TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 8 december 2008

Av Linda - 8 december 2008 23:41

Jag har precis sett filmen {proff} med Gwyneth Paltrow och Jake Gyllenhaal. Har sett den innan men glömt bort den. Ganska bra faktiskt. Handlar om en galen/sinnesjuk professor och massa matematik. Gwyneth som spelar Catherine i filmen, tar hand om sin sjuke far. När fadern dör dyker en gammal student till honom upp, Jake (som spelar Hal). Han vill gå igenom professorn anteckningar för att leta efter värdefull information. Catherine ställs inför många svåra frågeställningar. Är hon lika galen som sin far?

Sen ser ju Jake rätt bra ut. Det gör filmen lite bättre också. Eller vad säger Ni? Heheh :P


The biggest risk in life is not taking one.


Stod på DVD-fodralet. Bra där!


Carpe Diem!


Av Linda - 8 december 2008 19:41

Suck jag blir så arg på dessa uppringningar! Låg och vilade på soffan när telefonen ringde. Sprang som en idiot in  sovrummet och slängde mig på telefonen där. Svarade, och då var det ingen där! Gaaaah. Det är så himla irriterande! Hörde bara massa brus. Suck. Gick till soffan igen och hann inte mer än att lägga mig där och hittade en trevlig kanal innan det var dags för telefonen att ringa igen. I helvete heller tänkte jag. Men telefonen var envisare än mig. Svarade och då var det en telefonförsäljare. Kunde lika gärna kvittat att resa sig upp från soffan med andra ord! Som vanligt när de ringer säger jag att J. har ansvar för allt, eftersom jag har så svårt för att säga nej. Men ibland händer det ju att de frågar om jag är hans fru/sambo. Och då säger jag snabbt nej. Jag hör frågan Är du hans fru? i mitt huvudet, och inte Är du hans sambo? På så vis ljuger jag ju inte. Heheh.


Just nu strömmar Neo - Silver Lining ur högtalarna. Härligt sound! Han är bra han!


Carpe Diem!

Av Linda - 8 december 2008 17:40

Igår när jag och J. låg och tittade på en film. Fick jag helt plötsligt syn på ett par sockar vid mitt huvud. När jag vände mig om så satt J. med sockarna på händerna. Vad äcklig du är sa jag till honom. Han började sedan feppla lite med sockarna. Vi kom båda två att tänka på det där barnprogrammet som gick när man var liten, Lillstrumpa och Syster Yster. Kommer Ni ihåg? Efter det var han snabb med att ta av sockarna. Han tyckte tydligen inte om dem, och när jag frågade honom varför så sa han att han tyckte de var obehagliga. Hmm, va? Själv minns jag att jag tyckte dom var roliga. Vad tyckte Ni? Roliga eller obehagliga? Eller något annat?


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards