TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Säg vad Ni tycker!

Av Linda - 11 december 2012 17:52

Idag har vi fått vårat nya kök! Och om 1 ½ vecka flyttar vi till våran andra lägenhet! Och har fått två trevliga överraskningar på mitt konto sedan i lördags! Och Bebis sparkar och har sig! Lyckan är total med andra ord.


I morses var jag hos min nya öronläkare här nere i Gbg. En väldigt duktig och pedagogisk läkare. Vi satt först och pratade om den operation jag gjort. Och saker som kommit upp efter den. Jag fick berätta det jag förstått och min uppfattning om allt. Sedan förklarade hon. Jag fick ligga under maskinen i 35 min. Har aldrig legat så länge innan, kanske 15 min. Hon frågade om det gick bra. Gjorde det till en början, men eftersom balansen sitter inne i innerörat så blev jag fruktansvärt yr efter en stund. Tänk Er virvelvinden med riktigt bra snurr fast värre, så kändes det. Golvet var uppe i taket mm. Och jag började svettas som om jag hade sprungit ett Marathonlopp. Säger då det, det var tur att jag redan låg på en brits annars hade jag ramlat i backen..igen. Jag har faktiskt inte varit med om att jag blivit så yr innan, men kanske beror på att jag fick ligga där den dubbla tiden och kanske beror det på hjärnskakningen från förra veckan som jag kanske inte helt hundra är fri ifrån..? Hursom, efter besöket blev det lite vila hemma.


På väg till jobbet idag gick jag in på babyproffsen som ligger precis här där vi bor. Tittade lite på vagn och frågade lite mm. Jag har varit inställd på Emmaljunga och det har jag varit redan innan jag blev gravid och för ett tag sedan hittade jag Emmaljungas Nitro City som jag fastnade för. Jag visade den för A som också gillade den, men idag hittade jag ytterligare en vagn: Emmaljungas Ozone. Såg ingen större skillnad på den så frågade vad skillnaden var. Ozonen var mer kupad i sittdelen och Nitro mer rak, Ozone är smalare/mindre än Nitron, Nitron är lite lägre än Ozonen, Ozonen är nättare och lättare och tar mindre plats i bil mm än Nitron, Ozonen har stänkskärm på sina däck det har inte Nitron. Alltså små finesser, som hon kallade det, som skiljde dem åt. Priset skiljdes lite, men inte speciellt många hundralappar. Har jag någon där ute som har en Nitro City eller Ozonen, eller någon överhuvudtaget som kan säga vad deras uppfattning är om vagnen/vagnarna? Jag tror ändå jag/vi bestämt oss, men säg ändå gärna vad Ni tycker. Säger inte vilken vi bestämt oss för, så får Ni en ganska neutral inställning till att säga vad just Ni tycker.


Nu ska jag fixa lite mat här, men ha en bra kväll!


Carpe Diem!

 
 
Maria

Maria

11 december 2012 18:48

Inte det lättaste det där med att välja vagn. Det som känts viktigast för mig de gånger jag valt är att det dels ska finnas gott om utrymme i liggdelen/liften. Det är tyvärr många vagnar som är små och barnet växer ur det på längden redan vid 4-5 månader.
Dels så får sittdelen inte vara för smal, vinterkläder tar t.ex mer plats än man kan tro.
Så utifrån de så verkar Ozone bäst. Ingen av dem väger spec. mycket, vilket också är bra.

Sen är det även bra att provköra. Man vill ju ha en vagn som är lättkörd.

Båda vagnarna verkar bra, så oavsett vilken blir det nog kanon =)

http://sottochgott.blogg.se

Linda

11 december 2012 18:50

Ozonen är den smalare utav dem. Du menar att nitron är bättre isf.? Tack så mycket för ditt svar :)

 
Ingen bild

Maria

11 december 2012 19:08

Haha ja precis! =) Nitron är bättre. Lite trött idag.

 
Malin

Malin

11 december 2012 20:52

alltså, jag har ju nitron. och vi är nöjda med den. Lucas är ganska stor för sin ålder nu när han är fyra månader men jag har fått plats med en åkpåse i hårdliften och han har relativt gott om utrymme ändå. I alla fall på längden, han kan inte sprattla omkring men det är ombonat.

frågade du om varför den var kupad? varför skulle den vara det? kan tycka att nitron är lite låg ibland, men jag vet inte hur det blir sen när Lucas ska sitta upp, då kanske det är lagom. Kan vara lite trångt under vagnen, man skulle gärna haft lite mer luft mellan liggdelen och förvaringsutrymmet därunder.

En nackdel är att det drar lite i vagnen om det lutar minsta lilla på vägar, men jag kan inte jämföra det med andra vagnar, det kanske är så.

Jag tycker definitivt att ni ska ha rörliga framhjul, det gör en enorm skillnad och är mycket snällare mot kroppen. En del påstod att det skulle vara svårt att ta sig fram i snömodd då men det har jag inte märkt av, är snarare de bakre fasta hjulen som fastnar lite. Gillar att det är inbyggt myggnät i skärmen också.

Om det är något annat du undrar över just vår vagn så fråga på. =)

http://malinjo.bloggplatsen.se

Linda

11 december 2012 22:14

Hon i butiken sa att nitron var mer byggd med tänk att barnet skulle sitta själv, medan den andra var tvärtom. Förstod inte till hundra, men det var hennes ord.

Oki ja och ozonen är ju mindre så då får ju barnet ännu mindre plats. Det är en djungel med barnvagnar.

Det här med att den drar tror jag är rött lika på alla vagnar med sådana hjul. Har kört en vagn av annat märke med sådana hjul och den drog oxå.

TAck för ditt svar :))

 
Pascale

Pascale

11 december 2012 21:22

Jag köpte också en Enmaljunga, dock inte ngn av ovanstående. Jag tycker att det är bra kvalité på vagnen och att alla små saker är väl genomtänkta! Jag skulle nig också säga "den större". Lycka till!

http://Www.lifeofpascale.wordpress.com

Linda

11 december 2012 22:08

Ja emmaljunga är en väldigt vanlig vagn. Som en sa: den motsvarar bilarnas royce royce :) tvekar absolut inte på att vi kommer bli nöjda :)

 
Ingen bild

Jessica

11 december 2012 21:37

Jag har haft ganska många vagnar nu.. Emmaljunga är de bästa valet. Jag har en ozone som jag hade till Wilma i slutet innan vi köpte scootern till henne och nu med liggdel till Casper. jag trivs hur bra som helst med den. Den är lättkörd, tar inte så mycket plats. Har aldrig upplevt den trång för varken Wilma eller Casper, så de ser jag inte som något bekymmer. jag skulle välja OZONE!!

Linda

11 december 2012 22:06

Tack för ditt svar :) vi har diskuterat lite mer här nu ikväll, och vi har som jag skrev bestämt oss..lr iaf till 95% :) beställs nästa vecka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards