TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 7 december 2008

Av Linda - 7 december 2008 19:24

Har haft en mys-eftermiddag hos J's mormor. Bjöds på smörgåstårta, mums. Det är ju inte allt för ofta man äter det. Men jag måste säga att de sista tuggorna tog emot lite. Det var inte så att jag tagit en för stor bit, för det hade jag inte, utan för att det blev för mycket klafsklafs. Så när J satt och åt på sin andra tallrik med smörgåstårta satt jag och tittade på honom och mådde illa. Inte för att han åt ofräscht, utan för att jag såg allt klafsklafs. Blev fika med lussekatter, utan saffran. Fy tvi vad äckligt saffran är! Vad säger Ni, måste det vara saffran i?


Nu har vi adventsmys här hemma. Tänt lite ljus och har lite söndags-gotte, mumma :) Hur har Ni haft det i helgen då?


Carpe Diem!

Av Linda - 7 december 2008 12:10

Vaknade av att mobilen ringde i morses. Va vad har hänt? Vart brinner det? Helt väck svarade jag i telefonen. Det var min goa vän J. Hon kunde nog till och med höra hur bakis jag var. Undrade om jag skulle med på fotbollscup. JA! tänkte jag, men nej sa min sambo. Just det ska ju på kalas. Hade jag helt glömt. Blev ett samtal på 1 h där vi snackade om en galen kväll, inte gårdagen, utan om årsfesten. Hahah säger jag bara! Och vet Ni allt är mitt fel! :P Lite ditt är det väl ändå J.? ;P


Om gårdagen nu då, som var så fullspäckad så jag inte hann skriva ett inlägg, men ser att Ni fått ett av Jenny. Tokig tjej det där! :)

Började dagen med bus med Bebis. Kan dagen börja bättre? Han blev helt till sig när han fick se Neo's skiva. NEO, NEO, NEO skrek han och slet tag i skivan och sprang bort till DVD. Mick, Mick = Musik. Så blev lite Neo också. En mycket bra start på dagen! Runt lunch kom brorsan, och vi, Jag, sambon, brorsan och Bebis åkte till skövde och strosade runt i lite affärer. Och nu är jag klar med alla mina julklappar till pappa! På väg till Skövde hade det skett en bilolycka som vi hamnade i, brorsan var snabb med att vända och köra en annan väg. Tack! Min första bild när jag såg det, var den där unga MC-killens ansikte. Och tydligen var det min bror såg också, för han började prata om det. Den dagen, det var nog fan det värsta jag varit med om. För Er som inte vet: I somras när vi var i vår stuga, på västkusten, hamnade vi mitt i en MC-olycka. Återigen fan! Vi var bland de första på plats, var en dam innan oss. MCn brann, killen låg i diket. Den synen alltså, usch. Minuterna innan ambulansen kom kändes som evigheter! Man kände sig så hjälplös. Den bilden har följer med en fortfarande. :( För att återgå till det andra.

Väl hemma från Skövde var det fotboll som gällde. Grabbarna, sambon, Ian och brorsan satt som fastklistrade framför tv:n och jag och Bebis hoppade i sängen och spelade fotboll (utan tjocka strumpbyxor :P). I halvlek stormades lägenheten av tre galna huliganer. Spelade lite Fifa. Tänker Er sex stycken grabbar som spelar PS3 samtidigt, vilket skrik! Men var trevligt.

Vid 19 stormades istället broder Bäck's lägenhet av mig och Jenny. Roligt att träffa honom, händer ju inte allt för ofta längre- tyvärr. Sen kom I. och kvällens fest började. Jösses säger jag bara. Sammanfattning: Kvällen var en galen och trevlig kväll med delar av de bästa! :P


Nu ska jag snart försöka reda ut mitt hår och pynta i ordning mig inför kalas. Har Ni haft en trevlig kväll? Vad har hänt?


Carpe Diem!

Av Linda - 7 december 2008 03:22

Hemma. Jösses vilken kväll. Orkar inte skriva om allt nu, men ibland blir man bara så arg på en del! Vad är meningen liksom?! Men har varit en kväll med de underbara!

Dags att sussa kudde nu, ska till Skövde imorgon på kalas!


Natti natti, Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards