TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Linda - 3 december 2008 23:54

Jag blir så skrämd när jag läser en del bloggar. Skrämd för att jag känner igen mig i en del de skriver. Kanske inte jag mår så nu, men för att jag mått dåligt tidigare i mitt liv. Men ett sånt självhat en del har. Jag kan inte förstå! Jag kände mig inte nöjd med mig själv. Jag skyllde allt på mig själv, allt som hände. Men sånt stort självhat som de känner, kände jag aldrig. Någonstans hade jag ett ljus. Det som skrämmer mig mest nu när jag tänker tillbaka på det är hur himla bra jag var på att dölja det för andra. Jag levde på som jag förväntades leva, men innerst inne ville jag bara skrika. Då, när jag mådde dåligt, insåg jag nog inte riktigt att jag var dålig. Det förstod jag nog först efter egentligen. Idag mår jag bra, visst kan falla tillbaka emellanåt, men har sådana underbara vänner som lyckas få mig tillbaka och som förklarar för mig vad jag utsätter mig själv för. Jag har lärt mig att jag duger som jag är, och kan ingen köpa det så ja bad for them! Men jag förstår dem som faller dit, eller kanske inte, men aaa hur ska jag förklara det här nu då. Samhället idag är väldigt stressigt och ställer högre krav på oss, vi själva på så vis ökar våra krav på oss själva och klarar man inte målen så sjunker man i "värde". En del känner så. Och media, ja den hjälper ju inte direkt till. Nej nej. Modeller som är smalare än smalast, sjukligt smala. Vad tänker inte de små tjejerna? Jo att det är så man ska se ut. Konstigt att de får anorexia och allt vad det är? Nej jag tycker inte det. Är det så vi vill ha det i samhället? Läste i någons blogg att någon affär hade börjat med, som den personen kallade det, "mulliga" skyltdockor. Jag vill kanske kalla dem mer "normala" (nu finns det ju inget som är normalt) men Ni förstår säkert hur jag tänker, eller? Jag tycker det är bra gjort av dem. Tycker alla affärer ska börja med det, inte att de enbart ska använda sig av de skyltdockorna, men en blandning. Tror inte de kommer sälja mindre för det. Jag tror snarare att de kommer sälja mer. OBS! Jag tror! Medför det att ätstörningarna kommer minska i samhället? Jag är ingen expert och jag vet inte, men det kan mycket väl vara så. Man vet inget förän man provat. Sen handlar ju de sjukdomarna (som jag råkade kana in på av någon konstig anledning) om att personen mår psykiskt dåligt. Och man måste självklart arbeta med personen i fråga också. Men jag vill påstå att huvudorsaken till att människor får sjukdomarna är pga samhället, och Vi kan vara med och påverka den! Så sätt igång! Känner att jag kan skriva mycket mer om detta, men skriver jag mer så kommer ingen orka läsa, och sen är klockan mycket också. Dags för mig att sova! Men tänk på det Ni precis läst!!


Kommentera gärna!


Carpe Diem!

Av Linda - 3 december 2008 20:39

Ja egentligen är programmet inte slut än men de som ska skickas hem har blivit hemskickade därför skriver jag redan nu.

Vad tycker jag då?

Om vi börjar med Magnus så trodde jag nog att det skulle varit Christel och Emma som skulle få stanna, men nu blev det Linn och Emma. Trodde varken jag eller J. Men som hon sa själv, kanske hon är för färgstark för honom, och det kanske är det som gjort att jag hoppats att hon inte skulle gå vidare. Jag vet inte. När han sa Linn först tänkte jag med ens att Emma skulle åka, pga sin låga ålder. Men inte då.

Hanna då, jo jag trodde att det var Tobias som skulle få lämna VALTORP/SEGERSTAD! Han var lite för hmm blyg kanske?

Peter där trodde jag nog att Peter skulle få åka och inte Patrik. Men berodde nog på att han inte fått tillfälle, eller han påstod iaf att han inte fått det, att tala om för Peter hur han känner. Men hallå, ta tillfälle då! Eller?


Carpe Diem!

Av Linda - 3 december 2008 17:58

Håller på att laga mat nu, orkar inte laga något avancerat så jag gör pizza. (Receptet på det hittar Ni under kategorin recept) Så smidigt, och gott. Lät J. öppna förpackning då den pangar så. Lite rädd blev han allt.


Ikväll är det Bonde söker fru. Jag vill kalla det Bonde söker istället, eftersom det är en tjej med och hon söker, vad jag vet, inte någon fru. :p Vilka tror Ni kommer vara kvar tills sist? Eller vilka hoppas Ni på? Vad tycker jag? Ja, det får Ni reda på senare ikväll!


Carpe Diem!

Av Linda - 3 december 2008 13:45

Ville bara visa vad jag köpte igår när min konsult var här. Köpte dock bara en sak, men däremot önskade jag mig en massa i julklapp och födelsedagspresent, för jag fyller ju år om 1 ½ månad också. :) Så jag räknade nog med att J eller mamma skulle köpa något till mig då. Heheh.


Bild 1. Eye Cream från Mary Kay. ca pris är 380:-. Jag hade dock rabatt så jag gav 318:- för denna fantastiska kräm!

Bild 2. En present jag fick av konsulten, för att hon fick komma hit. Ett härligt lipgloss från Mary Kay. Tyvärr har jag ingen aning om priset på det. Men skulle chansa på ca. 150 - 200:-. Helt okej!


För Er som inte varit i kontakt med Mary Kay, ordna en kväll med tjejerna och bjud hem en som arbetar för Mary Kay. Ni kommer inte bli besvikna!


Av Linda - 3 december 2008 12:18

Blev en liten sovmorgon idag, skönt. Men nu är jag i full färd med att plugga med Maria över MSN. Kommer bli kalas bra det här "arbetet", japp!


Hade tänkt att jag skulle tvätta idag, kommer ned, ingen som har bokat tvättstugan, vilken tur tänkte jag kan jag ju tvätta idag, och eventuellt packa imorgon om den där resan blir aktuell. Hoppas, hoppas hoppas. Behöver komma bort! Men när jag kikar in i tvättstugan är det någon som tvättar iaf! Grrr. Tittar på bokningslistan, 3 december tom. Snabbt som attan skriver jag in mitt namn. Så nu har jag bokat tvättid från 13, får väl se om någon reagerar. Annars blir det att plinga på dörrarna och snacka med dem. Lär Er boka tid! Så länge det inte står något namn på bokningslistan så är det fritt fram för andra att tvätta. Vad är annars vitsen med att ha ett bokningssystem! Och jag måste tvätta!

Ja ja nog om det. Åter till pluggandet.


Ha en bra dag där ute! Visst är det mysigt med all snö? Hellre massa snö och halt än barmark och regn. För sjutton är ju december menar jag! :)


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards