TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Linda - 20 november 2012 22:46


Jag har precis sett The Lucky One. Den kan jag rekommendera. Jag har sett bättre filmer, men har även sett många sämre. Men Zac Efrons ögon är ju inte att leka med!

Det är iaf en film om en romantisk historia. Handlar om en Marinkårsoldat som hittar ett foto på en kvinna. Vems det tillhör vet han inte. Efter hans tjänstgöring beslutar han sig för att leta upp denna kvinna. Och mer säger jag inte!

Nu sova, god natt!

Carpe Diem

Av Linda - 20 november 2012 17:40

Recept på kyckling

4 per, 200 grader, 15 + 20 min


4-5 st kycklingfiléer

1 dl chilisås

1 tsk curry

1 tsk svartpeppar

1 tsk vitlökssalt

3 dl matlagningsgrädde


Smörj en ugnsform. Blanda chilisåsen med kryddorna. Pensla kycklingen med blandningen och lägg i formen. Låt stå i 15 min. Sätt in i ugnen i 200 gr och 15 min.

Ta ut och häll på grädden. Sätt in ytterligare 20 min.

Servera med klyftpotatis och sallad.


Av Linda - 20 november 2012 17:03

Igår började budgivningen på vår lägenhet. Igår avslutades även budgivningen. Igår sålde vi med andra ord vår lägenhet! Det är med blandade känslor såklart. Har ju skrivit om känslorna över flytten innan så tänker inte ta upp det igen, men ska bli skönt med ny lägenhet, VÅR lägenhet. Där vi kan skapa NYA minnen, och där prinsen/prinsessan kan få ett eget rum, för det är hen värd. Det känns på något sätt som vårat nya liv startar i och med denna flytten, vårat vuxna familjeliv. På fredag ska vi iväg och rita upp ett kök på Kvik för att se lite vad det kan kosta. Vi vet ju vad detta köket kostar och jag tror att det kommer ligga runt ungefär samma. Tyvärr är kök ganska dyrt, men nytt kök är något vi verkligen vill ha och då får det kosta anser iaf jag. Förhoppningsvis får vi igen pengarna den dagen vi säljer lägenheten.

Nog om detta.


Nu ska jag börja med maten tänkte jag. A jobbar till 21 ikväll, så jag tänkte ha lite "Linda-kvalités-tid". Ska laga lite god mat, köpt en liten godispåse, och ska göra lite morotstavar + dipp och mysa upp i soffan med en typiskt tjejfilm. Mys på hög nivå.


Carpe Diem!

Av Linda - 20 november 2012 12:39

Ligger här i sängen och tittar på Familjen Kardashian, och gråter. Dessa hormoner alltså! Jag gråter inte för att jag är ledsen, utan glädje. Kourtney's vatten gick och man fick se delar av hennes förlossning och hennes lycka när hon höll sitt barn. Ja och nu rinner alltså tårarna. Tänk vilket underbart ögonblick! Måste vara det bästa ögonblicket i ens liv! Om 15 veckor kan vår skatt vara här. Och då är det vi som får uppleva detta ögonblicket! Och då lär nog tårarna spruta på både mig och A. och bebis. Tills dess njuter vi av graviditeten!


Carpe Diem!

Av Linda - 20 november 2012 11:54

Nu har jag och Älskling gått in i V. 21.


Barn:

Våran guldklimp är nu 16 cm långt mellan huvud och stjärt. Hen väger 420 g. Barnet rör sig fritt i fostervätskan. Jag kan nu känna sparkar. Sparkar långt upp i magen och sparkar ända nere vid blygdbenet.


Mamman:

Nu kan brösten börja läka råmjölk, vårt barns första kost. Jag ska nu börja tänka på hur jag sitter och ligger och på hur jag lyfter saker. Bäckenet börjar bli mer rörligt. (En del kan ha besvär av detta och då finns det bälte man kan använda). Nu kan även halsbränna uppkomma.


Pappan:

Nu växer både barnet och min mage snabbt. Ett tips är att smörja in min mage med hudlotion eftersom det kan klia. När pappan gör det kommer barnet förmodligen känna pappans rörelser.


Info tagen från; Babygruppens app

Av Linda - 20 november 2012 10:54

Åå i helgen ska jag och A. åka ner till Falkenberg. Ska bo på Falkenbergs Strandbad. Jag längtar! Ska bli så himla skönt att komma bort och koppla av samt ha väldigt roligt. Tänkte bokat in en behandling, men då jag mailade dem och frågade vad de hade för behandlingar att ge gravida, fick jag som svar någon handbehandling och någon fotbehandling och någon skrubbehandling. Och jag måste säga att jag blev lite besviken! Här har de utbildad personal, proffsig trodde jag och ett av Sveriges finaste spa, men kan inte ens erbjuda mamma-massage/gravidmassage. Nä, blev ingen behandling för min del med andra ord. Massage bokar jag hos min massör här i stan, som kan! Som sagt lite besviken över det, men klarade förra året utan behandling så klarar mig i år också.


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards