TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Roadtrip i Skåne!

Av Linda - 30 juli 2012 08:28

Då är jag hemma en sväng, men om några timmar åker vi ner till sommarstugan!

Ett inlägg om roadtripen nere i Skåne..


I tisdags började vi vår resa. Då var även A's. mamma, bror, tjej + bebis med. Vi skulle ner och cykla på Ven. Vi cyklade utan cyklar. Nä, men det fanns ingen cykel så vi kunde få med lillen, och inte kunde vi bara lämna honom...? Så blev till att promenera på ön istället. Gjorde mig inte särskilt mycket iofs. Vi gick bort till Wärdshuset där vi blev bjudna på en go lunchbuffé. Mmm säger jag bara, riktigt gott! Efter det fortsatte vi bort till badplatsen där vi sedan låg resten av eftermiddagen. Sola, bada och tittade på de fina båtarna. Och varmt var det..väldigt varmt. Kändes nästan som att man var utomlands. Sedan åkte vi uppåt i landet en bit för att övernatta på ett hotell/vandrarhem ute på landet. Där vi tittade på sista delen av Ledins show i filmrummet..Där hade de kostat på sig lite. Storbildsskärm, helt okej! Och grabbarna spelade även lite biljard innan det var dags att sussa kudde.


Dagen efter skulle jag och Älsklingen fortsätta på vår egna lilla semester neråt landet. Innan det besökte vi märkesoutleten vid Hallandsåsen. Har tittat på en Sveatröja flera gånger(2 iaf) på Lager 157, men aldrig köpt den. Men här hade de 50% på ALLT i butiken, även på de röda lapparna. Så det blev en Sveatröja för mig och en Pumatröja, betalade 380:- för båda..inte ens vad Sveatröjan kostade egentligen. Riktigt nöjd över de två kapen..som hittat! Dock lite besviken att de inte hade kvar några Frank Dandy underkläder. Det var det jag hade riktat in mig på att köpa lite utav, så jag kunde slänga en del gamla dåliga underkläder. Men icke, får köpa det någon annanstans.


Sen fortsatte jag och A. vår resa. Första stoppet var Malmö, där vi köpte med oss mat från Subway och sedan åkte vi bort till havet, Ribersborgs strand. Himla skönt i vattnet, kunde tom ligga kvar i och gotta oss en stund. Eftermiddagen tillbringades där på stranden innan vi fortsatte vår tripp till Trelleborg där vi bokat hotell. Väl där spanade vi in stan lite och åt på en mycket bra turkisk restaurang, Istanbul. Sen blev det tvmys på hotellrummet.


På torsdagen åkte vi till Smygehuk där vi njöt att utsikten, tittade på djuren och bara var en stund. Besökte även Ale stenar i Kåseberga, ett stopp på Kiviks musteri. Blev en del shoppat där. Himla goa saker de har där faktiskt! Efter det blev det ett sol och bad-stopp i Åhus på stranden. Och vilken playa alltså, helt underbar! Dock  mycket kallare i vattnet här, så blev bara i och doppa sig och sen ligga och steka i solen. Och vad som hände efter vet Ni redan.


På fredagen åkte vi till Fkp där L. och F. bjudit oss på poolparty hos farmor och farfar. Haha trollungar! Blev grillmys på kvällen.

Lördagen spenderades på flygfältet för att spana in bilarna, cruising i stan. Dock öppnade sig himlen efter någon timme och vi slängde oss in i bilen och åkte till brorsan istället och myste ännu mer med barnen och käkade pizza.

På kvällen åkte vi in till stan på fest hos min släkting E. Där vi festade med ett glatt gäng innan jag, A. och S. drog ut på ströget. Mellanlandade även hos goa J. innan vi rullade hemåt igen.

En lyckad dag, även fast inte vädret var med oss hela dagen!


Nu ska jag packa det sista så vi kan sticka direkt efter att A. kommit hem.

Ha en bra dag!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards