TheLifeOfLinda

Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 13 december 2008 00:49

Nu har Jenny precis gått hem, och jag har krypit ned under täcket med min laptop. Boysen sitter fortfarande och gapar ute i soffan, Fifa som gäller nu. Undra om min kära sambo är lika dålig på det som han var på pokern förut..? Heheh. Tänkte jag skulle se på film nu, men har inte bestämt mig för vilken. Gick igenom 4 lådor med DVD filmer innan jag tappade intresset för att leta efter någon riktigt bra, så det får bli Bridget Jones eller Fäst vid dig. Bridget Jones av den andledningen att det var skiiiit längesen jag såg den. Och Fäst vid dig för att jag tror inte jag sett hela filmen. Om jag inte minns fel så somnade jag. Frågan är bara om jag gjorde det för att jag var svinigt trött eller om det var för att filmen var usel...? Har Ni sett dem? Vad tycker Ni, vilken är bäst? Bridget är ju ändå Bridget menar jag. Sen om det är bra eller dåligt, ja hmm. Vilket inlägg, rätt ovärt egentligen. Men ville samtidigt med detta inlägg säga God Natt till Er där ute (som inte sover än). Hoppas NI haft en lika rolig och skrattrik dag som jag haft! Höjdpunkten på dan måste ändå bli pulkåkningen med Bebis. <3


Natti, Carpe diem!

Av Linda - 12 december 2008 23:01


Jaha fredags kväll och den här har spelats, och har tre goa pöjkar gapandes i soffan och en söt Jenny som håller mig sällskap. Kan det bli bättre? Heheh ;P

Av Linda - 12 december 2008 18:32

När man hör denna låt, kan man inte bli annat än redigt festsugen! Och det är precis vad jag är! Det hela gör det inte bättre av att Jenny tjatar på mig att följa med ut imorgon! GAAAAH!

Av Linda - 12 december 2008 17:57

Vilken härlig dag det varit idag! Pappa kom vid elva och vi åkte upp och hämtade Bebis på förskolan/dagis. Sen var det familjelunch nere på Wokstugan, mys. Medan de andra var upptagna med arbete och andra saker åkte vi och köpte en pulka, så eftermiddagen tillbringade jag och Bebis i pulkabacken. Jösses vad vi skrattade! Stjärtlappen gick sådär. Haha var mage fram, mage bak, rygg fram, rygg bak, liggandes på magen, liggandes på rygg, men haha vad vi skrattade ändå.

Dagen har varit kalas!


Har precis sett ett program om ätstörningar, Too much too young. En brittisk dokumentärserie. Usch var riktigt hemskt att se. Fick en liten tår i ögat till och med. Det sista handlade det om en tjej som blivit mobbad för att hon var tjock, vilket hon egentligen inte var, så hon slutade äta. Hon åt en halv skiva rostatbröd till frukost och det var i stort sett det enda hon levde på. Som minst vägde hon 31 kg, HALLÅ?! Men hon lyckades med en hel del hjälp ta sig ur detta, och gå upp i vikt igen. Idag hade hon nått normalvikten för hennes ålder, men hon måste ändå kämpa för att äta ordentligt. Hon skrev en lista dagen innan vad hon skulle äta nästa dag. Gjorde hon inte det blev hon stressad och åt inget. Samtidigt som det var hemskt att se var det nyttigt för mig att se det.


Carpe Diem!

Av Linda - 11 december 2008 21:50

Ville bara dela med mig lite av ett gott skratt. Vad är det dom säger? Ett gott skratt förlänger livet. :)

Av Linda - 11 december 2008 21:31

Jag läste en gång på ett ställe en "skämt-lista" där det stod att det tar ca 20 minuter för oss kvinnor att ta oss till toaletten från det att vi bestämt oss att gå tills vi väl sitter där på sitsen. Går vi förbi hallen måste vi ju bara plocka i ordning på skorna som ligger slängda innanför dörren bara, ligger tidningen på tv-bordet måste vi lägga den i tidningsstället, går vi förbi sovrummet och ser att sängen står obäddad måste vi bädda den innan vi kan fortsätta vår vandring mot toaletten, skulle det råka stå disk inne i köket när vi går förbi där, så ställer vi oss naturligtvis och diskar upp det, ser vi att barnens kläder ligger slängda på golvet, ja då viker vi snällt ihop dom och lägger in dom i garderoben eller lägger dom på sängen och när vi väl sitter på toaletten tar vi en våt trasa och torkar av golvet lite.  Inte ens när vi sitter på toaletten kan vi koppla av. heheh. Just denna "skämt-lista" läste jag på en toalett! Någon som känner igen sig? Vi bara måste göra det, och det och det o.s.v


Vid 20.30 bestämde jag och J. att vi skulle se på film. Okej, jag ska bara började jag. Hahah det hela slutade med att jag städat garderoben i hallen, städat undan skor, och plockat ordningar på kläder och tidningar. Så nu 1 h och 15 minuter (för egentligen är kl.21.44, men orkar inte ändra) senare är jag redo för film.


Carpe Diem!

Av Linda - 11 december 2008 15:55

Är helt slut nu!

Vaknade vid nio idag och vid halv tio kom Bebis hit. Blev en hel del bus. Efter en stund tog vi på oss varma kläder och traskade ut i snön. Var dags att göra snölykta och snökakor. Sen var det brottning, eller brottning och brottning, Bebis skulle välta omkull mig så jag ramlade i snön. Tänk att det kan vara så roligt. heheh. :) En mys-förmiddag var det iaf!


Blev en sväng upp till stan också med F och M. Köpte inte ett skit, stolt! Ska ju iväg och julhandla imorgon, så ska passa på att köpa saker då istället.

:P

Jag funderar på vad det är för fel på mig. F och brorsan skulle käka ute idag och F undrade om jag skulle hänga på, och jag säger nej. Hmm. Jag som brukar älska att äta ute! Ja ja, kanske har börjat inse att det inte håller att käka ute så mycket som jag gör. Vem vet.


Har blivit lite plugg i eftermiddag också. Kors i taket. Eller plugg och plugg. Måste lämna tillbaka böcker till biblioteket imorgon, som jag egentligen måste ha med i min loggbok. Så jag har skrivit anteckningar om böckerna, så jag ska komma ihåg det tills det är dags att skriva klart loggboken. Duktigt värre. Egentligen är det lättare att låna om böckerna eller köpa dem. Men får inte låna om, är kö på böckerna :( Och köpa, usch. Nog om det.


Vad händer ute i Sverige?


Carpe Diem!

Av Linda - 11 december 2008 13:11

Jag fick en award av Ida (www.chictbyida.blogg.se), som har en jätte mysig och trevlig blogg. Tack för det du skrev om min blogg. Är Ni nyfikna på vad hon skrev, så gå in och läs. :P Enligt reglerna så ska man skicka vidare 7 stycken awards. Ordningen jag skriver dem har inte med att göra att jag tycker den ena är bättre än den andra, alla är bra! SKulle Ni inte få ihop 7 stycken så ingen panik! :)


Den första jag vill ge till är min kusin, http://blogg.passagen.se/passoa_girl84/ . En intressant blogg. Hon skriver verkligen allt hon känner, mycket om kärlek. Och vem behöver inte läsa om kärlek, lycklig kärlek, just nu i vintertid..?


Den andra jag vill ge en award till är Madelene www.madelenebillman.blogg.se . En snygg modeinspirerad blogg. Skriver om allt mellan himmel och jord, men håller ändå en röd tråd. Bra blogg för dem som behöver lite inspiration vad gäller kläder, inredning etc.


Jag vill också ge en award till en annan kusin. www.welcometolouiseblog.blogspot.com . En vardagsblogg, där hon skriver om vad som händer i hennes liv. Om storstadslivet i Sthlm m.m För min del är det roligt att läsa den emellanåt för att få ta del av vad som händer i hennes liv!


En award förtjänar även Sofie, www.sofiethorsell.blogg.se . Just av den anledning som Ida gav till en av sina kompisar, för att hon ska fortsätta blogga.


Även Angelica förtjänar en award, http://angelicahjartasmarta.blogg.se . En snygg designad blogg. Hon skriver dock inte allt för ofta :( Skärpning tjejen! :P


Och Ida måste ha en award också, www.chictbyida.blogg.se.  Är det tillåtet att ge tillbaka förresten? Jag gör det iaf. En ganska nystartad blogg, som vuxit snabbt. Snygg design och väldigt intressant innehåll. Lagom med bilder, vilket gör att det är roligt att läsa och titta på bloggen.


Linda, www.lindadelicious.bloggagratis.se förtjänar en award. Bloggen skrivs av en storstadstjej som flyttat till en "bonnastad". En blogg som innehåller lite av varje, som en Gott & Blandat-påse kan man säga.


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards