TheLifeOfLinda

Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 26 oktober 2008 21:30

Gud vad nöjd jag är! Har monterat ihop, eller mest pappa, min byrå nu! Blev så snyggt! Och lampan har fått sin plats, blev på databordet. :) Så min uppgift imorgon är att rensa ut alla finkläder: klänningar, skjortor, kostymer etc. De ska nu ut ur vår "träningskläder-garderob". För nu har vi inte någon sådan garderob längre utan nu heter det "träningskläder-byrå". :P Och vår "underkläders-byrå" finns inte i hallen längre utan det har blivit den nyinköpta byrån istället. Så nu kan inga obehöriga kika på mina underkläder i förbifarten till toaletten ;P Jag är helt slutkörd i kroppen nu. Ligger på soffan och tittar på 40 year old virgin. Hahah det är ju en lite rolig film ju. Har sett den innan, självklart, men var ett bra tag sedan. "Den jävlen kom från ingenstans" - Klockren kommentar, som iofs låter bra mycket bättre i filmen på engelska. Jag gillar faktiskt engelska, tycker det är mer "tryck" i det språket. Förstår ni hur jag menar? Tänk Er hur man säger det citatet på engelska, visst är det mer "tryck" i det?

Hahah nu spårade jag igen. Ska fortsätta se filmen.


Over And Out.

Av Linda - 26 oktober 2008 13:01


Firade ju som sagt mamma igår. Och hon hade önskat sig ett halsband av mig. Jag gör egna smycken som en lite hobby vid sidan av skolan. Så hon fick ett Linda designat halsband (Lila design heter det) och hon blev så glad så :) Kul! Tog tyvärr ingen bild på det, men har lite andra halsband liggandes här hemma som jag kanske kan lägga upp här någon dag när jag har tid. Vad skulle ni säga om det?

 Tänkte tipsa Er om några hemsidor där man kan köpa egna smyckesdelar och sen kombinera ihop sitt egna smycke:


www.tradera.se

www.BeadPlace.se

www.Pearlshop.se



Over And Out.



Av Linda - 26 oktober 2008 10:00


Dagens bör ses: Gossip Girl. Kl. 19.00, Kanal5.

Serena faller tillbaka i dåliga vanor eftersom hon skäms över sin hemlighet. Och hennes pojkvän Dan som inte får veta något tror det värsta.


Over And Out.

Av Linda - 26 oktober 2008 09:50

En trött Linda som sitter här, en alldeles för trött Linda. Blev ganska sent igår. Vid 2 kröp jag ned i sängen och tänkte vad skönt att få sova ut lite imorgon. Men nähe tyckte inte Bebis. Bebis vaknade och var ledsen, låg och pratade lite. Sen kom S. in, och sen var sängen full. Jag, J., S., och Bebis. Kollade vad klockan var 8.10, okej inte så hemskt ändå då tänkte jag. Vi gick upp och in till tv:n där vi kom på: Fan man ställde ju om till vintertid i natt! Så klockan var egentligen inte mer än 7.10 Hahah smarton här. :P Sen har det varit full rulle sen dess.


Nu har jag gett mig på ett evighetsjobb. Rensar bland DVDfilmerna. Vi köpte ju DVDförvaringsboxar igår. Så nu ska alla filmer ner i dem. I bokstavsordning, en exakt bokstavsordning rätt igenom. Att fixa dem i den ordningen tar ju bara tid det, och sen har vi ju hur mycket filmer som helst också. Suck, har redan tröttnat och då är jag bara på bokstav E. Ja ja, då vet ni ju vart ni har mig idag iaf :P Ska även försöka hinna skruva ihop byrån innan kalaset, så jag har något att göra medan J. är i Göteborg.


Ska leta upp Dagens bör ses nu. Och på tal om det, kom jag på nu att jg missade det igår. Blev lite stressigt sen på morgonen. Ber om ursäkt. Men nu kommer alltså söndagens bör ses.


Over And Out.

Av Linda - 25 oktober 2008 23:20

Första lördagen på mycket länge som jag inte är i full färd med att shaka loss. Känns riktigt gött, om inte annat kommer det göra det imorgon :)

Har som sagt varit på familjemiddag, firat mamma som fyller i veckan. Ytterligare ett grattis till henne!

Nu sitter vi, jag, J., F., S. och Bebis (sover så sött i sängen) hemma hos oss. Killarna spelar PS3. Jag bloggar. Och opps S. sover visst. :P


Samtidigt som jag bloggar sitter jag och tittar ut på den storm som är på väg att komma. Suck, igen. Går väl billarmet i natt igen då. Nu när vi dessutom har två bilar nere på parkeringen. Vet ni, det skulle inte förvåna mig det minsta. Med den äckliga rått-tur jag har så kommer de garanterat tjuta för fullt i Fkp i natt. Och vet ni (igen)? Jag tänker fanimej inte göra något åt det! :P

Snipp snapp snut, så var denna sagan slut!


Over And Out.

Av Linda - 25 oktober 2008 17:04

Oj vilken huvudvärk jag har nu! Suck. Och inga tabletter har jag hemma. Måste lära mig att bara ta alvedon när jag verkligen behöver! Är så himla dålig på att köpa hem nya! Ja ja. Haft en dag med J., F. och S. i Jönköping idag. Blev en del köpt på Ikea; ny byrå, tidningsställ, ny lampa, dvd-förvaring, cd-förvaring, ljus och lite småplock. Oj det råkade visst bli ett Play Station 3 också! :D

Nu ska jag byta om, sen ska vi ut på familjemiddag nr 1.

Ha en bra fortsatt lördag!


Over And Out.

Av Linda - 25 oktober 2008 08:30

God morgon på Er, sovit gott?

Själv har jag sovit som en stock. Tanken var att jag skulle gå upp kl. 7.30 för att duscha och göra i ordning mig, men min kropp tyckte inte riktigt likadant. Blev lite sent i natt. Hittade en korsordstidning, och sen var det kört. Men vem fan börjar lös korsord kl. 01.30 en fredagnatt då? Hmm, hahah men var fan värre när jag pluggade matte på Lärcenter. Då kunde jag ta fram matteboken kl. 3.00 på natten när jag kommit hem från mina äventyr. Fattar inte hur jag orkade, men men. :P

Nu ska jag hoppa in i duschen, men först ska jag leta fram Dagens bör ses.


Over And Out.

Av Linda - 25 oktober 2008 01:00

Då sitter jag här igen då. Jag kom nyss hem från F. Åkte dit vid halv 5 för att leka lite med Bebis och umgås. Heheh, blev lite längre än tänkt. Men det har varit en trevlig myskväll. Mycket skratt och bus. :)

Nu ska jag dra mig mot sängen, ska ju upp i hyfsad tid imorgon för att åka ned till IKEA. Wiiiieeee!

God Natt Sverige!


Over And Out.

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards