TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Linda - 15 december 2008 21:10

Har gett upp bakandet nu. Blev bara risgodis och knäck idag. Får göra resten på torsdag.


Började titta på en dokumentär på 5an förut. Handlade om en flicka som var sssååå liten och smal och allt. Klarade inte av att se på det, för hemskt. Kan säkert vara nyttigt att se det. Men mår man bara dåligt av att se det så undviker iaf jag det. Satt och grät den lilla stund jag såg, och det var kanske fem minuter. Var det någon mer som såg det?

Nu ska jag se på 90210 som Maria skickat till mig. Tack tjejen! :)


Carpe Diem!

Av Linda - 15 december 2008 19:07

Här kommer ett väldigt lätt recept på julgodis.


Risgodis - ca 15 min

Smält 400 gram mjölkchoklad rör om lite, och tillsätt sedan vårgårdaris. Hur mycket man vill ha är upp till var och en. Jag brukar ha ganska mycket ris i, så det inte är mycket "lös" choklad. (Om Ni förstår hur jag menar)


Hade med detta godiset till julfirande förra året, första gången jag gjorde det. De uppskattades mycket, och nu ska fler baka dem i år.  :)



Av Linda - 15 december 2008 18:14

Nu är det färdig slappat för min del. Dags att börja med julgodiset! :)

Vet inte riktigt vad jag ska göra mer än knäck och risgodiset. Ge mig gärna massa tips! I år ska julgodisbordet vara fullt!

Av Linda - 15 december 2008 10:41

Åå vad jag har sovit gott i natt. Sovit som en stock, men ändå var det lite segt att gå upp när klockan ringde. Vad händer idag då? Jag ska alldeles strax springa ned till tåget och åka till skolan en sväng. När jag kommer hem ska jag baka lite julgodis. Bakade aldrig något igår. Jag blev så himla seg när jag kom hem från stan. Det tar på krafterna att prova kläder. :P

Ni får ha en bra måndag där ute så hörs vi när jag kommer hem!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards