TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Linda - 6 december 2012 22:04

Den här gravidboken köptes för ett tag sedan. Tycker de är så himla söta och hur roligt är det inte att ha den senare? Här i kan man fylla i/skriva om olika saker som sker under graviditeten, förlossningen och tiden strax efter det. Bl.a När fick ni reda på att ni var gravid? Vilka känslor kände ni då? Där ringade vi faktiskt in alla: lycka, glädje, oro, rädsla var några av känslorna. Efter fick man förklara varför man kände dessa känslor. Kanske inte ser så bra ut att ringa in rädsla och oro. Men tror det är en vanlig känsla bland de flesta.? Oro och rädsla över att det faktiskt är något helt nytt i ens liv, något man aldrig varit med om innan, något man inte vet något om hur det går. Viss rädsla och oro inför förlossningen; hur ska den gå? Hur ont gör det mm? Frågor som kan dyka upp. Jag tror som sagt inte det är ovanligt att man känner alla dessa känslor i början, men med tiden så släpper de. Rädslan och oron alltså, den avtar. Lycka, glädje mm bara ökar! När jag går förbi spegeln och ser magen så stannar jag och småler för mig själv. Jag går även runt och pratar med bebis emellanåt. Har hört och läst att bebis kan höra oss och känna igen våra röster redan nu och att det stimulerar till barnets utveckling av nervsystemet, så det skadar ju aldrig att prata med hen. Även om det kan se lustigt ut och låta lustigt!


Nu åter till American Pie: The Wedding.


Carpe Diem

Av Linda - 6 december 2012 13:13

Återigen ligger jag i soffan och tittar ut. Vilken otroligt fin dag vi har idag! Snön ligger på backen, snöar dock inte. Solen skiner från en klarblå himmel. En sådan där riktigt vinterdag med andra ord! Visst är det underbart? Pratade med A förut och han sa att det var väldigt kallt och det kan jag tro. Jobba ute hela dagarna, pass på 6-17. Även om man har varma kläder börjar man så småningom frysa, men lika glad var han ändå. Det är ju så, kläder efter väder. Så försöker jag tänka iaf. Jag brukar vara ganska duktig på att tänka snygga kläder istället för varma kläder, men på senare tid har jag faktiskt blivit lite duktigare på att tänka åt andra hållet. Det gör mig lite ledsen att jag inte kan vara ute och leka i snön som andra. Vill också åka pulka som de gör på jobbet, men vila var det ju. Får ta igen det sen med extra långa pass i pulkabacken, hehe.


På tal om något helt annat. Det måste spöka här, precis som det gör på Greveholms slott. Det ryker utanför mitt fönster, men när jag går för att titta vad det är så slutar det. När jag sen sätter mig igen, ja då börjar det igen. Hmm..


Carpe Diem

Av Linda - 6 december 2012 11:45

Vaknade i morses helt skräckslagen. Japp, dags för mardröm igen. Var längesen jag drömde det nu, men idag var det alltså dags. Ringde till A direkt för att lugna mig. Huvudet värkte som sjutton när jag vaknade också, men väntar nu på att tabletten ska verka så kanske jag kan göra någonting litet här hemma iaf. Annars händer inte mycket.

A ska iväg till lägenhet nr 2 efter jobbet för att riva det sista av tapeterna i sovrummet. Imorgon, eller när det nu blir, ska nämligen målaren komma och spackla och greja. Nu börjar det hända lite. Och på tisdag får vi vårat kök!

Imorgon kommer pappa, bror + sambo med barn ner. Tror mamma åker med också när barnen nu ska följa med ner hit. De ska iaf hjälpa till i lägenheten. Har ju tapeter i hall som ska ner. Golv i hall och sovrum + gamla klädhängare i vår walk-in-closet som ska ner. Igår satt jag och funderade lite på hur jag vill ha det i vår w-i-c. Vill ha den lite mysig. Så trådbackarna ryker. På ena sidan ska det vara två "våningar" med stång, där kläderna ska hänga. Och på vänster sidag ska vi ha skohylla och en byrå. Rakt fram tänkte jag en spegel och en mysig pall. Om inte alt. blir att byrån står rakt fram. Tänkte ha upp våra svarta små lackhyllor vi har i hallen där inne med och ha fina förvaringsboxar på. Sett ett par väldigt fina på Chilli. Skulle velat haft en blommig fondvägg, men det röstade tyvärr A ner med en gång. Hade även velat ha spottar i taket, men när A förklarade att man får sätta sänkt tak mm så ångrade jag mig. Blir någon annan häftig lampa där istället. Någon som har tips? Lämna gärna! Mina tankar hinner säkert ändras igen, vem vet? Har inte mätt och sådant ännu. Är inte ens säkert att det får plats, eller plats får det, men det ska ju bli mysigt och snyggt också!


Nu ska jag ta och göra mig en julskinkssmörgås till. Tjuvstart jag vet, men i år får jag göra undantag.


Carpe Diem

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards