TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Linda - 21 december 2010 21:19

Såg Ung & Bortskämd för första gången idag..Ja, jag vet att det var final. Men tack gode gud för det. Jag tror inte jag hade klarat av att titta på alla avsnitt. Har hört från mina kollegor hur det varit..Och säger bara: shit Maj-Britt!. Och efter att ha sett det lilla jag såg idag, så blir jag nästan rädd. När jag ska städa ringer jag min mamma så får hon göra det åt mig. Hallå?? vad sjutton? Vem skulle klara av att bo med någon utav dom? Inte klara av att städa toaletten m.m Haha, blev rädd, men samtidigt skrattade jag åt dom. Det kan väl inte vara så extremt? Eller? Okej, min mamma har hjälpt mig med städning ibland när hon varit här, men aldrig att jag skulle låta henne städa ensam! Eller ens ringa och kräva att hon ska göra det! En del ser nog mig som bortskämd..och jämför man mig (och min bror) med andra så kanske vi är det, men jämfört med dom här..haha då är vi inte så bortskämda ändå. Vi har föräldrar som ställer upp i alla lägen, precis som föräldrar ska göra..Men skillnad på att ställa upp och ställa upp ibland. Ibland gör man det inte bättre för barnen genom att alltid hjälpa till och finnas där. Nu syftar jag på "Ung & Bortskämd-saker". Som den där tjejen som fick allt betalt av sina föräldrar...(samma tjej som ringde mamma när det var dags för städning) Vad tänker föräldrarna på. Visst jag får en del saker av mina föräldrar emellanåt, men med måttliga mängder! Och inte massa onödig skit..Jag hoppas verkligen den här tjejen spelade på massa!! Men är allt sant så vore jag inte förvånad heller..Vad tänker föräldrarna på? Nä usch..man kan skämma bort sina barn, men med måttliga mängder...det som ska ösas på i massor är kärlek!! Man kan inte ge barnen massa saker bara för att man är borta mycket..det ersätter inte ens närvaro i barnens liv. Det bästa man kan ge är sin tid och sin kärlek, utan att ge massa saker, och göra massa saker.

Oj, haha spårar rätt rejält nu. Men nu har jag iaf bloggat och jag hoppas att en viss liten nisse är nöjd nu ;P


Carpe Diem!

Av Linda - 21 december 2010 20:56


Vad tycker vi?

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards