TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Linda - 30 november 2011 15:36

När jag går här hemma och inte jobbar och inte gör ett skit, tänker jag på massa som måste göras. Men trots att det finns en del att göra: vika sängkläder, städa toaletten o.s.v., har jag inte gjort ett skit idag. Jo det jag gjort är att jag har lagat mat. Annars har jag inte lyft ett finger. Tittat på tv:n, surfat, läst. Men hela tiden har jag tanken på att knäck ska göras, städning ska göras och blir lite smått stressad av det. Då känner jag att jag egentligen lika gärna kan göra det, eller hur? Då försvinner ju tankarna på det och stressen över det. Men det är kanske inte det som är grejen..? Utan man ska kunna låta bli. Orkar ju egentligen inte göra någonting utav det. Och skulle jag göra det ändå, kommer andra saker upp som jag kommer på att de måste göras! Med andra ord är det ingen idé att göra något...? Utan bara vila upp sig, få orken tillbaka och att smärtan försvinner..?


Carpe Diem!

Av Linda - 30 november 2011 09:46

Ja, nu är jag så förbannat less på den här skiten! Men igår var jag hos läkaren och var ledsen efteråt! Men nu händer det iaf grejer!


Känner mig rastlös, även fast jag mår väldigt dåligt. Skulle vilja städa, börja med julbaket o.s.v Men det varken får eller kan jag just nu. Men tänkte iaf att jag skulle sitta och titta på vad jag ska baka för julgodis. Och jag ska förbereda saker som jag sen gör till helgen eller nästa vecka. Så gör jag iaf något, eller jag lurar mig iaf att jag gör något.

Tänkte iaf att jag skulle sova ut idag, men vaknade vid 6 när älsklingen gick och hade sen svårt att somna om. När jag väl lyckats började min granne tvätta vid 8. Det lät som att jag hade 3 maskiner ståendes i sovrummet. Då gav jag upp! Så här sitter jag trött som ett as och ont som om jag inte vet vad, men ändå rastlös och uttråkad. Livet är inte lätt. Men jämfört med andra människors liv har jag det ändå väldigt bra. Och jag tror inte att jag brukar sitta och klaga på min blogg, men ibland måste man skriva av sig. Idag är en sådan dag eller just detta inlägget iaf.


Nu ska jag surfa vidare! Ha en bra dag..


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards