TheLifeOfLinda

Alla inlägg under november 2011

Av Linda - 14 november 2011 15:39

Igår laddade jag ner en bra app! Den räknar kalorier..perfekt att ha om man ska gå ner i vikt med andra ord! Jag ska INTE gå ner massa kilon, så tänk inte på det!! Tycker det är lite roligt att kunna se hur många kalorier man får i sig under dagen, därför jag har den. Så lätt bara skriva in vad man äter så sköter den räkningen! Kanoners! Man kan välja hur många kilon man vill gå ner per vecka och den visar hur många kalorier man ska äta, samt visar den hur många kalorier man förbrukat och hur mycket man har återstående. Som sagt, bra för dem som vill ha koll..och för dem som vill tappa några eller något kilo.

Jag laddade även ner några träningsappar! Inte provat dem än. Tänkte jag skulle sätta igång med dem imorgon. Fyra olika appar: rumpa, armar, ben och mage. Den visar en liten filmsnutt på övningar man kan göra och man kan välja vilken tid man vill ha: 5 min, 10 min o.s.v Ska utforska dessa närmare senare! Härligt att ha och träna lite extra här hemma!

Så nu ska jag bli en riktig go(go som i gå på engelska ;P)-männsika!


Men nu åter till hushållssysslorna..bakningen sket sig igår så idag kör jag istället. Blir cupcakes till A's. jobb..min bakning efterfrågas tydligen! Väldigt kul! Och perfekt då bakning ger mig lugn och ännu bättre när någon vill äta upp mina bakverk sen. :)

Ha en fortsatt bra dag!


Carpe Diem!

Av Linda - 13 november 2011 10:31

I fredags kom mamma och pappa hit efter jobbet. Vi hade lite hemmamys innan det var dags att åka in till stan för att gå på restaurang. Vi var på Tara's. Min och A's. kärleksrestaurang! Det var den första restaurangen vi åt på som ett par! Bara älskar't! Vi kom dit lite tidigt, så vi stod lite vid baren. Jag beställde in kvällen fördrink, Cosmopolitan. Underbar! Vi fick ett mysigt bord i den inre delen av restaurangen, lite ostört..vilket är skönt då det alltid är helt knökat på Tara's. Vi beställde in en förrätt med flera smårätter som vi alla delade på, mmm säger jag bara! Och nu har man provat på att äta bläckfisk, riktigt gott faktiskt! Till huvudrätt beställde jag in kycklingspetten, min favorit! Pappa beställde in Oxfilé. Tror jag ska testa den nästa gång. Maten var gudomlig, som alltid! När det kom till desserten insåg vi allihopa att vi absolut inte skulle lyckas få ner en bit av den, då vi var runda som klot och skulle kunnat rulla därifrån. Efter restaurangen var det hem och sängen, vi var alla trötta efter maten och dagen.


På lördagen började vi med att tvätta. A. hade bokat upp en tvättid, inte för att vi skulle tvätta utan för att ingen annan i huset skulle kunna göra det eftersom det hörs tydligt upp i vår lägenhet och vi ville ha möjlighet att få sova. Men halv 8 vaknade vi, så slängde i några maskiner ändå. Gött, nu slipper jag tvätta imorgon! Kan jag göra något roligt istället, kanske en tripp till stan eller annat skojsigt! Efter frukost och tvätt tog vi oss en promenad här i centrum strosade bara och kikade in i några boutiquer. Blev ett besök på "våran" second hand också! Sen var det dags för Slottsskogen med mina svärföräldrar och godingen T. Vi lunchade på restaurangen också riktigt gott. :) Sen blev det promenad runt och tittade på djuren. Vi hann även med en guidad tur i bilen runt Gbg. Åkte bort till Eriksberg. Jisses vilka lägenheter alltså! Sa det till A. att en sådan lägenhet skulle man inte tacka nej till. Fick som svar att det låg fel. Vilket jag nog kan hålla med om. Men snygga hus var det iaf! Åkte upp till Ramsberget och kollade med..härligt utsikt. Om man tittade ut över älven och mot stan! Riktigt fint och perfekt väder var det ju också och nu har mina föräldrar sett nästan hela Gbg utan att vara på alla ställen!

Vid 21 åkte de hem och jag blev ensam hemma en lördag. Shit har inte hänt sedan jag bodde själv och då hände det inte ofta heller. Men var skönt, min Skrutt var ju på Kick off och hade sköj. Precis när jag lyckats somna ringde min mobil och han ville bli hämtad. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka in till Korsvägen och hämta upp honom. Jag ska väl vara glad att inte klockan var 3-4 iallafall. Men så trött jag var!


Just nu är jag i farten igen, bakar några cupcakes. Kakorna tog slut i helgen så nu måste jag ladda upp med nytt! Måste ju ha ifall man får oväntat besök någon gång. Sen blir det nog IKEA en sväng! Wiieee och även fira min svärfar på farsdag!


Ha en bra söndag!

Carpe Diem!

Av Linda - 9 november 2011 20:49

Efter jobbet idag åkte jag in till stan en sväng, mest för att jag skulle ha en Pippi-peruk tills imorgon. Jag sprang bort till Butterick's och köpte mig en billig peruk och sen drog jag hem till bästaste svärföräldrarna och letade fram en skjorta som jag ska ha och fick även låna ett par svarta (stora) skor. Med andra ord har jag en hel Pippi-outfit nu tom Herr Nilsson är med. Lilla Gubben vågar jag inte ta med mig, eftersom han är alldeles för stor. Kommer bli kanoners det här. Gick även runt lite i andra butiker, köpte inte så mycket. Lite mediciner, eftersom mina tagit slut..så idag har jag inte tagit några. Köpte även ett pannband inne på Gina Tricot, billig sak för 39:-. Egentligen ville jag haft en annan style på den, men hittade ingen i stil med den jag ville ha så tog denna tills den rätta dyker upp. Måste ju ha något över öronen på morgonen nu! Hittade även en liten mysig butik, min favorit när det gäller smycken! Jag har ett pandoraarmband som jag håller på att fylla och jag hittade en Pandorabutik, som dessutom hade 50% på berlocker, halsband m.m Jag köpte mig därför även en liten berlock för 90:-! Ingen märkvärdig så utan en neutral. De andra är ju rätt mycket dyrare! Ja, det var nog det som fanns i mina påsar när jag kom hem. Lugnt med andra ord..ska ju sparas mer pengar här nu, inför kommande saker! Wiiieee..Känner mig taggad att spara, mer taggad än vad jag gjort på länge. Men lugn kommer bli en del shopping ändå! :)


Nä, nu ska jag avsluta och se på Grey's. Sen blir det sängen för min del. Härligt att börja komma i säng i tid måste jag säga. Ibland har jag tom vaknat innan alarmet på morgnarna och det är inte alltid för att man sovit dåligt, utan för att man är färdig sövd och visst är det underbart..?!

Natten på Er!


Carpe Diem!

Av Linda - 7 november 2011 21:25

Idag kom mina svärföräldrar och älskade T. och hämtade på jobbet vid 18. Jag skulle vara hundvakt medan de var iväg och red. Tanken var att A. skulle hämtat mig och haft T. Men något gick galet och han blev kvar på jobbet. Vanligtvis hade jag nog blivit uttråkad, men nu hade jag ju sötfisen hos mig. Och söt är hon sannerligen! Hon är som en bebis! Som vanligt var det skåpet som gällde först. Japp, så efter lite dansande fick hon sin efterlängtade godis. Hon är duktig hon! 

Annars har jag varit ganska trött idag, känt mig hängig och känt lite i magen. Men ignorerat det, okej inte ignorerat det. Fast magen har blivit mycket bättre nu, skönt! Har dock ont lite emellanåt, men det är nog inte så konstigt och det börjar ju ändå ge med sig. Snart har jag nog inte ont alls!

Till helgen kommer mina föräldrar hit och hälsar på. Ska bli roligt. A. ska iväg på kick-off med sitt "gamla" jobb, så då passar vi på. Blir väl lite farsdagsfirande också! Måste bara hinna köpa något först, men vet redan vad så ska bara ta mig tiden att åka iväg till den affären. Det ska bli mys att de kommer ner hit igen. Frågan är vad vi ska hitta på mer, men något kommer jag alltid på!


Nu, ska jag krypa ner, läsa några få sidor i min bok och sen sussa kudde så man orkar upp till jobbet imorgon!

God natt på Er!


Carpe Diem!

Av Linda - 7 november 2011 18:50

Igår skulle jag och älsklingen åka till Ikea hade vi tänkt, men vände på parkeringen. Det var helt tjockt med bilar! Det får bli ett projekt vi tar under veckan istället. Vi tog en sväng till Provskor istället för att göra något iaf. Härligt place för de som älskar skor! Utförsäljning av kvalitetsskor/märkesskor till minst halva priset! Hittade ett par ssåå fina replayskor, men fanns tyvärr inte i min storlek. 550:- för ett par replay. Ja då fattar Ni va? Jag hittade en del annat också, men fel storlekar där med. Det blev iaf dessa stövlarna, så otroligt sköna. Känns knappt att man har dem på sig!



   


Stövlar 360:-, Provskor. (ord.pris vet jag inte, men de är minst dubbelt så dyra annars!)


Av Linda - 6 november 2011 20:33

Då var även denna helgen till ända! Igår hade jag som sagt Tjejkväll här hemma med goa vänner; L., E., C., L., J. och två kompisar till J. En mycket trevlig kväll måste jag säga! L. kom innan de andra så lagade vi mat ihop och åt: Kasslergratäng blev det. Lätt och smidigt. Runt 19.30 kom de andra och några av dem åt också, några hade redan ätit. Stackars dem, de missade något! Hehe. Sen blev jag ompysslad av E. Riktigt skönt att bli omhändertagen och sminkad av någon som KAN och är utbildad, verkligen jättenöjd med resultatet! Så hon lär bli den som sminkar mig till mitt bröllop OM jag någon gång gifter mig. Oj, nu spårade jag. Iaf, vi satt här hemma hos mig. Tjötade, tjejsnack och spelade spel: Vilda gester. Och vilka skrattanfall det ledde till. Och att vissa lätta ord kunde vara ssåå svåra att förklara med gester! Ja som sagt roligt! Senare på kvällen rullade vi in mot avenyn..utgång! "Råkade" hamna i VIPkön...Opps där slapp vi en kö på 30 min minst! Och härlig lista de har, hade de ens någon? Ja, ja vi stod iaf inte med på den. Med andra ord tror jag inte de hade någon egentligen! Eller så har tjejer vissa förmåner..? Hursom, var sjukt mycket folk där inne..Nästan lite för mycket. Gick knappt ta sig från punkt A till B. Och gjorde man det stod man och pustade ut några sekunder efter innan man fortsatte vidare. Nä, överdrivet kanske, men det var mycket folk. Var knappt så man kunde dansa tyvärr. Så jag och L. drog redan vid 01.30 Har nog aldrig hänt här förut. Men det var ganska skönt att komma i säng vid halv 3/3 istället för 4/halv 5.

Summan av kvällen: En riktigt mysig kväll med ett gott gäng. Som ska göras om snart enligt mig och C. :)


Nu, ska jag avsluta och krypa ner under täcket och kolla på tv:n med min andre hälft. Ha en fortsatt bra kväll och natti på Er!


Carpe Diem!

Av Linda - 5 november 2011 16:15

Igår direkt efter jobbet åkte jag och A. in till stan för att titta lite. Inne på H&M hittade jag en klänning jag ville ha. Har sett den tidigare, men inte tyckt om den då. Men nu när jag provade den såg jag massa möjligheter med den. Men såklart fanns den inte i min storlek. Gick in på Femman: Yes storlek 36! But, nä alldeles för stor. Så en besviken Linda lämnade stan för att åka till 421 och titta, men fanns inte där heller. Så idag blev det en tripp till Torget, där fanns den men inte i rätt storlek. Men nu blev jag lite purken så jag frågade henne om hon kunde ringa runt till några butiker så jag slapp åka runt. Och självklart gjorde hon det! Och inne i stan på Kungsgatan fanns den i storlek 34, wiiie! Surt att man inte tittade igår, men vi var inte ute för att shoppa då så blev bara inne på Nordstan. Än har jag inte provat den, bara att hålla tummarna på att den passar!


 


Klänning 100:-, H&M (ord.pris 349:-)

Den ser kanske inte mycket ut för världen, men med ett gömt skärp som gör att figuren syns mer och ett par snygga skor så tror jag den blir helt okej! Det är iaf min outfit för kvällen. För ikväll blir det tjejkväll med ett glatt gäng! :)



Av Linda - 5 november 2011 16:12

Kom på ytterligare en sak jag köpte när jag var hemma hos mamma och pappa. På söndagen åkte jag och mamma upp till Presentshopen där jag köpte den här...



   


Ljuslykta 110:-, Presentshopen.

Har velat ha en sådan länge och nu äntligen köpte jag en och den har redan hittat sin plats i vardagsrumsfönstret!



Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards