TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Linda - 10 juli 2012 15:54

Idag är jag verkligen i städartagen. Det tar lång tid, men är noga. Torkat varenda list inne på toan, vikt tvätt, ätit, diskat, plockat i köket. Och nu precis har jag haft ett break på 2 h, då jag följde med O. till Partille för att titta på en bil. "En feeeet bil" som han säger på sin halländska. Och jag måste väl erkänna att den var lite lyxig, men merca är ju tyvärr inte my kind of car. Men den var nice. O. blev helt såld och såg alla dessa finesser, medan jag (för en gång skull) fick vara den som letade efter felen dvs. rost och stenskott. Men var ju inte på köpstadiet..ännu. Han funderar på att köpa om någon månad för att ha som vinterbil då han ska ställa in lillmercan (cabben). Inte så "fett" att köra den på vintern kanske. Exakt vad det var för merca vet jag inte, men det var en 00, med värme i ALLA stolar, samt fläktsystem i ALLA stolar, massagefunktion i ALLA stolar, Tv, träpanel, riktigt bra med space, 6 m lång bil..rätt stor med andra ord. O. var lite besviken att det inte fanns något kylskåp dock. "Men O. man kan inte få allt här i livet!" Innan en del retar upp sig på det här, ska jag tillägga att det inte är så seriöst. Visst alla funktionerna fanns, men så "brattig" är han inte så han kräver kylskåp. Men livet blir så mycket roligare när man skämtar om saker! Försäljaren frågade vad jag tyckte om bilen (verkade helt övertygad om att jag skulle älska den också). Svarar: "Nja jag gillar inte mercedes faktiskt" Så är det, alla älskar inte allt. Visst lite imponerad blev man väl, men inte såld. O. om du läser detta: jag tycker ändå din bil är fet! Den du har nu, en vanlig Svenssonbil utan massa kruxkrux. Okej kanske inte är en vanlig svenssonbil men du förstår nog vad jag menar...? Lr är Mercedes en vanlig svenssonbil? Jag vet inte, vad gör dem så märkvärdiga? Kan någon svara på det? Är det priset som gör det? Är de så dyra? Jag vet inte..svara gärna Ni som kan! Vill förstå min kompis förälskelse i just mercedesbilar.

Tack O. för en trevlig tripp! Är faktiskt roligt att titta på bilar :) (Och även om du köper en sådan bil vill jag allt ta och åka med..mest för att få massagen!..lr jag menar trevligt sällskap! :P)


Fortsätta städa nu..


Carpe Diem!

Av Linda - 10 juli 2012 10:45

Andra dagen på semestern här. Idag ska jag ta hand om tvätten jag tvättade igår, samt städa och röja lite. Inte helt 100 väder idag så passar på, regnar inte, men en hel del moln. Sen är det alltid skönt att ha det gjort ifall man får för sig att sticka iväg på en liten semester spontant så där. Hoppas på bättre väder i slutet av veckan.


Igår var jag och M. på Liseberg för att titta på Lotta på Liseberg. Var väldigt trevligt och det bjöds på en hel del skratt, speciellt av en tjej i kön in. Att vi inte dog av skratt alltså..Och som vanligt kan jag ju inte hålla tyst! = ännu mer skratt. Regnet besökte tyvärr också Liseberg, men inte så farligt 2 skurar á la 5 min. Så ingen större skada..Inget man kan göra något åt ändå, bara gilla läget som M. sa.


Men nu ska jag sätta fart, bara för att jag har semester kan jag inte sova bort hela dagarna. Man vill ju ha ut det mesta möjliga av sin ledighet! Ha en bra dag!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards