TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Inte mkt till sömn i natt! :(

Av Linda - 7 januari 2009 08:28

God morgon på Er! Eller för mig skulle det lika gärna kunna vara god middag. Har varit vaken sen 04.30 Vilket betyder att jag fått 3.5 timmar sömn i natt. Alldeles för lite. Känns knappt som jag sovit alls, och vad sjutton ska man göra vid den tiden? Jag gick upp lade mig i soffan, och satte på Madicken. Kanske Ni tycker jag är knas. Men sådana filmer är det enda jag orkar med när jag är sjuk, och som tur är har jag lånat massa Astrid Lindgren filmer av mina käre brors sambo. Hon har samlat på alla Astrid Lindgrens filmer. Tufft va? Vid 6.30 klarade jag inte av värken i mina knän och ben längre utan ringer till pappa som jag visste var uppe. Han brukar få precis lika ont som jag när han är sjuk, så han sa att jag skulle ta två alvedon och en ipren. Så jag mosade i mig lite mat, och tryckte sen i mig alla tabletter. Efter en stund började värken släppa, och jag lyckades somna. Men vad jag had glömt är ju att febern går ned när man tar alvedon också, så vaknar efter bara en liten stund, helt dyblöt. Då jag hade mysbyxor, morgonrock + mitt tjocka täcke. Smart Linda! Så nu sitter jag här svin trött, men kan inte somna. Förhoppningsvis vaknar min sambo snart, så jag får någon att prata med. :)


Hoppas Ni alla får en super bra dag! Själv ska jag göra allt jag kan för att bli frisk igen. Vill ju inte missa min brors 30 årsfirande som vara hela helgen :)


Carpe Diem, och krypa på mig!

 
 
marica

marica

7 januari 2009 10:37

inte kul att du har blivit sjuk,, hoppas att du piggnar till idag nu då! barnfilmer är ju perfekt att titta på när man är sjuk! här hemma rullas emil hela dagarna i ända, tur att vi har kommit in i lite rutiner och verkligheten idag igen!
krya på dej o man får tycka synd om sig själv när man är sjuk ;-)
kramkram

http://maricaaberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards