, om man nu kan uttrycka sig så. Heheh. Jösses alltså.


Carpe Diem!

Av Linda - 23 november 2008 21:12

Har haft en lite myskväll här hemma...själv. Lite TV, lite prat på MSN, lite plugg, lite matlagning. Skönt ibland att ha lite tid för sig själv. Brukar Ni ha någon dag i veckan då Ni bara är? Bara myser? Lägger en ansiktsmask? Tar ett härligt bubbelbad? Hårinpackning? Etc. Jag har alltid haft onsdagar som en sådan dag, men måste erkänna att det sista har jag slarvat med det. Vilket är synd, för jag är i behov av sådana dagar/kvällar. Jag tror alla är i behov av sådana dagar/kvällar med tanke på hur samhället ser ut idag. De flesta lever i ständig stress. Jag har själv har lärt mig att hantera min nu, men det har tagit tid. Och jag tror att det kan vara så att jag sänkt mina krav på mig själv. Innan hade jag höga krav på vad jag skulle klara. I skolan, hemma, på fritiden etc. Nu tänker jag istället att jag kan inte göra mer än vad jag klarar av. Jag gör mitt bästa och räcker det inte med det, ja då får det vara! Man får tänka på sin hälsa i första hand!

Så till Er där ute som känner krav till exempelvis i skolan. Satsa inte på MVG i alla ämnen, utan välj ut de ämnen som Ni tycker är mest intressant, kanske de Ni har lättast med, och satsa på dem. Får Ni sen VG, MVG i något mer ämne se det som ett plus. Tänk på Er hälsa. Man kan inte satsa på allt, då går man till slut in i väggen. Och då har Ni en lång väg tillbaka sedan.


Carpe Diem!

Av Linda - 23 november 2008 16:06

Sitter och läser en kursbok som jag har littsem. på. Den handlar bl.a om könsskillnader. Och jag blir lite smått arg när jag läser den. En del har , eller har haft, en syn på kvinnan som underordnande mannen. Att kvinnan skulle vara naturen och mannen kulturen och på så vis stå över kvinnan. Va?! Sen finns det särartsfeministerna som vill ge kvinnans egenskaper ett högre värde än mannens. Helt fel det också, enligt mig! Allt är vi olika, men alla är vi också lika mycket värda - oavsett kön! Tyvärr finns ju detta mönster kvar i samhället, att mannen är överordnande kvinnan. ta till exempelvis och titta på lönerna. Kanske har det blivit bättre på den fronten? Har inte super koll på det just nu? Någon mer som håller med mig eller? Eller någon som inte håller med mig? Varför ser det ut så här?

Åter till boken, som för övrigt kommer få mig att bli tokig. Tänk Er alla svåra ord Ni kan komma på och sätt ihop dem till en mening. Japp, ungefär så ser denna boken ut.

Ha en fortsatt bra söndags eftermiddag!


Carpe Diem!

Av Linda - 23 november 2008 11:52

Sovit gott? När jag väl hade somnade så sov jag som en stock. Nu har jag förflyttat mig till soffan och ligger och myser lite. Vad som kommer hända idag vet jag inte. Blir nog till att slappa till 16 ungefär. Efter det är det plugg som gäller. Suck. Längtar tills onsdag eftermiddag då littsem. är över!

Men nu åter till mys.


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards