TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Linda - 16 juli 2012 23:23

Det blev ridning ikväll! Vilken känsla det är att rida här ute..i skog och terräng och galoppera med syn över vattnet, så jäkla underbart! Fick en jättego häst 6-årigt sto, men det märktes verkligen inte att hon var så ung. Eller jag fick två jättegoa hästar, men fick byta efter en bit då den andra tjejen blev skrämd. Det var jag, en 11 årig tysk tjej och tjejen i stallet som red ut och när vi kommit ca 500 m från stallet blev hennes häst (som gick sist) skrämd av en löpare som kom springandes i skogen. Vilket resulterade i att på den smala stigen sticker hennes häst som springer rätt in i min, prejar undan oss så min tar ett skutt och försöker sticka upp i skogen. Det gick ej då jag var beredd på vad som skedde, men hennes häst fortsatte så den andra tjejen fick ställa sig på tvären med sin häst för att stoppa dem. Jag såg hur hon höll på att börja gråta så jag och tjejen i stallet bestämde att vi byter häst så hon får min. Som hon ridit dagen innan. Inte lätt att vara liten på en stor häst när det händer såna saker, ännu värre om man inte kan språket och inte kan uttrycka hur man känner. Tyckte så synd om henne! Men nu gick det bra som tur var och vi fortsatte ridturen. Så jäkla häftigt! Ska försöka mig på fler turer under veckan tänkte jag! Med denna miljön får man nog aldrig nog. Nu ska jag krypa ner i min säng för imorgon kommer det besök!Sov gott!Carpe Diem!

Av Linda - 16 juli 2012 11:24

Sitter just nu i husvagnen och myser med en bok, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Var skeptisk till den i början, innan jag började läsa. Nu måste jag säga att den verkar riktigt bra. Kom ju som sagt upp hit med tåget igår. Kan säga som så här: var absolut inte ensam på tåget. Väl i Uddevalla var jag sjukt trött och hade huvudvärk, bakis. Det var en himla tur att jag blev hämtad vid stationen och slapp krångla med bussar hit ut! Men nu är jag här. Bara älskar detta stället! <3 Fick en jättefin plats med husvagnen. Läsida och utsikt över vattnet och Uddevallabron! Tyvärr funkar det inte att lägga upp bilder från mob just nu och appen har inte kommit ännu..suck. Men lovar att det kommer bilder så snart jag bara kan! Bokat in mig på ridning i veckan oxå :) hoppas verkligen det blir av! Nu ska jag ta mig ut till solen. Ha en bra dag!Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards