TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Linda - 11 december 2012 17:52

Idag har vi fått vårat nya kök! Och om 1 ½ vecka flyttar vi till våran andra lägenhet! Och har fått två trevliga överraskningar på mitt konto sedan i lördags! Och Bebis sparkar och har sig! Lyckan är total med andra ord.


I morses var jag hos min nya öronläkare här nere i Gbg. En väldigt duktig och pedagogisk läkare. Vi satt först och pratade om den operation jag gjort. Och saker som kommit upp efter den. Jag fick berätta det jag förstått och min uppfattning om allt. Sedan förklarade hon. Jag fick ligga under maskinen i 35 min. Har aldrig legat så länge innan, kanske 15 min. Hon frågade om det gick bra. Gjorde det till en början, men eftersom balansen sitter inne i innerörat så blev jag fruktansvärt yr efter en stund. Tänk Er virvelvinden med riktigt bra snurr fast värre, så kändes det. Golvet var uppe i taket mm. Och jag började svettas som om jag hade sprungit ett Marathonlopp. Säger då det, det var tur att jag redan låg på en brits annars hade jag ramlat i backen..igen. Jag har faktiskt inte varit med om att jag blivit så yr innan, men kanske beror på att jag fick ligga där den dubbla tiden och kanske beror det på hjärnskakningen från förra veckan som jag kanske inte helt hundra är fri ifrån..? Hursom, efter besöket blev det lite vila hemma.


På väg till jobbet idag gick jag in på babyproffsen som ligger precis här där vi bor. Tittade lite på vagn och frågade lite mm. Jag har varit inställd på Emmaljunga och det har jag varit redan innan jag blev gravid och för ett tag sedan hittade jag Emmaljungas Nitro City som jag fastnade för. Jag visade den för A som också gillade den, men idag hittade jag ytterligare en vagn: Emmaljungas Ozone. Såg ingen större skillnad på den så frågade vad skillnaden var. Ozonen var mer kupad i sittdelen och Nitro mer rak, Ozone är smalare/mindre än Nitron, Nitron är lite lägre än Ozonen, Ozonen är nättare och lättare och tar mindre plats i bil mm än Nitron, Ozonen har stänkskärm på sina däck det har inte Nitron. Alltså små finesser, som hon kallade det, som skiljde dem åt. Priset skiljdes lite, men inte speciellt många hundralappar. Har jag någon där ute som har en Nitro City eller Ozonen, eller någon överhuvudtaget som kan säga vad deras uppfattning är om vagnen/vagnarna? Jag tror ändå jag/vi bestämt oss, men säg ändå gärna vad Ni tycker. Säger inte vilken vi bestämt oss för, så får Ni en ganska neutral inställning till att säga vad just Ni tycker.


Nu ska jag fixa lite mat här, men ha en bra kväll!


Carpe Diem!

Av Linda - 11 december 2012 10:14

Igår gick vi in i v. 24

117 dgr kvar till BF


Barnet: Vårat barn är nu ca 21 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 700 g. Barnets vita blodkroppar har börjat bildats. De är till för att hjälpa barnet att bekämpa infektioner. Luftvägarna formas och lungorna fortsätter att utvecklas hos hen. Barnets balansorgan i örat har nu utvecklats.


Mamman: Nu känner många sig lugnare och gladare. Något jag börjat känna av. Jag ska fortsätta att röra på mig och appen tipsar om vattengymnastik som är omtyckt av många. Vi ska inte glömma att smörja in magen med havandeskapsolja eller någon annan mjukgörande lotion.


Pappan: Vårat barn är aktivt under denna period och vi kan kanske fundera på vilken kroppsdel vi känner under magen.


Info tagen från Babygruppens app

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards