TheLifeOfLinda

Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 17 oktober 2008 13:31

Läste ett citat precis En äkta vän står aldrig i vägen för dig, om du inte råkar vara på väg nedåt. - Arnold Glasow. Och det är så rätt. Och det känns så skönt att veta att man har vänner som ser det så. En vän som står i vägen för någons drömmar etc. är ingen äkta vän. En vän ska finnas där när man behöver dem, när man mår dåligt psykiskt osv. De som står i vägen för ens lycka är som sagt inte en riktig vän, utan en avundsjuk stackare.

Jag hade, tyvärr hade, en gång en jätte bra kompis som ställde upp för mig i alla lägen. Hade det inte varit för honom vet jag inte vart jag hade varit idag. Han var ett superexempel på detta citat. Men som sagt är vi inte vänner längre, eller vänner är vi men inte så bra som vi var då, och det kan jag sakna ibland. Han var min klippa. Han hjälpte mig igenom en mycket tuff tid. Nu har jag nya kompisar och en underbar fästman som alltid finns där för mig. Och jag ger dem all min respekt. Jag älskar dem verkligen. Och jag försöker finnas där för dem precis som de finns där för mig. De finns några som jag verkligen kan prata med om allt, och jag gör det också. Sedan finns det de som man vet inte klarar av att höra vissa saker, eller som inte stöttar en i vissa saker. Men det finns så mycket annat man kan prata med dem om. Man måste ha flera "olika" vänner - om ni fattar hur jag menar?

Med detta inlägg vill jag visa min kärlek till alla min vänner och till min fästman. Utan honom vet jag inte vad jag vore. J. jag älskar dig av Hela mitt hjärta och lite till!


Over And Out.


P.s Sa. jag saknar dig! Vi måste ta den där resan snart alltså. Me and you and your sister. :) D.s

Av Linda - 17 oktober 2008 10:52

Vad händer där ute idag? Själv har jag precis ätit frukost och funderar på hur min fredag ska se ut. Jag brukar oftast lämna fredagar fria, inte planera in något, för det är på fredagar det alltid dyker upp massa saker. Vilket jag tycker är jätte kul, men än så länge har jag ingen aning om vad som kommer hända. Funderar på att baka en kladdkaka och sen bjuda hem någon på fika, lr ta med den upp till B. och fika och leka lite. Vi får se. Men visst vore det mysigt. :) 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 


Dagens bör ses: Idol 2008. Kl. 20.00, TV4.



Over And out.

Av Linda - 16 oktober 2008 23:05

Nu ska jag alldeles strax krypa ned i sängen. Är så himla trött. Hållt igång hela dan. Tvättat, städat lite, bakat kakor, mat, handlat så det har varit riktigt skönt att ha haft en slökväll med film idag :) Fick ett samtal idag, B. som ringde. Lr F. ringde och sa att B. ville prata med J. men han jobbade. Och mig var han inte jätte intresserad av att prata med. :'( Sa mest hej hej hej hej allå hej, hej jå. Men gud vad söt han är! :)

Dags att dra mig mot sängen, God natt på Er där ute! Och jag vill säga till Er att jag tycker det är jätte kul att ni läser min blogg och hoppas att ni kommer fortsätta göra det. :)


Dröm sött!


Over And Out.

Av Linda - 16 oktober 2008 21:50

Dancer In The Dark är lätt den bästa film jag sett på mycket länge. Tänker inte berätta vad den handlar om, tycker det förstör allt. Men den var riktigt bra och riktigt jävla hemsk. Grät floder, samtidigt som jag emellanåt, i det mest bedrövligaste, gav upp ett leende. Helt fantastikt gjord film! Den ska ni se!


Over And Out.

Av Linda - 16 oktober 2008 15:04

på lördagkväll ska vi samlas det gamla gänget och festa. Gud vad skoj det ska bli, inte allt för ofta vi träffas längre, tyvärr. Men det blir ju så. En har flyttat till Umeå, jag pluggar i Jönköping, en har skaffat barn etc. och alla är upptagna med sitt. Men nu ska vi alltså träffas. :) Får väl se efter det om man tar tag i det och börjar träffas mer. Men frågan är om man gör det? Man säger alltid att man ska göra så när man träffar någon gammal kompis, men ändå blir det oftast inte så, synd tycker jag. En stor anledning är nog det att man befinner sig på så olika platser i sina liv. Som sagt några är fortfarande de festande ungdomarna, medan några blivit mamma. Men trots detta, om man verkligen vill, så kan man ses. Vi är ändå så pass gamla så man kan "ställa" om sig. Fattar ni hur jag menar?? Bra! :P Men en del tror jag man väljer bort, man vill helt enkelt inte träffa dem.  Har själv några exempel på det, men lugn, ingen i detta gäng behöver känna sig träffade. De det gäller, eller det är snarare den det gäller, har jag ingen som helst kontakt med längre. Vilket är otroligt skönt! Tror att någon som läser min blogg kan ha sina aningar om vem det kan vara, och läser min kära kusin S. detta så vet hon garanterat.

Tror, eller nej jag vet, att alla har de som de valt bort. Pga. olika anledningar. Min anledning tar jag inte upp här.


Over And Out.

Av Linda - 16 oktober 2008 11:48

Ja vad är det frågan om? Har fått värsta knäppet och ska baka, idag igen. Visst jag har bakat förut, då planerar jag att baka massa, men efter att ha bakat en grej så har jag tröttnat. Så är det inte idag. Bakade bröd igår och idag är jag sugen på att baka massa mer, fast kakor istället. Så nu sitter jag här, på G med att börja baka. Vi får väl se hur länge det håller i idag, heheh.


Over And Out.

Av Linda - 16 oktober 2008 10:37

Dagens bör ses: Höök. Kl. 21.00, SVT1.

Sören åker iväg för att sälja finsk insmugglad diesel till köpare. Hemma väntar sambon Lotta och hennes dotter Mia. Nästa morgon står Sörens bil utanför huset och han sitter död bakom ratten.



Over And Out.

Av Linda - 16 oktober 2008 09:20

Har morgonmys i soffan nu. :) Ligger här och kollar på MTV, och bara tar det lugnt. Ska snart ta och göra mig lite frukost, kroppen måste vakna lite först. Visst är det skönt att börja dagen så här, istället för att gå upp i sista stund, och inte hinna äta frukost för att man är sen till tåget?? Att ha de här morgonmysen funkar bara när jag är ledig eller börjar 13. Ska jag med tåget 6.50 går jag absolut inte upp 5 för att hinna mysa framför tvn, o nej. Det är då de här dagarna infinner sig, då jag inte hinner äta frukost för att jag är sen till tåget. Får vara glad att det inte är ofta det händer. Inte hälsosamt för kroppen att göra så. För sjutton Linda, frukost är ju det viktigaste målet på hela dan. Men vem har aptit att äta kl. 6 på morgonen? Inte jag. Men nu ska jag ta mig ut till köket för att göra frukost. :)


Over And Out.

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards