TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

2012!

Av Linda - 30 december 2012 11:17

Nu lider 2012 mot sitt slut och jag tänkte göra en lite sammanfattning om vad som hänt hos mig/oss detta året!


Januari:

  • I januari fick A's en bror en liten son. Hans första barn. Och det är även den månaden som jag fyller år. Blev inget ståhejande till firande, men lite iallafall.
  • Annars var det en ganska lugn månad faktiskt. En bra start på året!

Februari:

  • Vi åkte upp till Tandådalen/Hundfjället tillsammans med A's föräldrar. Vi hörde en stuga privat där uppe. En jätte mysig! En stor och rymlig med 3 sovrum, allrum/kök + badrum med bastu = en hel del bastubad. En vecka som var helt underbar. Skulle vilja åka upp dit 2013 igen, men tyvärr kan jag inte åka med min mage. A har däremot bokat en resa till Österrike. Jag är inte alls avis! Nä, jag är glad för hans skull. Det är han värd!

Mars:

  • I mars skaffade jag gymkort på Sportlife och började träna. Jag och C. försökte träna ihop på onsdagar. Lyckades ibland. Utöver det blev det ju träningpass ensam, med M. och någon gång med L. som fick gästgymkort av mig.
  • Jag började även rida nere i Kungsbacka på heltid. Något jag verkligen saknat och saknar nu!

April:

  • Jag och A åkte en ny bil. En förbannat bra bil! Har inte velat ha automat innan, men nu skulle jag inte vilja ha en manuell. Så smidigt med automat i stan.
  • Vi åkte till Danmark, LaLandia i Rödby för att fira min pappa som fyllde 60 år. Hyrde ett hus som var perfekt och vi hade väldigt roligt. Badade, lekte på leklandet, bowlade mm. En förmiddag åkte vi ned till Tyskland för att "vuxen-shoppa" lite. Tyvärr slutade resan mindre bra, med 6 h på akuten i Nyköbing.

Maj:

  • Majmånad var en ganska lugn månad. En uppladdning inför sommaren och dess festligheter.

Juni:

  • Midsommar firades nere i sommarstugan i Falkenberg med mina föräldrar, A's föräldrar + bror, sambo och barn. En väldigt trevlig dag, med god mat och gott att dricka.

Juli:

  • Under denna månade hade vi vår semester. Vi invigde den med en tripp ned till Mantorp för att se när en kompis körde STCC. En varm och härlig dag och kul att se S köra.
  • Jag åkte iväg på husvagnssemester, medan A arbetade några dagar, tillsammans med mamma och pappa till Uddevalla. Närmare bestämt Hafstens Resort. Älskar det stället, rena paradiset! Blev till att njuta av ledigheten, lite utflykter, besök, ridturer och andra roliga saker.
  • Jag och A gjorde även en roadtrip nere i Skåne. Vi startade med ett besök på Ven tillsammans med hans mamma, bror, sambo och barn. Där vi gick runt, badade och åt gott. Vi övernattade tillsammans med dem på ett mysigt hotell ute på landet. Dagen efter fortsatte jag och A vår resa. Malmö var nästa stopp. Där vi badade, solade och gick runt och tittade. Övernattningen skedde i Trelleborg på ett mysigt hotell. Dagen efter åkte vi för att titta på Ale stenar och besöka Kiviks musteri. Vi stannade även till i Åhus för att ligga på playan där och gotta oss. Väldigt fin strand måste jag säga. Övernattningen skedde i Kristianstad.
  • Sen fick vi inbjudan av min brorson att komma på poolparty hos farmor och farfar, så vi styrde bilen mot Falköping.
  • Vi besökte även Falköpings Crousing och festade med några vänner.
  • Vi fick reda på att vi var gravida. (Med andra ord festade inte jag på crousingen.) Den lyckan man kände då, och fortfarande känner, går ej att beskriva. INGEN kan förstå den förän man är där själv. Så fantastiskt!

Augusti:

  • Vi åkte ned till sommarstugan och var där i några dagar, tillsammans med mamma, pappa, min bror med familj.
  • Efter det åkte vi upp till A's familjs stuga som de köpt och hann även vara där i några dagar innan det var dags att åka hem för att börja arbeta igen. Blev en hel del helgbesök hit resten av månaden. Då vi fixade i ordning i stugan, inredde rummet, badade, åkte wakeboard mm.
  • I slutet av månaden åkte vi till Danmark, STCC på g igen.

September:

  • Liksom majmånad var även september en lugn månad. Behövdes nog efter semestern.
  • Vi åkte ned till Knutstorp för att se på STCC.

Oktober:

  • Under oktobermånad blev jag sjukskriven
  • Vi tittade på en ny lägenhet - vi köpte ny lägenhet

November:

  • Jag var fortsatt sjukskriven under november. Började arbeta under slutet av månaden.
  • Vi var och gjorde RUL. Så underbart att se vår guldklimp, men nu längtar vi till att få hålla honom/henne i famnen!
  • Vi sålde vår lägenhet
  • Vi var på ett fantastiskt julbord i Falkenbeg på Strandbaden.

December:

  • Lagom till att jag börjat arbeta halkar jag på väg till jobbet och slår i bakhuvudet = hjärnskakning och sjukskrivning igen. Suck!
  • Vi fick vår nya lägenhet. Så hela december har bestått av renovering. A har gjort det mesta. Jag har rivit lite tapeter, men pga hjärnskakningen så försvann ju iallafall en vecka som jag inte kunde göra något på.
  • Den 22:e december gick flyttlasset.
  • OCH den andra stora händelsen under året! A ställde frågan till mig! Jag grät såklart. Även om vi tittat ut ringar ihop mm blev jag så fruktansvärt lycklig och glad när det väl hände. Denna underbara karl alltså! Tänk; ett helt liv med honom! Känner sådant där pirripirr i magen när jag tänker på det <3
  • Nyår kommer firas i Falköping med gemensamma vänner till oss. Kommer bli en kanon bra kväll har jag på känn!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!


Carpe Diem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards