TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Linda - 16 december 2008 23:08

Tänkte bara slänga in det där super enkla receptet på julgodiset jag gjorde idag. Påminner väldigt mycket om risgodiset.


Knäcke-godis ca 15 min

Råg rut knäckebröd

200 g mjölchoklad


Dela knäckebrödet i lagom stora bitar. Hur stor de ska vara är helt upp till var och en. Jag tar ca 2 gånger 2 cm. Smält sedan mjölkchokladen i micron. Lite, allt ska inte vara smält. Rör sedan om till all choklad smält. Doppa sedan knäckebröden i mjölkchokladen så de täcks helt med choklad. Lägg sedan knäcke-godiset på ett bakplåtspapper.


Super gott, ett recept från förskolan som sagt. Krispigt godis. Tips till Er som gillar sånt godis. Imorgon kväll ska jag göra knäck...igen. Blev inte tillräckligt många förra gången. :)


Nu ska jag sova. Ska ned till Lo. i Mullsjö imorgon. :)


Carpe Diem!


Av Linda - 16 december 2008 21:09

Sorry, idag har jag varit dålig med att blogga. Har haft fullt upp fram till nu. Pust.

Började dagen med att ta tåget ned till Mullsjö för att göra en skoluppgift. Vilken mysig förskola. Jag säger då det. Jag förstår att du trivs där Lo. :) Tog tåget hem igen vid halv 12. Blev en lunch med mamma på stan, alltid lika mysigt. Sen ut till mamma för att baka pepparkakor och julgodis. Risgodis till mamma och jag gjorde godis som barnen på förskolan gjorde idag. Riktigt gott det med, och lika lätt som risgodiset att göra. Direkt därifrån till innebandycup, och nu hemma. Helt slut i kroppen känner jag, inte slappat en stund på hela dagen. Tågresan bestod av plugg, så faktiskt ingen vila där heller.

Nu ska jag plugga lite igen, men bara liiite. Heheh.


Har Ni gjort idag då? Bakat något smarrigt?


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards