TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Linda - 6 april 2012 20:56

I onsdags var jag och M. och tränade. Kan säga att jag var allt annat än pigg när jag drog dit, sömn på 4 ½ h. Men jag är ändå rätt nöjd över min träning. Vi höll på i ca 1 ½ h. Vi började med 30 min på löpbandet. Vad lätt det är när det är en inbyggd tv i den..tiden går sjukt fort när man går/springer. Efter det stod jag 20 min på" trappan". M. körde 5, sen vart hon helt slut. Men jag körde på. Den känns och det gillar jag! Efter det blev det rodd en bra stund, också ganska skön övning. Gjorde den mest för att bli av med min träningsvärk jag hade i armarna. Och det hjälpte, skönt det. Träningsvärkens bästa vän är ännu mer träning! Efter en 1 h kondition körde vi lite styrka. Blev mest armar och mage, vill ju ha en tight mage till sommaren! Efter träningspasset vart jag helt slut. Vanligtvis hade jag kunnat köra på mer, men var sömnbristen som spökade. Samt hade inte M. tränat på väldigt länge och då är det dumt att köra på för hårt. Vi ska iaf försöka träna ihop en gång i veckan, de veckor vi kan. Är kul. Och onsdagar försöker jag och C. vanligtvis att träna ihop. Det är så mycket roligare att träna tillsammans med någon, man pushar liksom varandra. Man kan ju inte vara sämre än den andre menar jag, hehe. Nä, men det känns skönt att ha kommit igång. Nu blir det en vecka utan träning. Åker till mamma och pappa imorgon och på tisdag drar vi vidare på semester. Men v. 16 kör jag på igen! Tills dess får jag satsa på promenader istället.


Nu ska jag göra min sambo sällskap. Är någon film på tv:n...Ha en bra helg!


Glad påsk på Er!


Carpe Diem!

Av Linda - 6 april 2012 11:11

I tisdags åkte som sagt jag och A. ner till Blekinge. Anledningen var en bil. En bil som vi nu köpt och som står på vår parkering!! Wiiiee! En grym sak faktiskt och automat. Den går riktigt bra. Jag såg bara baken av den under hela resan hem, men pechan gick bra också..hehe. Vi vart där nere vid 19, tittade på bilen och provkörde. Jag fastnade för grannens hästkrafter, 3 fina hästar. Vi åkte från Sölvesborg strax innan 21 och var hemma runt 00.30 Blev en felkörning på vägen hem, segt. Härligt att somna 01.00 och vakna av kl. 05.30 = väldigt trött! = jag tog bilen till jobbet. Den nya så klart. A. fick ta pechan. Måste säga att jag är mer än nöjd över bilen, lätt värt pengarna! Kul med en större bil också, blev dock inte en kombi utan en mer tuffare, sportigare sak faktiskt. Men är större än vad man tror, vilket är bra. Då kan vi ha den några år förhoppningsvis! Nog om det, var bara tvungen att berätta!


Just nu städar jag och A. Jag har tagit en liten paus medan A. städar sin garderob, men snart ska även jag sätta igång igen. Efter det blir det en tripp till IKEA för att köpa förvaring till våra vinterkläder. Känns rätt ovärt att storstäda när vi ska åka bort i en vecka, men skönt att komma hem till ett rent hem.


Ni får ha det gott. Kommer ett träningsinlägg senare.


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards