TheLifeOfLinda

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda - 3 juli 2012 21:10

Idag gjorde jag något nytt, som jag gärna vill tipsa om. Vi hade lövbiff hemma och det hade jag bestämt mig för att göra idag..och wola, så blev det detta smarriga!


Potatis och lövbiff med pepparrotsås

4 port.

Ingredienser:

8 skivor lövbiff, ca 500 g

1-2 knippen salladslök

Arla smör

2 msk fransk senap

1 tsk salt


Sås:

2 ½ dl Kelda mellangrädde

1 msk kalvfond

1 msk vetemjöl

1 tsk timjan

½ tsk kinesisk soja

2 msk riven pepparrot


Gör så här:

Dela salladslöken i halvor. Fräs den mjuk i smör i en stekpanna. Bred senap på köttet. Lägg på salladslök och vik ihop. Koka upp grädde, fond, vetemjöl och timjan. Låt såsen koka i 3 min. Smaksätt med soja och pepparrot. Salta och stek köttet i smör ½ - 1 min på varje sida. Servera köttet med såsen och potatisen.


Njut!





Av Linda - 2 juli 2012 17:10

Japp, nu börjar jag med ett nytt projekt. Det är så att vi behöver mer plats i lägenheten alt. köpa en större lägenhet. Valet just nu var ganska lätt: röja! Så japp, nu börjar jag då. Här ska bäras upp sådant som inte behövs så ofta upp till vinden, typ säsongs grejer m.m och en del kanske tom slängas. Det ska faktiskt bli riktigt roligt det här måste jag säga! Lite som en sport att se hur mycket mer plats man kan få. Så nu sätter jag fart!


Carpe Diem!

Av Linda - 1 juli 2012 12:36

Igår fick jag en ny leksak som jag kan leka med! En systemkamera! Wiiieee. Nu ska här fotas i sommar. Dock har jag inte lärt mig den och vågar inte trycka på alla knappar. Tror A. får ha en genomgång av kameran sen. Om han kommer ihåg hur den fungerar ;) Det är iaf uberskoj! Nu längtar jag till semestern, only 5 day left!


Nu ska jag sparka igång den här dagen. Hade ju som sagt vänner här igår. Vi var 3 par som umgicks. Och E. försökte sig på att visa mig kameran lite. Han är en riktigt duktig nisse på sådant där. Tror jag ska gå en kurs hos honom :P Vid halv 1 drog vi oss in mot Avenyn för att dra till Park lane. Där det var tema Cirkus för kvällen. Första jag såg var två clowner och innan jag fattade vad det handlade om undrade jag vad det var för några outsiders. Men fick sedan förklarat för mig. Mitt i allt dök även en orm upp. Ni som känner mig vet att jag har en sådan ormfobi så det existerar inte! Där inne gick jag i lugnan ro tills en tjej med en orm dök upp mitt framför näsan på mig. Det var så att jag skakade efteråt. Och jag släppte inte den där ormen med blicken sedan. Hade full koll på vart den höll hus. Huuuuuaaa! Ormar och spindlar + jag = aa jag vet inte vad. Men deet går då sannerligen inte ihop. MEN ska tillägga ändå att jag en gång vågat mig på att klappa en orm. Var iofs 15 år sedan lr ngt, men jag gjorde det. Med ena pekfingret. Huaa ryser nu. Ja ni förstår kanske vilken upplevlse det var..?

Men som sagt ska ta och göra något vettigt nu! Ni får ha en bra söndag allihopa!


Carpe Diem!



Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards