TheLifeOfLinda

Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 10 december 2008 22:26

Har precis kommit hem. Tillbringat kvällen hos min Sa. Åt lite kvällsmat, baguette med skagenröra, skinka och tomat. Mums. Och det sågs även på film. Hmm men jag med mitt minne kommer inte ihåg vad den heter? Sa. vad heter den? Jennifer Aniston är med iaf. Men hallå?! Hon arbetar på en reklambyrå. Och lurar dem där att hon är förlovad med någon snubbe. Någon som kommer på? Vi pratade om den där utlandsresan igen. Och nu har vi sagt att den ska bli av. Hahah se upp världen! Vår förra resa oj oj. Aldrig mer burkskinka i Spanien! Inte om man vill se glada miner iaf. :P Och man ska inte ta för givet att alla inkastare inte förstår svenska. oj oj Linda. Piiiiiiinsamt. Men den bjuder vi på. Vi hade en helt underbar resa med mycket skratt! Och så ska det bli nästa resa också! Japp! Är det någon som kommit på vad filmen heter eller? Jag väntar fortfarande, för i mitt huvudet är det tomt.


Carpe Diem!

Av Linda - 10 december 2008 17:41

Hahah vilken dag! Massa skratt med klasskompisarna J och T. Dagens citat är lätt T's kommentar under en föreläsning, högt för hela klassen. "Dom var kära!" hahah - inte riktigt så han menade du T. För Er som inte var där låter det säkert jätte tråkigt. Men kan ju säga så här, hela klassen började asgarva och då är vi runt 70-80 st. :)

Eller när vi tillsammans med föreläsaren skulle komma på en rimramsa. Han började med "Ett, två, tre, fyra, fem, sex, sju..." Och sen skulle vi fylla i något som rimmade där. Ganska snabbt var H. där och sa "Jag ej tänder på min fru" Åsså var asgarvet där igen. Läs alltihop med rytm nu. Det ska också tillägas att H. är en kvinna. Vilket gjorde det lite roligare. Sen fortsatte föreläsaren med: "Sju, sex, fem, fyra, tre, två, ett...". Och återigen skulle vi fylla i. En annan var nästan lika snabbt där med: "För hon luktar alltid svett!". Så ser våra föreläsningar ut.


På rasten gick vi, jag, J och T, ned till cafeterian och jag skulle köpa mig lite mellanmål i en automat - en twix. Jag pluppade i tio kronor och tryckte in koden. Men vad sjutton chokladjäveln hamnade balanserandes på kanten och vägrade åka ned. T. började sparka lite smått på automaten. Jag tittade bedrövat på min twix. J. stod och skrattade som vanligt. Två killar stod vid automaten bredvid och fann snabbt intresse i vår automat, och min twix. Till slut tappade jag tålamodet och jag ville ju verkligen ha min twix så jag pluppade i ytterligare tio kronor och tryckte in koden igen. Nu ramlade den ned, Yiiiiiippi! Den plus en toblerone, vilket jag inte är jätte förtjust i. Så de kostade mig tjugo himla kronor att få mig en twix. Men snälla J. gav mig en tia för att hon fick tobleronen av mig. Kanske hade hon dåligt samvete för hon skrattat innan? :P Lärdom av detta: Ska aldrig mer köpa något ur en automat, om jag inte vill betala det dubbla!


Åter i klassrummet var T. i farten. Dags för rim igen. "... synd om Sven, som inte har en enda..." Ja, vad skulle Ni fylla i där? T. fyllde iaf i med "lem". Bra gjort där du!


Carpe Diem!

Av Linda - 9 december 2008 19:00

Har blivit klar med min ljuslykta. Nu är jag redo för lyktfesten på högskolan imorgon! =) Var ju tvungen att "prova" den också. Titta så fint den lyser!

Vill Ni göra en egen, så har min kompis www.chictbyida.blogg.se bra beskrivning på hur man gör.


Carpe Diem!

Av Linda - 9 december 2008 15:42


                      R.I.P

Av Linda - 9 december 2008 13:21

Vill varna Er för detta nummer +88213213608. Ring inte upp om Ni ser att det numret ringt Er på mobilen. Det kommer kosta Er 160 kr/min isf! Det går till en satellittelefon i Italien. Min klasskompis har blivit uppringd, samt en annan klasskompis pojkvän. Men för guds skull ring inte upp!!

Ville bara varna Er för detta!


Carpe Diem!

Av Linda - 9 december 2008 12:09

Igår fick jag min Glamour tidning, och med en gång satte jag mig och bläddrade igenom den snabbt. Jag var bara tvungen att kolla hur de har det med "super smala" och "mulliga" modeller. Hittade inte en enda "normal"/"mullig" modell. Helt sjukt. Nu när butiker har börjat med mer naturliga modeller, varför kan inte modetidningarna göra det också?


Jag brukar inte skriva om saker jag läser i modetidningar utan det gör min kompis, men jag var bara tvungen nu för jag tror alla känner igen sig i detta.

När jag satt där och letade dök det upp en artikel som jag bara var tvungen att dela med mig av, pga hur dagens samhälle ser ut. De skrev om stress. När stressen blir farlig och gav fyra knep som får en att stressa ned.

Lider du av sömnproblem? Har ofta huvudvärk? Ja, då kan du lida av mycket stress! Har du ont i ryggen? Deppig? Känner du dig yr? Blir du lättare sjuk? Känner du att du inte har koll på ditt liv, och dina känslor? Isf kan du behöva hjälp!

Hur kan du då försöka bli av med stressen?

1. Yoga

2. Sov - Alla behöver 7 timmars djup sömn!

3. Prioritera träning

4. Konfrontera dina problem


Detta läste jag som sagt i Glamour, numret för januari 2009. Och det är skrivet av Shaun Dreisbach och Maria Sognefors. Det står mer utförligt i numret, men jag ville inte skriva av allt, eftersom jag då måste göra en korrekt källhänvisning.


Måste bara säga att jag själv har börjat med yoga. Inte att jag går på gym och gör det, utan har en DVD så jag gör det själv här hemma, och jag känner verkigen hur lugn jag blir av det. Så testa!


Carpe Diem!

Av Linda - 8 december 2008 23:41

Jag har precis sett filmen {proff} med Gwyneth Paltrow och Jake Gyllenhaal. Har sett den innan men glömt bort den. Ganska bra faktiskt. Handlar om en galen/sinnesjuk professor och massa matematik. Gwyneth som spelar Catherine i filmen, tar hand om sin sjuke far. När fadern dör dyker en gammal student till honom upp, Jake (som spelar Hal). Han vill gå igenom professorn anteckningar för att leta efter värdefull information. Catherine ställs inför många svåra frågeställningar. Är hon lika galen som sin far?

Sen ser ju Jake rätt bra ut. Det gör filmen lite bättre också. Eller vad säger Ni? Heheh :P


The biggest risk in life is not taking one.


Stod på DVD-fodralet. Bra där!


Carpe Diem!


Av Linda - 8 december 2008 19:41

Suck jag blir så arg på dessa uppringningar! Låg och vilade på soffan när telefonen ringde. Sprang som en idiot in  sovrummet och slängde mig på telefonen där. Svarade, och då var det ingen där! Gaaaah. Det är så himla irriterande! Hörde bara massa brus. Suck. Gick till soffan igen och hann inte mer än att lägga mig där och hittade en trevlig kanal innan det var dags för telefonen att ringa igen. I helvete heller tänkte jag. Men telefonen var envisare än mig. Svarade och då var det en telefonförsäljare. Kunde lika gärna kvittat att resa sig upp från soffan med andra ord! Som vanligt när de ringer säger jag att J. har ansvar för allt, eftersom jag har så svårt för att säga nej. Men ibland händer det ju att de frågar om jag är hans fru/sambo. Och då säger jag snabbt nej. Jag hör frågan Är du hans fru? i mitt huvudet, och inte Är du hans sambo? På så vis ljuger jag ju inte. Heheh.


Just nu strömmar Neo - Silver Lining ur högtalarna. Härligt sound! Han är bra han!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards