TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Ingen vila, ingen ro!

Av Linda - 29 november 2012 14:43

Har nyss kommit hem från jobbet och ska snart börja med sysslorna här hemma: tvätta, laga mat, städa och leta  efter saker i flyttlådor. Idag har jag varit trött. Vaknade i natt av att A. väckte mig för att jag grät. Sedan låg jag vaken en lång stund innan jag kunde somna om. Hela dagen har jag haft en jobbig känsla inom mig, varit ledsen. Pga drömmen skulle jag tro. Dessa grav.hormoner alltså. Är ju ingenting egentligen. Det är helt sjukt. Tänkte först att jag skulle sovit en stund, men vet hur det slutar = sover ca 2 h. Och det går inte. Har vi inte tid med nu! I helgen kommer mamma och pappa ner och ska hjälpa oss att riva nya lägenheten, så vill gärna hinna städa av lite. Mat måste vi ha och idag blir det soppa och pannkakor. Ska snart ställa mig och steka dem. Brukar vara A's jobb, men idag blir det jag. Som Ni vet adventspyntade vi med stjärnor i måndags och igår skulle jag och hunden pynta med adventsljus och hyacinter, men upptäckte att det saknas lite grejer. Saker som står i förrådet och saker som är nerpackade. Det blir med andra ord en romantisk eftermiddag på vinden eller i källaren för vår del. Så nej, vila som jag skulle vilja och behöva har vi absolut inte tid med!


Idag när jag gick hem från jobbet såg jag en som kom gåendes med en sådan vagn vi ska köpa. En exakt likadan, färg mm. Om någon vecka ska vi gå bort och beställa den. Beställer vi innan årets slut får vi 10% på vagnen. Och det mina vänner gör en hel del. Vagnar är inte billiga! Men en ny ska det vara, inget snack om saken. Så med den rabatten plus lite till kommer vi undan ganska billigt. Sen är det ett skötbord vi behöver och det vet vi också vad vi vill ha för något. Finns på Ikea för 1000:-, men det köpet blir först i feb/mars när vi inreder barnrummet. Det är mycket som ska göras innan storken kommer.


Nä, nu ska jag börja med pannkakorna.


Carpe Diem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards