TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Linda - 20 mars 2012 22:05

Igår var jag i stallet igen! Och det var så otroligt härligt. Men vilket arbetspass. Jag var helt slut efteråt tom svettig. Vi arbetade massor med gångarter, övergångar. Igår gick hon mycket bättre än förra gången jag red. Det var kul, men som sagt när man får arbeta med hästen så, blir man helt slut efter. Tölten var mycket bättre än sist, vilket kändes jävligt kul! Och lyckades få upp henne i högergalopp, vilket hon har väääldigt svårt för. N. i stallet sa att man ska vara riktigt nöjd om man får henne till det. Så japp det vart jag, synd bara att min tanke var att hon skulle börja galoppera 3 steg efteråt..så hon började lite för tidigt, annars var allt bra. Lyckades dock dra till ryggen då hon blev rädd för något och gjorde lite extra skutt uppåt och åt sidan, men haha alltid lika kul med överraskningar eller vad säger ni. Nä nu flummar jag. Det var ett bra pass. Fick höra av en annan i stallet att F. (hästen) gick så fint med mig. Det glädjer mig verkligen när folk säger sådant, speciellt när man arbetar så på det. Nu får vi hur det går nästa gång!


Idag har jag hunnit med massor efter att jag slutade 16. Jag har plockat och dammat av hela lägenheten, varit på IKEA och shoppat och ätit kvällsmat där, besökt svärisarna och hälsat på mina guldklimpar (hundarna), fixat ännu mer hemma, med ramar till korten på alla barnen, ändrat om lite, duschat och ändå hunnit slappa i 2 h. Känner mig änna duktig måste jag säga.

Imorgon går det i samma tempo. Jobb till 14, sen tvätt och plugg. Efter 17 blir det träning och efter det kvällsmat med C. här hemma och innan läggdags lite mer plugg. Skönt när man har saker att göra!


Nu ska jag fortsätta att njuta av ensamheten. A. är iväg ikväll, är det inte träning så är det träning. God natt på Er!


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards