TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Linda - 1 januari 2011 18:48

Hann aldrig göra en sammanfattning av 2010 igår..Hade fullt upp med att få ihop två fungerande mobiler. Så det kommer en sammanfattning av året nu istället.


2010, januari..Japp, då var det dags! Den stora dagen hade kommit, min examensdag! :D Den 22 januari 2010 blev jag examinerad förskollärare, efter att ha läst på högskolan i Jönköping i 3 ½ år. Vilken oerhörd känsla! Min mamma, pappa och en bra vän, Emilia, var med vid ceremonin. Några av dom som står mig närmast! Så glad att dom var med :D Några dagar innan examen hade jag även fått ett vik. på en förskola. Där jag blev kvar hela året.:)


Den 24 januari kom en dag jag kanske inte sett framemot riktigt lika mkt...min 25 årsdag. Halvvägs till 50. :S Det och min examensdag firades iaf på lördagen tillsammans med mina kära vänner. En riktigt mysig och trevlig kväll. Efter maten dök det upp fler folk, vilket var väldigt kul! Och sen skaka rumpan på dansgolvet hela natten!


Här tog jag även upp ridningen igen. Red en underbar Connemara. Tyvärr finns inte tiden längre :(


I februari...närmare bestämt den 19 februari blev min storebror pappa för andra gången, en liten dotter.


Under våren lärde jag även att känna D. En kille som blev en av mina bästa kompisar. Vi hade mycket kul ihop. Bad i Brevik, minigolf i Karlsborg, kortspel. Och jag är kass på skitgubbe, lr vad heter det? Förlorade jämt..vilket D. kanske inte klagade över då..haha ja. ;P Har många fina minnen tillsammans med den här mannen!


Och sen kom sommaren, och midsommar, som firades i sommarstugan i Falkenberg. Åkte ner några dagar före dom andra för att få lite tid för mig själv. Solade och umgicks med kompisar där nere. De. från H-stad kom upp över en natt och vi körde grillmys. Åkte även ut till Bobergs udde och grillade med M. och spelade kubb. Ett par riktigt härliga dagar. Dan innan midsommar så anlände de andra. Ett glatt kompisgäng. Så blev party, sol, bad :) Och festen ägde rum hos grannen C. Och jäklar säger jag bara...hehe ;) En kanon midsommar. Och träffade på nytt härligt folk :D Detta var inte enda trippen ner till Falkenberg, åkte även ner 2 veckor när mamma och pappa var där och hade mys med dom. Och lille Knorten fick vara kvar hos oss :)


I augusti var det HOFFMAESTRO i Olstorp som gällde! Där jag stötte på en något paff D. Hade visst råkade glömma säga att jag skulle åka hem för att gå på det. Oppsidaisy. En rolig kväll som man minns väl!


Hela familjen tog även en dagstur ner till Astrid Lindgrens värld...en av dom varmaste dagarna typ, puuuuh. Men vad kul det var. Var så roligt att se L. springa runt där och titta på allt och leka. :) Och härligt att umgås hela familjen, alldeles för sällan man gör något sådant.


I augusti var det även dags för Wrågårdskalaset igen. Jag och S. gjorde oss i ordning och drog sedan ut till Torbjörntorp för att förfesta med ett gäng som det var bra jävla längesen man festade tillsammans med. Och som man har saknat! Dom var lika glada som vanligt. Det spelades biljard och skit..och även det är jag kass på. Eller så skyller vi det på alkoholen ;P


Under hösten har det inte hänt så mycket. Har varit några fester i Borås, kul med en ny stad.


I oktober hade min kusin inflyttningsfest i Göteborg. Så vart där en hel helg. Och det var en mycket lyckad fest, blev dock ingen utgång men gjorde absolut inget. Vi hade roligt hemma hos henne också. Det var även då jag träffade A. för första gången.


Annars var hösten som sagt rätt lugn. Blev en del resor ner till Göteborg, för shopping, hälsa på A., träffa E och hälsa på min kusin. Har haft det jättebra de gångerna jag varit där nere. Och fler besök lär det bli! :D


Julen firades inne hos min bror här i stan, precis som vi brukar. Det var en mysig dag. L. var helt överlycklig hela dagen och hela han lyste när han blev dränkt i julklappar. Och alla i familjen hade tydligen varit snälla för tomten kom med väldigt många och fina julklappar till oss! Tack tomten!


Juldagen, också en stor dag, stor festardag. After Ski i år igen i Folkets park. Galet mycket folk, galet mycket glatt folk. Festade tillsammans med ett par vänner som jag inte träffat på väldigt länge, så vi hade en hel del att ta igen kändes det som. Även detta var en mycket lyckad kväll! :D


Och sen till sist nyårsafton..japp, men den får ni vänta lite med. Kommer ett enskilt inlägg om den. För nu antar jag att ni börjar bli lite trötta i ögonen...? Om ni ens orkat läsa så här långt?


En annan sak, det här året har jag mått bättre psykiskt än vad jag gjorde förra året. Kan bero på att jag lärde mig en del av det som jag var med om då! Så nu i efterhand kan man tänka lite positivt och se det som att det var bra att jag var med om det...fick mig att inse saker om mig själv och om vad jag är värd! Och som ALLA andra så är jag inte värd någon skit!! :)


Och i år har jag faktiskt TVÅ nyårslöften. Och ett SKA jag klara!


Välkommen 2011!

Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards