TheLifeOfLinda

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Linda - 30 oktober 2012 11:58

Väntar på era frågor btw. Läsare som följt mig länge, nära kompisar, kompisar, bekanta, läsare som besöker för första gången, det spelat ingen roll: fråga på!

Av Linda - 30 oktober 2012 10:55

Efter att ha haft en natt med uberdålig sömn, vaknade jag strax efter 7 av att någon stod och slog utanför sovrumsfönstret. Det var tydligen dags att göra det sista på våra fönster. Efter 1-2 h blev det tyst och jag tänkte att de nog var klara. Pfft. Skulle precis sätta mig på toaletten för att jag var så pissenödig att jag höll på att pissa ned sig. Vad händer då? Jo det knackar på dörren! Kissa? Eller inte kissa? Halvvägs ned på toalettstolen insåg jag att jag hinner inte kissa, tvätta händer, öppna dörren innan de satt i huvudnyckeln i låset och klampat in i lägenheten och sett mig sittandes på toaletten med öppen dörr. Var bara att hoppa ut och öppna dörren och japp, där stod två grabbar som ville komma in och foga. Heter det så? Osminkad, alldeles för trött, svullen, tjock, gåendes i morgonkläderna och med flyttlådor framför dörren kommer de in. De måste känts sig väldigt välkomna. Själva arbetet tog 10 min. Tur det, för det rådde en pinsam tystnad i lägenheten. Men nu ska väl allt med våra fönster vara gjorda? Tråkigt bara att vi fått nya snygga fönster och så ska vi flytta. Kan man ta med sig sina fönster till nästa lägenhet kanske? Hmm, skulle inte gå ändå eftersom fönstrerna i den nya lägenheten är större = de gardiner jag har idag i köket kan jag inte ha sen. Mina fina lila hissgardiner! Fast det är klart köpte ju dem för att passa vår fondvägg i detta köket och den fondväggen får jag inte ha i det nya köket, sucks. Älskar den! Jaja, får leta nya helt enkelt, men det får bli när vi bestämt vad vi ska ha för kök och vad vi ska ha för tapeter mm. Men älskar ju lila. Kanske kan ha det i vardagsrummet istället. Fast där passar gardinerna garanterat inte eftersom det är ett långt fönster där. Och sen har vi ju turkost i vardagsrummet och jag måste säga att turkost ser väldigt friskt och fräscht ut. Så kanske fortsätter med det? Är jag tråkig då? Lila är min favoritfärg, men känns lite mörk. Kanske man kan ha till hösten. Rosa är fräscht också, men det har vi i sovrummet, en liten klick rosa. Men det kanske kommer ändras där också. Åå vill ha lägenheten nu. Vill kunna bestämma hur vi ska ha det! Vill inreda, vill förnya, samtidigt som jag varit nöjd med de färgteman jag haft innan. Tips mottages gärna! Som sagt är jag/vi tråkig/a om vi inte förnyar, eller blir det gamla nytt i och med att det är en ny lägenhet?


Oj nu svävade jag in på ett inlägg som jag tänkte skriva senare. Tror jag sätter punkt här och återkommer senare.


Carpe Diem!

Presentation


Hej! Linda här. I min blogg kan du läsa om min vardag, shopping och om hur det är att vara gravid mm
Hoppas Ni finner nöje i att läsa min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards