TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Trevligt möte

Av Linda - 3 oktober 2008 12:00

Var nere i tvättstugan för en stund sedan. Där träffade jag på min nya granne. Blev att vi stod och pratade en stund. En riktigt trevlig människa måste jag säga. :) trevligt när man kan träffas och prata lite. Så det inte är, som hon sa, att man kör ner huvudet och knappt hälsar när man möts. Någon som känner igen det? Är det säkert. Men det är faktiskt vanligt att det är så. Men varför? Är man rädd för att prata? Eller är det dagens samhälle som gör det, att man är för stressad för att hälsa? Men för att hälsa krävs det inte vidare mycket tid. Men kan ju vara så att man är rädd för att vara tvungen att stanna och prata med personen. So what? Är det så hemskt. Kan man inte avvara två minuter av sin tid till någon annan? De två minuterna kan vara värdefulla för någon annan, kan tom. förändra någons liv. Då tänker jag på en berättelse om en kille som länge tänkt ta livet av sig och den dagen han bestämde sig för att göra det, rensar han ur sitt skolskåp. Och när han är på väg hem med famnen överfull av skolböcker, snubblar han och tappar alla böcker. Då kommer det fram en tjej och hjälper honom att plocka upp dem och ger honom ett leende. Detta gjorde att han valde att fortsätta leva. (Iofs slutade den nog sorgligt senare, men det var just detta jag menade). Oj vad djup jag blev nu. Men ni förstår vad jag menar. Var inte rädda för att skänka två minuter av er tid! Ibland kan det även räcka med att ge någon främmande på stan ett leende för att den personens dag ska bli till det bättre. Tänkvärt!

 Så jag säger Hej och ler till er alla där ute! :)


Over And Out.



 
 
kamilla

kamilla

3 oktober 2008 12:48

Att hälsa på en granne tar 1 sek och har man verkligen så bråttom att man inte hinner det? tveksamt :s Alla människor borde ta sig tid att hälsa på människor runt omkring i bland kan man faktiskt lära sig ett & annat av det :)

Tidsbrist har alla men vi alla har ändå lika mycket tid. Frågan är bara hur man väljer att spendera den ?

http://finnsanglar.bloggagratis.se

 
kamilla

kamilla

3 oktober 2008 13:17

Näe tyvärr gör ju inte alla det :(

http://finnsanglar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards