TheLifeOfLinda

Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 15 december 2008 10:41

Åå vad jag har sovit gott i natt. Sovit som en stock, men ändå var det lite segt att gå upp när klockan ringde. Vad händer idag då? Jag ska alldeles strax springa ned till tåget och åka till skolan en sväng. När jag kommer hem ska jag baka lite julgodis. Bakade aldrig något igår. Jag blev så himla seg när jag kom hem från stan. Det tar på krafterna att prova kläder. :P

Ni får ha en bra måndag där ute så hörs vi när jag kommer hem!


Carpe Diem!

Av Linda - 14 december 2008 23:53

Har pratat med Je. i telefonen nu och nästan 3 ½ timme. Trevligt. :) Vi träffas ganska ofta, men inte ofta vi pratar i telefon men när vi väl gör det så gör vi det bra, heheh. :P Pratade om allt från adoption till söta katter (hon har en), smågriniga arbetskamrater och fotboll. Roligt att du ringde gumman! :)


Hade tänkt ta kort på min kjol och lägga in här, men nu är klockan läggdags för min del. Får lägga in en bild imorgon om jag kommer ihåg. Annars får Ni påminna mig.


Hoppas Ni haft en bra helg!


Carpe Diem!

Av Linda - 14 december 2008 15:56

Jösses haha. Har precis kommit hem från stan. Jag har letat efter något att ha till nyår. Tror jag provade alla klänningar de hade inne på Vero Moda. För det var en hel hög. Hittade en jag verkligen tyckte om. Satt perfekt etc. Men hur ofta kommer jag använda den sen? Inte så ofta. Då känns det rätt onödigt. Så jag har nog bestämt mig att jag ska satsa på min kjol och något snyggt till den. Hittade ett snyggt linne där uppe på stan, men vet inte. Kan bli för mycket till den kjolen jag har. Hmm, har Ni fått se den förresten? Kommer inte ihåg om jag visat den för Er..?

Funderar på denna till min kjol, kanske. Vad säger Ni? (Det var denna jag menade Linda) Finns på H&M. www.hm.se Om jag inte minns helt fel så tror jag att den kostar 198 kr.


Carpe Diem!



Av Linda - 14 december 2008 12:23


Lite julmusik! Vad tycker Ni? :P Tredje advent, och ikväll ska det tredje ljuset tändas :)

Ha en bra dag!


Av Linda - 14 december 2008 11:39

Jajamen det blev ju fest igår. Började med att vi satt uppe hos U. var en ganska lugn förfest, men trevlig. Förutom när en hävde ner en stor tavla. Undra hur länge de hade varit där innan det hände. Inte ens fem minuter eller? Jaja, ingen större skada skedd och U. blev inte så arg för det. Shit själv blev jag riktigt orolig där ett tag. Nu smäller det, nu smäller det tänkte jag, men nähe var ju en tjej som gjorde det, så varnade killarna men inte tjejerna. Hahah han är ju bra roligt han.

Sen kom C.och körde ner oss till Terrassen där vi dansade loss direkt. Och det var precis lagom mycket med folk. Hahah tio poäng går till Jö. som alltid lyckas bli lika full. :) Hahah. Hans mage är hans favorit. :P

På vägen blev det en liten löptur, jobbigt eftersom det var så äckligt halt, men vad gör man inte för Jenny. :P Men tydligen gav det inget resultat, så löpturen var väl i onödan. Men haha var lite små roligt också.


Idag blir det lugnt. När J. kommer hem från träningen ska vi upp till stan och kolla lite. Måste ha mig något till nyår. Har ju en kjol, men den ska jag ju ha på julafton och man vill ju gärna ha något nytt på nyår, eller iaf jag. På eftermiddag är det julbak som gäller, julgodis. Mums. Frågan är vad man ska göra. Knäck, "rischoklad", kola. Sen då? Någon som har något bra recept på något gott julgodis?

Ska vila lite till innan jag startar dagen.


Carpe Diem!

Av Linda - 13 december 2008 18:46


Jopp, nu blir det fest! Wiiiiieee! 90tals kväll på Terrassen tydligen!

Just nu spelas Womanizer... Vad tycker Ni om Britney? Har hon hämtat sig?


Av Linda - 13 december 2008 17:11


Jag har beslutsångest. Vet inte om jag ska med ut och festa ikväll eller inte..suck. Är redigt sugen, men vet inte om jag orkar egentligen! Känns som jag lika gärna kan hålla mig till juldan...


Shoppingturen i Skövde idag var trevlig. Även fast resan dit var redigt jobbigt. torkarbladen funkade inte som jag ville, och rutan blev skitig och spolarvätska var ju inte att räkna med, blev bara suddigt som satan. Men efter många om och men så kom vi fram till Elins Esplanad och shoppandet kunde börja. Sambons shopping: tröja, skjorta och slips. J's. shopping: tröja, skjorta och slips+ lite julklappar. Killarna är goa, exakt samma av allt. H's. shopping: en tröja + julklapp. Lindas shopping: inget. Hittade en super fin klänning på H&M som jag ville ha, men såg den bara på skyltdockan. Får nog ha min fina kjol och något snyggt till på nyår istället.


Nu ska jag fixa mat här, idag blir det så enkelt som tacos. :)

Ha en bra lördags kväll!


Carpe Diem!

Av Linda - 13 december 2008 10:34

Forfarande snö ute, kors så här länge brukar inte snön ligga kvar. Gud vad roligt för barnen! :) Mindre roligt för dem som ska ut och köra bil. Tänker på min pappa som ska åka upp till Norrland och jobba imorgon. Tur att han är van, är ju ändå där uppe var tredje söndag, men man blir ju ändå orolig när han är där uppe och flänger.


Vad ska  Ni hitta på idag då? För min del blir det nog Skövde om en stund. Shopping står på listan, och eftersom jag nu är klar med alla julklappar så kan jag köpa saker till mig själv bara :) Kanske något nytt till nyår? Eller ska jag kanske köra på den där fina kjolen jag köpte härom veckan som jag inte använt än?


Ha en bra dag där ute i snön!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards