TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Linda - 15 oktober 2008 21:29

Precis varit barnvakt åt Bebis. Världens sötaste. :) Det är inte mycket som krävs för att dessa små liv ska vara nöjda. En liten tråkig (som vi anser) sak, kan de ha superkul med. Man kan bara sitta och kolla på dem när de leker, och beundra dem för deras livliga fantasi. Och vilken energi de har. Ska vara där, där och där, och gärna samtidigt med. :) Han hjälpte mig även att baka klart ciabattabröden. Så duktig så. Sen hade vi kvällsmatsmys i soffan. Åt av det nya brödet, och flera olika sorters pålägg och stekte lite ägg. Sen åt vi bröd för fulla muggar.


Nu tittar jag på Oskyldigt dömd, rätt bra program faktiskt. Missar Min Dagens bör ses blir ju lätt så när man är två i ett hushåll, man får ge efter ibland. Ska fortsätta se på tv nu.


Over And Out.

Av Linda - 15 oktober 2008 18:23

Här kommer ett recept på en kolhydratsnål köttfärspaj. Det kommer från Davidsson och Lauritzson's bok, Våra bästa GI-recept. 100 recept utan socker och snabba kolhydrater.


Pajskalet:

2 dl sojamjöl

100 g smör


Fyllning:

1 gul lök

1 vitlöksklyfta

smör

500 g köttfärs

torkade örter, t ex. oregano, basilika eller timjan

rapsolja

salt och peppar

2 tomater

3 ägg

2 dl grädde

125 g mozzarella


När ni stekt den gula löken, vitlöken, köttfärsen och tillsatt de olika kryddorna. Blandar ni ägg, grädde, salt och peppar i en skål och häller över och toppar med riven mozzarellaost. Grädda i ugnen i ca. 40 min, 175 grader.


Nettokolhydrater: 3,8 g

GB: 0,5

Kommentar: Relativt högt innehåll med mättade fetter.


Iofs är ju inte de mättade fetterna inte de "nyttiga", men jag ska välja att ta bort grädden. (alltså ägg, grädde, mozzarella) Då blir det kanske lite nyttigare...? :P Mmm, men detta är starten så då behövet det inte vara perfekt. :P


Over And Out.


Av Linda - 15 oktober 2008 17:02

Hittade ett svenskt ordspråk idag: Den enda du kan ändra på är dig själv. Är det så?? Ja, kanske. Jag har en fd. skolkamrat som brukade säga till mig att en människa ändrar sig inte för att någon annan vill det eller säger åt den att göra det, utan för att han/hon själv vill. Och ja jag vill nog tro på detta. Men samtidigt tror jag att andra människor kan påverka en att bli någon annan. Jag hade i början av denna höst en uppgift i skolan, där jag skulle skriva ett personligt brev om människor och saker som påverkat mig till att göra vissa val, gjort mig till den jag är idag. Och jag tror att alla människor som passerat i ens liv på något sätt har påverkat en som person, vissa mer och vissa mindre. Och på så vis har ju de gjort så man ändrat sig, men jag tror inte på att någon kan påverka någon annan på ett medvetet sätt. Hänger ni med på hur jag menar? Det är först när personen själv vill ändra sig som det sker. Till exempelvis (ett mycket lätt exempel nu) om jag skulle tycka någon var omogen och dum, beter sig illa etc. Skulle jag då tala om det för personen i fråga skulle han/hon inte ändra sig för det. Det är först när personen själv inser att han/hon är det eller när personen inser att det inte håller att bete sig på det viset, det är då som det sker en förändring, och kan de saker som jag sagt tidigare spela roll till hur personen formas. Förstår ni hur jag menar? Känner att det är rörigt nu, men jag hoppas ni förstår mina tankar. Man kan inte förändra någon, men samtidigt på långt håll kanske man kan det. Jag lämnar nog det här ämnet nu. Vad tror ni? Kan man förändra någon? Eller sker förändring först när den andre vill?


Over And Out.

Av Linda - 15 oktober 2008 16:47

Dagens bör ses: Grey's Anatomy. Kl. 21.00, kanal 5.

Amerikansk dramaserie.

Alex bryter ihop för första gången någonsin. McSteamy får ihop det med någon. Ett nytt par dyker upp. George får en andra chans.



Over And out.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards