TheLifeOfLinda

Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Forsättning...

Av Linda - 1 december 2009 12:50

Här Hanna kommer en fortsättning på "Ta ingen skit!"


Varför låta någon trycka ner en, genom att ta emot skit..skit som man inte gjort sig förtjänt av?? Tyvärr är det nog så att många där ute gör detta. Jag själv har gjort det flera gånger, men har nu insett att det inte är värt att gå och fundera på det och må dåligt över det. Man är värd så mycket mer! Finns det folk som behandlar en så i ens vänskapskrets så anser jag att personen i fråga inte är värd ett lägga ner energi på. Lämna det som varit, och gå framåt mot något positivt. Det är den personens förlust att mista dig som vän, lr vad ni nu var. Det kan i vissa fall vara tufft att göra det, men ibland måste man. Livet är alldeles för kort för att gå och må dåligt över saker som folk säger/gör.

Var dig själv och skit i andra kan man tänka ibland..misstolka mig inte nu. Visst ska man bry sig om alla andra i ens omgivning. Men när det gäller folk som får dig att må dåligt så är det "skit-i-den-personen-knappen" som ska gå på. Du ska dock inte sänka dig till den personens nivå och bli otrevlig och bete dig som han/hon, bara ignorera. Visa att du har bättre karaktär än han/hon.

Sist men ack så viktigt; Tro på dig själv! Och ändra inte på dig för att någon annan tycker du ska göra det! Du duger precis som den du är!


Carpe Diem!

 
 
Hanna

Hanna

1 december 2009 15:06

Håller med så otroligt mycket! Har gjort samma sak själv. Flera gånger. Jag tror att jag är för snäll mot andra för att lära mig läxan. Varför man nu skulle vara snäll mot någon som får en att må dåligt.
Tack för fortsättningen! :D
Ja, maid in manhattan är verkligen en typisk tjejfilm, med american happy ending :)

http://mangoom.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

2 december 2009 15:06

Låter som du tagit till dig av det jag sagt :) Det gläder mig, för jag har sagt det för din egna skull! Stor kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 22 september 2016 10:44

Paniken jag kände igår; att jag ville ha allt perfekt här hemma tills Bebis kommer, är som bortblåst idag. Vi fick en hel del gjort här igår, så nu är lägenheten skrubbad och iordning plockad. Känns så skönt! Imorgon är sambon ledig, vilket betyde...

Av Linda - 21 september 2016 13:34

Idag har det kommit upp flera bilder på Facebook på nyfödda bebisar bland mina vänner samt vänners vänner. Vill också ha vår Bebis här! Som vi längtar och väntar. Och ja, graviditet nr 2 är precis lika spännande som första graviditeten. Ska bli så sp...

Av Linda - 21 september 2016 11:29

Idag är en sådan där dag som jag känner panik inför förlossningen. Eller inte inför själva förlossningen utan att jag vill att allt ska vara perfekt här hemma när Bebis kommer. Samtidigt är jag extremt trött, vilket gör att paniken blir ju inte mindr...

Av Linda - 15 september 2016 10:11


    (En av alla saker från Ernst) Tänkte dela med mig av de designmärken som jag inreder mest med just nu. Jag kör en härligt blandad "röra" med flera favoriter. För något år sedan fick jag upp ögonen för Ernst. Här hemma finns ljusstakar, mu...

Av Linda - 14 september 2016 10:34

Har funderingar på att starta upp min blogg igen, men har inte bestämt mig ännu. Kommer jag ha tiden? Samtidigt för vem bloggar jag? Måste jag göra inlägg flera gånger om dagen, eller räcker det med när jag själv känner att jag har något jag vill del...

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards