TheLifeOfLinda

Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 9 januari 2009 06:15

God morgon på Er. Japp, jag somnade till slut. Efter att ha tryckt i mig alvedon och ipren och låtit dem värka så gick jag och lade mig igen kl. 03.15 Och nu sitter jag här igen, 3 timmar senare. Ingen värk och ska snart ta mig till tåget. Som tur är ska min kära sambo köra mig ned. TACK!


Ha en bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 9 januari 2009 01:20

Jag måste verkligen sova, NU. Men kan inte, inte pga feber, utan pga mina knän. Just nu vill jag bara slå sönder dem och plocka ut dem! Varför just i natt? När jag ska upp till skolan imorgon? Klockan ringer 05.15 Kanske är det paniken som gör att jag inte kan somna om också? Jag vet inte. Men just nu vill jag bara ringa min pappa! Jag vet, löjligt, men när jag är sjuk eller har ont någonstans då blir jag pappas lilla flicka ibland. Och det måste man få bli! Han är ju ledig imorgon...kanske skulle man? Jag vet att han aldrig skulle bli arg. Han skulle sätta sig i bilen och göra de där milen för att komma och ta hand om mej. Samma sak med mamma. Jag älskar Er, mamsis och papsis!


Nu ska jag sluta tycka synd om mig själv här i bloggen. Hoppas Ni sover gott, och att Ni sover lite åt mig också. Behöver sömn, så jag klarar examinationen imorgon!


Carpe Diem!

Av Linda - 8 januari 2009 18:49

Ja då var man på jorden runt resa då. Just nu har jag precis landat i Indien. Ska försöka hitta mig något mysigt ställe att bo på. Ska vara fräscht men inte för dyrt. Efter det ska jag ut och göra stan osäker. Se om det finns några roliga souvenirer att ta med hem. När jag gjort det är det dags att försöka hitta ett jobb. Och det kanske inte blir det lättaste...Innan jag kom hit var jag i Thailand. Alltid velat åka dit. :) Nä, dags att hitta boende nu.

Ja, Backpacker är ganska roligt faktiskt. Var väldigt längesen jag spelade det. Jag kommer ihåg när jag fick det. Det var efter den där hemska operationen när jag var 13. Då fixade min storebror det åt mig. Så under de 3 veckorna eller vad det var som jag bara låg hemma, så spelade jag det varje dag. Och nu har jag hittat det igen. Kanske ska införa att jag ska spela det när jag är sjuk. Haha kommer jag nog vara sjuk ofta. :P


Idag känner jag mig för övrigt piggare. Men min nos och min hals är inte mina bästa vänner idag direkt, men men. Den värken försvinner väl den också.


Ha en bra kväll!


Carpe Diem!

Av Linda - 8 januari 2009 16:26


...på tv:n så här kommer Lady Gaga istället!



Av Linda - 8 januari 2009 16:08

Nu vet jag inte vad det är med mig längre. Har på tv:n samtidigt som jag sitter här vid datorn. Och det är Gudtjänst på tv:n, och jag har fortfaranade inte bytt kanal. Faktiskt så var det så att de sjöng en sång som jag tycker om, Att lära känna dig. Hmm undra om den verkligen heter så. Ja ja, tycker den är fin iaf.

Av Linda - 8 januari 2009 13:08

I oktober tipsade jag Er om en bra hårinpackning, Sheer Blonde som jag köpt på Lindex för 99 kr. När jag läste min kompis blogg ( http://finest.se/MaryCat ) för några dagar sedan tipsade hon om något annat. Lite mer ekonomiskt, eftersom man ändå har detta hemma, Olivolja.  Själv har jag inte testat, men vad jag uppfattade det som hade hon gjort det, och tyckt det varit skit bra. Så för Er som vågar, prova.


Nu ska jag sätta mig och bläddra i H&M katalogen, kanske hittar något mer. :)


Carpe Diem!




Av Linda - 8 januari 2009 07:53

God morgon på Er, i natt har jag fått sova...inte bra, men bättre. Jag har drömt så konstiga drömmar i natt, som alltid när jag är sjuk. Kan inte berätta om dem heller, då jag knappt kommer ihåg dem. Så konstiga.


Vill tipsa om en bra film jag såg igår, Vit oleander. Den gick på kanal 5. Handlar om en 15 åring flicka. Hennes mamma sitter inne för mord på sin älskare och flickan tvingas flytta mellan olika fosterhem. Lite sorglig men enligt mig bra. Var det någon mer än jag som såg den? Vad tyckte Ni om den isf?


Nu ska jag lägga mig på soffan. Ha en bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 7 januari 2009 18:58

Är det någon som ser på den programmet? Jag såg det nu precis. Ganska bra faktiskt. Såg på det för längesen, men sen glömt bort det. Men idag har jag alltså sett det igen.


Har precis tagit upp räkor ur frysen, ikväll blir det mys. Räkor är det enda jag är sugen på och med tanke på att jag måste äta när jag är sjuk, så får det bli räkor. Bättre äta något man är sugen på än att stå och laga värsta middagen och sen inte äta ett skit utav det.


Funderar även på att gå in på www.hm.se och beställa lite kläder. Som en krya på mig present. :) Hahah jag hittar alltid ursäkter till att få shoppa. :P


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards