TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Linda - 14 september 2011 14:56

Nu är det några dagar sedan sist! Har haft fullt upp här och har väl fortfarande egentligen. Just nu borde jag göra massa här hemma som jag inte hunnit göra de andra dagarna pga allt annat som händer, men jag känner bara att jag behöver pausa lite och uppdatera Er lite om vad som händer och sker.


I måndags gjorde jag min första dag på Traineeprogrammet, hela dagen spenderades i Stadshuset. Och vilken dag! En väldigt roligt och inspirerande dag och jag ser verkligen framemot det här arbetet! Detta är något som jag ska hålla på med i ett år, och jag kommer få gå ifrån mitt jobb en gång i månaden för att gå på det här, samtidigt som jag ska arbeta med det i min barngrupp. Ja, ni hör väl? Ska verkligen bli så roligt! Och jag är så himla glad över att jag får vara med i det här projektet!


Annars jobbar jag på. Har min tidiga dag idag, som inte riktigt är en tidig dag. Även denna onsdagen måste jag tillbaka till jobbet om några timmar. Jag känner just nu att det är mycket jobb, långa dagar m.m Möten hit och möten dit..MEN det är roligt! Imorgon ska vi bl.a på en föreläsning som hålls på Svenska mässan. Spännande spännande! Som sagt mycket jobb, men om ett tag så tror jag det lugnar sig. Tills december kommer, då är det 120 igen som gäller. Tur man älskar sitt jobb! :)


Helgen som var spenderade jag och A. hos mina föräldrar och L. och F. var med nästan hela helgen. Riktigt mys, mina juveler! <3 F. sötunge. Vi kom hem, jag klev ur bilen, vinkade och sa glatt "Hej F.!" Varpå F. ler lite. Sen kom A. ut ur bilen. F. sken upp som en sol och skrek "A.!" Och jag säger som pappa hade hon inte haft öron så hade hennes mungipor försvunnit. Jag kände dock att jag lika gärna kunde åka hem igen. Nee så illa var det inte. När det väl gällde så ville hon hellre vara med mig! Och vad vi myste, tog igen ALL tid. Åt onyttigheter, lekte på lekplatsen, spelade tv-spel, tittade på fotboll, var på fiket och fikade, tvättade husvagnen...ja full rulle hela helgen. Det är roligt när man får "låna" dessa juveler och att föräldrarna vill "låna ut" dem!


Men oj, nej nu har min paus blivit ALLDELES för lång..för hur trött jag än är och hur omotiverad jag än är, så måste jag göra något åt hemmet! Disk, plock och städning av toalett. Så inte nog med att jag ska jobba på jobbet till ÅTTA ikväll jag får ingen direkt rast hemma, utan måste fortsätta här. Japp, bara att sätta igång.


Carpe Diem!!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards