TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

"Den här är inte alls läskig!"

Av Linda - 27 september 2011 18:33

Nu har allt lugnat sig igen. Hela förra veckan var jag sjuk och är fortfarande inte helt kry, men jobbar iaf. Helgen var fullspäckad och hur mysig som helst!

På fredagen var vi hos mina svärföräldrar och åt middag och såg på Hur många lingon finns det i världen? - Fredagsmys på hög nivå!

På lördagen skulle grabbarna ut och åka MC så jag och MIN svärmor åkte in och gick på Bokmässan. Vi hade en helmysig dag tillsammans där! Blev även en hel del böcker köpta. Och bla en julklapp till min pappa och min bror fick en bok som han gärna ville läsa. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter men handlar om Saab-historien och han är ju en riktigt Saab-fantast! Vi såg även Maria Montazami, utan tofs och ett läppstift i handen! Blev nästan lite chockad. Hon som är så beroende! Det var riktigt roligt att gå runt och kika där inne!

Runt 18 kom min bror och hans familj! Första gången de var här och de tyckte vi hade det jättefint! Så nu vet även de vart vi håller till. Vi satt och tjatade en stund och sen gick vi iväg för att titta på en sak, och sedan gick vi vidare till svärföräldrarna för att hälsa. Där blev vi kvar och åt kvällsmat och barnen tyckte det var roligt! L. blev helt salig när A. tog fram en av deras minimotorcyklar som han fick sparka runt på ute på terassen :) Och F. var ju lika charmig som alltid. Dock lite rädd för den stora hunden..kanske inte så konstigt eftersom hunden är större än vad hon själv är. Vi åt gott, vi drack gott och barnen lekte. En trevlig kväll med andra ord!

På söndagen var det Liseberg som var inplanerat. Redan kl. halv 9 började L. fråga när vi skulle gå. Jag förklarade att de inte öppnade förrän 12. Fem minuter senare. Nu är klockan snart 12 Linda. Ja så höll det på. Killarna fick äran att ha barnen innan, medan jag och S. drog till Torget för att shoppa lite! Och tydligen hade L. mage bara varit sugen på Liseberg! Han sken som en sol när vi sen väl stegade in på Liseberg! Han sprang runt och åkte som en galning...Vi fick även med honom upp i Lisebergsbanan. Tänkte: det här kommer säkert avskräcka honom. Men kommentarerna hade varit: Den här inte alls läskig! Mamma varför håller du i mig! Den är vill jag åka igen! Och det gjorde vi! Det bästa var när vi åkte och jag och pappa satt bakom L. och min bror. L. sitter och håller upp händerna i luften hela tiden nästan, medan min bror såg ut att hålla fast sig för allt vad livet var värt! Ja, det var en underbar dag med hela familjen på Liseberg! Jag och älsklingen vann stjärnvinsten på Dumlehjulet och L./farfar vann stjärnvinst på Marabouhjulet! = En helt okej dag!

Behöver jag säga att jag sov rätt gött natten till måndag?? Ne, tänkte väl det. Jag var helt slut efter en mysig helg med massa kärlek!


Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards