TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Linda - 1 februari 2010 20:54

Du säger att förseningarna berodde på snön! Men jag kan säga det att våra förseningar berodde inte på snön. Första gången stod det ett trasigt tåg på banan som vi inte kunde ta oss förbi. Andra gången berodde det på att de inte hade en lokförare. Så i detta fallet var det inte snön. Men jag är medveten om att det är många andra tåg som varit försenade pga snön, men alltså inte vi. Ha det bra!

Av Linda - 1 februari 2010 15:05

"Alla vi som älskar SJ klappar nu!"...........nä det var det jag tänkte. Det var inte så många som klappade. Själv är jag inte alls glad på dem. Resan hem från Umeå tog mig 21 h! Hallå?! Började redan i Umeå där buss nr 2 var försenad. Det kan jag ta. Vi var ändå i tid till Sundsvall. Det Ni. Kan säga som så, att det gick vilt till ;P Väl i Sundsvall fick jag vänta mellan 22-24, det visste jag sedan innan så det var jag inställd på. MEN tåget var försenat. Iofs bara 15 min, men står man ute i kylan så är 15 min en lång stund. Väl på tåget tänkte jag ladda en av mina mobiler, eftersom båda dog på bussen till Sundsvall, men nähe då har dom inget uttag! What? tänkte jag, vad är det frågan om. Åka så långt med tåg och så har dom inget uttag, men konduktören var snäll och tog med den in på sitt rum och laddade. Ja okej, det var gullig (men det var som bortblåst senare). La mej till rätta och somnade med en gång, göttans. Vaknade till efter någon timme. Vi stod still, tittade ut, såg inte ett skit, somnade om. Vaknade efter ytterligare någon timme. Vi stod fortfarande still. Okej tänkte jag, vi står väl på en annan station nu då. Men så var ju inte fallet. (Vi stod fortfarande strax utanför Gävle) Jag somnade iaf om. Vaknade vid 7. Hämtade mobilen, tittade på klockan. Shit jag ska ju av snart! Tio över 7 skulle tåget vara i Skövde. Flög upp och tittade ut, kände inte igen mig. Såg en skylt på ett hus där det stod Uppsala bostäder. Nä tänkte jag, måste sett i syne. Frågade konduktören vart vi var. Då hade vi precis lämna Uppsala! Va fan, vilken konstig väg vi åker från Stockholm. Men sen insåg jag att vi inte hade varit i Stockholm än! Blev lagom irriterad. Strax efter 8 rullade vi in på Stockholm central. Där blev vi stående till strax efter halv 10!! Pga att de inte hade någon lokförare som kunde köra tåget! Efter halv 10 kom vi iaf iväg, deras ord var att vi skulle vara i Skövde 12. Haha, eller hur tänkte jag! Och mycket riktigt, vi blev stående igen så var i Skövde närmare 13! Vilket betydde att jag var hemma i Falköping strax efter halv 2! Så hann inte till jobbet kl. 13 så fick ta semester under eftermiddan. Jävla skit! Det här ska dom få fan för som Håkan säger! Nästa gång jag ska uppåt eller nedåt så ska jag kolla flyg i första hand!


Inte allt för glatt inlägg kanske, sorry. Men var bara tvungen att avreagera mig lite! Skriver ett inlägg senare om själva vistelsen i Umeå! :)


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards