TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Linda - 3 oktober 2008 21:04

Nu har jag precis kommit hem från Skövde. Har varit en trevlig eftermiddag med brorsans sambo, barn och hennes mamma. Köpte lite, men absolut inte mycket. En snygg tunika på Gina Tricot. :) Var på väg att köpa en klänning också. Men var tyvärr lite för lång för min smak. Ett par jeans var aktuella också. Dessutom var de på rea, 199 kr, men blev inte dem heller. Vet redan vilka jeans jag vill ha, så ska köpa dem. Men det ska jag göra nästa månad :P Var även inne och köpte babykläder. :) Myyyys. Man är lite sugen på att skaffa egen unge alltså. Men nepp, får bli efter jag är klar med min utbildning. Ja, det var nog det enda jag köpte. Stolt över mig själv att jag inte köpte mer. Var på väg att köpa ett par skor också. Hahah. Ni som inte känner mig vet kanske inte hur jag är när det gäller skor. Men jag bara älskar skor. Har över 40 par här hemma + lite kvar hos mamma (tror jag). Men skor är ju bara så roligt! Visst har jag rätt? Eller? Hade det inte varit för att jag köpt nya stövlar i måndags så hade jag nog köpt dessa skor. Får nog börja använda de jag har hemma lite mer flitig innan jag köper fler. :P


Ikväll ska jag ha en riktigt Linda-Mys-kväll. Skrev om det i min gamla blogg att jag brukar försöka ha det en kväll i veckan. Under denna kväll gör jag bara saker för min egen del, typ: ta en extra lång dusch, hårinpackning, lägga en ansiktsmask, ta fram något gott att tugga på, ta på mig myskläder och krypa upp i soffan och se någon bra film. Visst låter det underbart? Man behöver verkligen såna kvällar. Nu har det tyvärr blivit några veckor då jag inte haft tid att ha dessa Linda-Mys-Kvällar. Men nu ska jag ta tag i det.


Ha en fortsatt bra kväll.


Over And Out.

Av Linda - 3 oktober 2008 14:40

Lekte lite med digitalkameran förut. Alltid lika kul, fast idag var det inte riktigt lika kul! För när jag flyttade över bilderna till datorn så blev de två första jätte suddiga (ändå var de de bästa korten) och på de andra korten så ser man hur slitet mitt hår är, och dessutom ser det ut att vara grått!! 23 år gammal och redan grått hår?! PANIK! Hahah, tänk att ljuset kan lura en så. Men jag tror ändå att det är dags för mig att färga mitt hår igen. Såg min utväxt på korten också och det var inte vackert. Någon som är fri ikväll och som kan hjälpa mig med mitt hår? :P


Här kommer ett av mina "lek-kort". Of course lägger jag ju upp ett av de suddiga hahah så roligt ska ni inte få. :P


Over And Out.

Av Linda - 3 oktober 2008 12:00

Var nere i tvättstugan för en stund sedan. Där träffade jag på min nya granne. Blev att vi stod och pratade en stund. En riktigt trevlig människa måste jag säga. :) trevligt när man kan träffas och prata lite. Så det inte är, som hon sa, att man kör ner huvudet och knappt hälsar när man möts. Någon som känner igen det? Är det säkert. Men det är faktiskt vanligt att det är så. Men varför? Är man rädd för att prata? Eller är det dagens samhälle som gör det, att man är för stressad för att hälsa? Men för att hälsa krävs det inte vidare mycket tid. Men kan ju vara så att man är rädd för att vara tvungen att stanna och prata med personen. So what? Är det så hemskt. Kan man inte avvara två minuter av sin tid till någon annan? De två minuterna kan vara värdefulla för någon annan, kan tom. förändra någons liv. Då tänker jag på en berättelse om en kille som länge tänkt ta livet av sig och den dagen han bestämde sig för att göra det, rensar han ur sitt skolskåp. Och när han är på väg hem med famnen överfull av skolböcker, snubblar han och tappar alla böcker. Då kommer det fram en tjej och hjälper honom att plocka upp dem och ger honom ett leende. Detta gjorde att han valde att fortsätta leva. (Iofs slutade den nog sorgligt senare, men det var just detta jag menade). Oj vad djup jag blev nu. Men ni förstår vad jag menar. Var inte rädda för att skänka två minuter av er tid! Ibland kan det även räcka med att ge någon främmande på stan ett leende för att den personens dag ska bli till det bättre. Tänkvärt!

 Så jag säger Hej och ler till er alla där ute! :)


Over And Out.



Av Linda - 3 oktober 2008 09:07

Än har jag ingen hemlängtan. :) Nä, jag tror faktiskt att detta kan bli riktigt bra!


Har haft mitt morgonmys i soffan. Frukost + Vakna till The Voice. Helt okej. Skrev i min gamla blogg att jag skulle börja inför dessa mornar from. nu. Gud vad härligt det är. :) Kan dock bli tungt de dagar jag ska ned till Jönköping med tåget kl. 6.50 De dagarna kommer jag nog inte ha dessa mysmornar. Får bli de dagar jag är ledig eller börjar sent. Testa, ni kommer också tycka det är skönt! Jag lovar!


Vad kommer hända idag för min del då? Förmiddagen kommer vara ganska slapp. Jag ska ta hand om lite tvätt. Sen efter lunch ska jag börja göra i ordning mig för att sedan ev. dra iväg på shopingtur. :) En riktig softisdag med andra ord. Efter min dag igår anser jag mig vara värd det. (storstäd av hela lägenheten, tvätt etc.)


Nu ska jag fortsätta med mitt morgonmys.


Over And Out.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards