TheLifeOfLinda

Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 7 januari 2009 16:33

...är att man kan ligga på soffan en hel dag utan att ha dåligt samvete. Det är precis vad jag gjort. Jag har precis lyckats få i mig lite mat också. Blev en färdigportion. Jag hatar sånt egentligen, men är man sjuk så är man. Mamma var här en sväng förut på sin lunchrast. Kom hit med halstabletter, TACK! De behövs verkligen!


Annars har jag som sagt legat på soffan hela dan. Har sett på Veronica Mars. Någon mer som sett det? Vad tycker Ni? Inne eller ute? Nu börjar ett nytt avsnitt. Hej på Er så länge!


Carpe Diem!

Av Linda - 7 januari 2009 12:14

Jag hade inget att göra så jag tittade runt på lite olika klädsajter och hittade massa snyggt, och eftersom jag fyller år snart så kanske man kan önska sig något utav det i födelsedagspresent. Hehe eller inte. :P


Bild 1: 699 kr, från www.bubbleroom.se , vet inte vad jag tycker om kjolen än, men kanske något man ska önska sig..?

Bild 2: 2195 kr, från www.bubbleroom.se

Bild 3: 2149 kr, från www.brandos.se


Hittade även massa snyggt på www.asos.com , men vill inte lägga upp för mycket bilder. (För Er skull)


Carpe Diem!

Av Linda - 7 januari 2009 11:34

Gud vad skönt. Jag har lyckats sova nästan hela 2 timmar nu. Just nu känner jag mig ganska pigg, beror säkerligen på alla tabletter jag tryckt i mig, men snart borde de gå ur kroppen. Kanske man skulle passa på att försöka få i sig lite mat innan de gör det?


Jag fattar inte. Varje gång jag blir så här sjuk får jag värsta lusten till att åka iväg och shoppa. Hmm konstigt...? Sånt borde man väl inte tänka på när man har hög feber och ont i hela kroppen. Har ju inte ens orkat ta mig från tv-rummet ut till köket för jag haft så ont. Men men...ibland är man bra konstig.


Nu ska jag fixa lite mat och sen ringa min goa mamma och fråga om inte hon kan handla lite åt mig på lunchen.


Carpe Diem!

Av Linda - 7 januari 2009 08:28

God morgon på Er! Eller för mig skulle det lika gärna kunna vara god middag. Har varit vaken sen 04.30 Vilket betyder att jag fått 3.5 timmar sömn i natt. Alldeles för lite. Känns knappt som jag sovit alls, och vad sjutton ska man göra vid den tiden? Jag gick upp lade mig i soffan, och satte på Madicken. Kanske Ni tycker jag är knas. Men sådana filmer är det enda jag orkar med när jag är sjuk, och som tur är har jag lånat massa Astrid Lindgren filmer av mina käre brors sambo. Hon har samlat på alla Astrid Lindgrens filmer. Tufft va? Vid 6.30 klarade jag inte av värken i mina knän och ben längre utan ringer till pappa som jag visste var uppe. Han brukar få precis lika ont som jag när han är sjuk, så han sa att jag skulle ta två alvedon och en ipren. Så jag mosade i mig lite mat, och tryckte sen i mig alla tabletter. Efter en stund började värken släppa, och jag lyckades somna. Men vad jag had glömt är ju att febern går ned när man tar alvedon också, så vaknar efter bara en liten stund, helt dyblöt. Då jag hade mysbyxor, morgonrock + mitt tjocka täcke. Smart Linda! Så nu sitter jag här svin trött, men kan inte somna. Förhoppningsvis vaknar min sambo snart, så jag får någon att prata med. :)


Hoppas Ni alla får en super bra dag! Själv ska jag göra allt jag kan för att bli frisk igen. Vill ju inte missa min brors 30 årsfirande som vara hela helgen :)


Carpe Diem, och krypa på mig!

Av Linda - 6 januari 2009 23:54

Jag borde sova nu med tanke på att jag är sjuk. Jag är svin trött, men lyckas ändå inte somna. Får panik. Men jag har läst någonstans att om man inte lyckas somna inom en viss tid så ska man gå upp och göra något en stund. Så det är det jag gör nu. + att jag väntar på att J. ska komma hem. Suck, kommer han inte snart?! Usch tycker inte om att vara själv, blir så himla rastlös, och att vara själv när man är sjuk är ännu värre!


Har Ni haft en bra dag? Var det någon mer än jag som såg Drömkåken? hahah skrattade en del. Det behövdes. En bra roligt film det där. :)


Carpe Diem!

Av Linda - 6 januari 2009 21:25


Gaaah, har blivit sjuk. :( Har känt mig konstig hela dagen och nu när jag tog temp. hade jag 38.7 Så lite synd är det om mig just nu. Orkar inte göra ett piss. Legat i soffan i 3 timmar och bara stirrat, men nu har jag orkat mig upp för att göra lite te, och passar på att slänga in ett inlägg. Behöver lite medlidande nu. :P


Ser lite på Drömkåken. Hahah den är lite klockren ibland. Härliga kommentarer. :)


Nu ska jag fixa te och sen kura ned mig under täcket igen.


Carpe Diem!

Av Linda - 6 januari 2009 16:28

Aa jag såg precis att min doding skaffat blogg. Vad glad jag blev! :) Välkommen in i bloggvärlden!


Mamma och pappa har precis varit här. Mys. Blev lite fika, prat och film. Haha dom är för roliga mina föräldrar. Dom började tjafsa om att man inte kan arbeta sóm yrkeschaufför hur länge som helst. Mamma menade på att är man 70 år borde man slutat för länge sedan. Då tröttnade tydligen pappa och kläckte ur sig. Värst vad du är vetande om det. Har du läst det i Året runt eller? Hahah och jag som sitter mitt emellan dem kan ju inte annat än att bara börja asgarva. Ja jösses. Vilken kommentar. Efter det lades diskussionen ner kan jag ju säga. :P


Nu, ska jag krypa ned under täcket och se på Forrest Gump. Någon mer som ser den? Vad tycker Ni?


Carpe Diem!

Av Linda - 6 januari 2009 13:26

Halloj på Er! Vad gör Ni?

Suck detta är den segaste dagen på mycket länge. Har ingen aning om vad jag ska hitta på. :( Jag och Jenny pratade lite smått om att vi skulle åka till Skövde en sväng, men blev inte så. Jag har istället börjat städa lite smått, men gasch, så tråkigt. Ännu värre blir det när min kära sambo åker till jobbet. :( Alldeles själv och inte ett skit att göra! Får nog bli soffan med mitt varma goa täcke. Det blir som en belöning för att jag pluggade så bra igår. På tal om det. Mitt arbete är klart nu! Äntligen. Nu har jag bara ett problem kvar...min kära dator! :( Jag tror det är kört för honom, men men än finns hoppet inom mig. :P 

Nä, nu ska jag dra mig. Ha en fortsatt bra dag!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards